Creativiteit de vrije loop met aankondiging van nieuw HP Premium PC portfolio op Cannes Film Festival

Ongekende prestaties en prachtige designs stelen de show en verleggen grenzen voor digitale ontwerpers en storytellers

HP inc. is al veertien jaar aanwezig op het Cannes Film Festival, maar dat betekent niet dat het bedrijf zich na 75 jaar lange innovaties op het gebied van film rustig houdt. HP kondigt apparaten aan die de manier waarop mensen ontwerpen, samenwerken en creëren, opnieuw uitvinden. Het bedrijf dat is bekroond voor het ontwerpen van workstations en displays die de filmindustrie aandrijven, komt nu met een nieuw portfolio aan premium producten zoals de Spectre x2, ENVY x360 en ENVY-laptops die prestaties leveren waardoor ontwerpen en innoveren aansluit bij de hedendaagse generatie van digitale ontwerpers als nooit tevoren.

“Het Cannes Film Festival brengt ‘s werelds grootste filmmakers en artiesten samen om een unieke vorm van storytelling te vertonen. Onze stijlvolle nieuwe Premium producten zijn ontworpen om de creativiteit in ons allen de vrije loop te laten”, zegt Ron Coughlin, President Personal Systems bij HP Inc. “Het aantreden van de Spectre en ENVY Premium inspireert de fantasie en maakt het voor iedereen mogelijk om opnieuw te ontdekken en creëren”.

Elk aspect van de Spectre en ENVY pc’s is ontworpen om de artistieke grenzen te verleggen en nieuwe kansen te creëren die HP’s vooraanstaande plek in herontdekking versterkt. Geweldige technieken en niet eerder vertoonde designkeuzes spelen in op de behoeftes van een generatie die technologie gebruikt als spiegel voor zelfexpressie. De Spectre x2, HP’s eerste luxe detachable ontworpen voor Windows Ink, levert alles, inclusief een ervaring die gelijk staat aan het teken met een echte pen ontworpen door kunstenaars. De nieuwe Envy x360 en Envy laptops leveren buitengewone prestaties, waardoor gebruikers de mogelijkheid hebben om hun manier van werken te veranderen. Gebruikers kunnen blijven ontwerpen en spelen met de laptop zonder de stijl of functie in gevaar te brengen.

“Ik was verbaasd over hoe HP’s nieuwste technologische innovaties mij hebben geïnspireerd mijn creatieve proces opnieuw uit te vinden en onderzoek te doen naar nieuwe media met inkten. HP‘s apparaten zorgen er voor dat menselijke emotie en energie op nieuwe manier visueel vastgelegd kunnen worden. Het resultaat geeft kansen mensen te betrekken in een dieper collectief verhaal, waarvan ik het bestaan nog niet eens wist”, zegt de kunstenaar en visionar Jordan Nickel (POSE). “Werken met HP op dit spannende project is een geweldige ervaring geweest waardoor ik vernieuwend kan blijven”.

• Precisie van inkt in elke modus: de Windows Ink Pen is drukgevoelig, waardoor kunstenaars en ontwerpers een breed scala aan artistieke effecten kunnen nabootsen zoals subtiele schaduwen en het inkleuren van afbeeldingen. Daarnaast maakt de U-vormige kickstand van roestvrij staal het mogelijk om de laptop plat te leggen en tot 165 graden te vormen, waarbij inkt tot op de rand gebruikt kan worden. De laptop past in elke levensstijl, terwijl de laptop op duurzame wijze dagelijks gebruikt kan worden.
  • Een sterk ontwerp met premium materialen: een CNC-vervaardigd aluminium onderstel in donkere zilverkleuren met kickstand van koper. De materialen zijn duurzaam en hebben zachte contouren voor een verfijnd ontwerp.
  • Helder en sterk beeldscherm: een briljante 12,3 inch diagonale 3K2K (3000x2000) display2 met 6 miljoen pixels, waardoor HD-entertainment naar een hoger niveau getild wordt en er een breed scala aan lichtopties mogelijk is. Fotografen en grafische ontwerpers kunnen hierdoor het scherm beter lezen en hun werk mooier weergeven.
  • Duurzaam afneembaar toetsenbord: biedt een sterke magnetische kracht die in elke modus te gebruiken is, samen met full-size toetsenbord en een responsief trackpad.
  • Camera met hoge resolutie: een 12MP camera op de achterkant, een 5MP WDR breedbeeld camera op de voorkant en een IR camera3 voor de Windows Hello biometrische authenticatie.
  • Batterij die lang meegaat met een HP Fast Charge: blijf productief met een batterij4 die 8 uur meegaat en de HP Fast Charge5 technologie die de batterij van 0% naar 50% oplaadt binnen de 30 minuten.

De HP Envy 13 Laptop herontdenkt prestaties en on-the-go productiviteit, terwijl de Envy 17 desktopprestaties verbetert en transformeert in een creatief canvas zodra inspiratie opkomt.

• Een rode loper design: duurzaam metalen onderstel, aangeboden in zowel zilver en zijdegoud, met een dun scharnier wat er voor zorgt dat de ventilator de lucht kan circuleren, met een comfortabele typervaring.
  • Grenzeloze creativiteit: UHD display6 met meer dan 8 miljoen pixels, quad speakers met discrete versterkers en een HD WDR camera3 met brede kijkhoeken waardoor ontwerpen en plezier naadloos in elkaar overgaat.
  • Beveiligde inhoud: het optionele HP secure Pad met vingerafdruklezer op de HP Envy 13 en Windows Hello brengt beveiligingsfuncties die ervoor zorgen dat uw laatste inspiratie beter beschermd is.
  • Hogere prestaties waardoor meer mogelijk is: makkelijker multitasken met de nieuwste Intel® Core™ i3, Intel® Core™ i5- en Intel® Core™ i7-processors7, terwijl optionele graphics van NVIDIA® zorgen voor een betere resolutie, reactiesnelheid en kleuren in het scherm voor het bewerken voor fotos of videos.

De HP Envy x360, 15, 6 inch diagonale convertible is opnieuw ontworpen om de technologie en veelzijdigheid die nodig zijn om een laptop in elke omgeving te kunnen gebruiken.

• Convertible ontwerp met een randje: een display met micro-rand, aluminium onderstel en scharnier met vloeistof waardoor wordt gezorgd voor kwaliteit en duurzaamheid in elke modus of kleurmodel van de laptop. Het ontwerp bevat een Intel processor in licht zilver met een AMD processor in donker zilver.
  • De display is klaar voor het gebruik van inkt: Door het Windows Ink certificaat met een hoge N-tig stylus nauwkeurigheid maakt het voor elke gebruiker gemakkelijk om notities te maken en naadloos op te slaan zoals met pen en papier, terwijl de UHD IPS-display meer dan 8 miljoen pixels weergeeft voor het bekijken van video's en gedetailleerde bewerkingen.
  • De grenzen van productiviteit worden verlegd: bewezen prestaties en mogelijkheden zorgen ervoor dat prosumers makkelijk kunnen multitasken met de nieuwste Intel® Core™ i5 en Intel® Core™ i7 en AMD A9 en A12 processors7,8. Daarnaast is het mogelijk om met 16GB te configuren met een DDR4 geheugen, terwijl er gelijktijdig eindeloze aanvulling worden uitgevoerd.

Prijzen9:

• De HP Spectre x2 is in juni verkrijgbaar vanaf € 1.599. De Spectre x2 is voor België enkel beschikbaar voor commercial en NIET voor consumer.
  • De HP Envy x360 15” is verkrijgbaar vanaf € 1.299 met Intel-processor en vanaf € 1.099 met AMD-processor.
  • De HP Envy 13” is in juni beschikbaar vanaf € 1199.
  • De Envy 17” laptop is in juni verkrijgbaar vanaf € 1.499.

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.nl.

About HP

1. Not all features are available in all editions or versions of Windows. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows functionality. Windows 10 is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com. Some features including inking require more advanced hardware. See www.windows.com. Apps sold separately.
  2. 3K2K (3000x2000)  content required to view 3K2K (3000x2000) images.
  3. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality.
  4. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings.  The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com  for additional details.
  5. Recharges your battery up to 50% within 30 minutes when the system is off (using “shut down” command). Recommended for use with the HP adapter provided with the notebook, not recommended with a smaller capacity battery charger. After charging has reached 50% capacity, charging speed will return to normal speed. Charging time may vary +/-10% due to System tolerance. Available on select HP Spectre x360 and HP x2 PC models. See http://store.hp.com for a full list of product features.
  6. UHD content required to view full UHD images.
  7. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  8. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. AMD’s numbering is not a measurement of clock speed.
  9. Estimated street pricing. Retailers pricing may vary.

Microsoft and Windows are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries. USB Type-C™ and USB-C™ are trademarks of USB Implementers Forum

© 2017 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

Charlotte Hente Edelman Brussels