Deutsche Bank en Hewlett-Packard tekenen overeenkomst

Brussel – Vandaag kondigen de Deutsche Bank en Hewlett-Packard (HP) een tienjarige multi-miljard dollar overeenkomst aan die de wereldwijde IT-omgeving van de bank verder moderniseert en als doel heeft om de IT-infrastructuurkosten significant te verminderen.

Onder de overeenkomst, die hoofdzakelijk betrekking heeft op de omvangrijke IT-infrastructuur binnen de bank, valt de levering van datacenter services on demand, inclusief storage, platform en hosting.

De Deutsche Bank behoudt zelf activiteiten als de IT-architectuur, applicatie-ontwikkeling en informatiebeveiliging. Als onderdeel van een breder IT transformatieprogramma zal de Deutsche Bank de IT-toepassingen upgraden,  het aantal verminderen en ze verplaatsen naar het HP platform. Daarnaast zullen ze  de eigen processen om de operationele activiteiten te voorzien van de technische support. .

Henry Ritchotte, Chief Operating Officer van de Deutsche Bank: “Dankzij deze overeenkomst kan de Deutsche Bank de gestandaardiseerde IT-infrastructuur beveiligen en de kosten verlagen. Daarnaast zorgt een modern en flexibel technologieplatform ervoor dat we ons vermogen versterken om  nieuwe producten en diensten te lanceren en een basis te leggen voor de volgende fase van de digitale strategie.”

Meg Whitman, Chairman, President en CEO, Hewlett-Packard, zei: “Deutsche Bank neemt een proactieve benadering om de IT infrastructuur te moderniseren en heeft ervoor gekozen samen te werken met HP. Met dit partnership zal Deutsche Bank de lange termijn zakelijke doelstellingen halen, door een transformatie van de IT infrastructure. Inclusief een op Deutsche Bank afgestemde HP Helion oplossing, die hen in staat stelt zich te richten op het bedenken en levern van nieuwe services aan hun klanten.”