Amcor neemt de HP Indigo 20000 Digital Press in gebruik

Wereldwijde converter lanceert het digitaal bedrukken van flexibele verpakkingen te Gent

Amcor, een toonaangevende internationale leverancier van flexibele verpakkingen met het hoofdkantoor in Zwitserland, heeft de HP Indigo 20000 Digital Press geïnstalleerd in hun vestiging te Gent, België. Daarmee voorziet het klanten van een breed scala aan digitaal bedrukte verpakkingen, op een ruim assortiment aan flexibele materialen.

Amcor was een van de eerste leveranciers op het gebied van flexibele verpakking die een HP Indigo 20000 Digital Press installeerde. Voordat commerciële bestellingen werden geaccepteerd heeft Amcor de printer op een groot aantal verpakkingsmaterialen getest via laboratoriumanalyses. Er werd gekeken naar de migratie, compatibiliteit en sterkte van de inkt. Meer dan honderd afdruktoepassingen zijn goedgekeurd voor de HP Indigo 20000 printer, ontwikkeld voor het afdrukken van flexibele verpakkingen, krimpkousen en etiketten.

“Wij zijn blij met de prestaties van de printer”, stelt Thierry De Schryver, directeur van Amcor’s productieplaats te Gent. “Onze klanten hebben voor digitale druk gekozen voor uiteenlopende verpakkingsmogelijkheden. Ze zijn ook erg te spreken over de optie om digitaal te printen voor promotionele pakketten en prototypes.”

Amcor is een wereldwijde verpakkingsleverancier met vestigingen in 40 landen. Het bedrijf produceert een breed aanbod aan verpakkingsproducten voor de voedings- en levensmiddelenindustrie, verzorgingsproducten, huishoudelijke producten en de tabaksindustrie.

“Wij hebben HP Indigo 20000 ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoeften van de meest veeleisende merken overal ter wereld”, aldus Alon Bar-Shany, HP Indigo General Manager, HP Inc. “Wij zijn bijzonder trots dat Amcor, een van de meest vooraanstaande namen voor flexibele verpakkingen, onze oplossing gebruikt en digitaal bedrukte verpakkingen op de markt brengt. Wij kijken er alvast naar uit om samen met Amcor een nieuwe fase van de digitale verpakkingsrevolutie in te zetten.”

Amcor bedient een brede waaier aan industrieën en zal de HP Indigo 20000 gebruiken om het bedrijf verder te laten groeien en klanten optimaal te laten profiteren van de voordelen en oplossingen die digitaal bedrukken biedt in de verpakkingsmarkt.

Amcor Limited (ASX: AMC; www.amcor.com) is een wereldwijde leider wat betreft verantwoorde verpakkingsoplossingen, gericht op een breed scala aan flexibele en harde plastic verpakkingen die door consumenten worden gebruikt in het dagelijks leven, met daarbij 95% van hun verkoop in voedings- en levensmiddelenindustrie, verzorgingsproducten en de tabaksindustrie. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 31.000 mensen in dienst, werkzaam in meer dan 40 landen en op meer dan 190 locaties.

HP Indigo 20000 digital press