Doorbraak HP in zakelijke printtechnologie

Innovatieve LaserJets besparen tijd, ruimte en energie

Brussel – HP kondigt vandaag haar nieuwe, strak ontworpen portfolio LaserJet printers aan. De nieuwe printers zijn volledig gericht op het vergroten van de efficiëntie op kantoor. Dankzij de laatste tonertechnologie – nieuwe Original HP Toner cartridges met JetIntelligence – zijn de nieuwe LaserJets gemiddeld 30% energiezuiniger. De nieuwe printers besparen tot 40% kantoorruimte. Opstarten, printen en kopiëren gaat nu in een mum van tijd.

De aankondiging is HP’s belangrijkste laserprinters ontwikkeling sinds de introductie van de eerste LaserJet in 1984.

“Zakelijke klanten hebben behoefte aan slimme en betaalbare oplossingen die eenvoudig integreren in de huidige kleine, gemeenschappelijke kantoren”, aldus Tuan Tran, vice president en general manager, LaserJet Hardware and Technology organization, HP. “Met de klant als uitgangspunt hebben we de nieuwe LaserJet serie van binnenuit volledig opnieuw ontworpen. De printers zijn nu compacter, sneller en slimmer dan voorheen, passend bij de behoefte van een modern kantoor.”

Betere prestaties en veiliger

HP Toner Cartridges met JetIntelligence printen tot 33% meer hoge-kwaliteit pagina’s2 en bieden hoge intensiteit printprestaties en fraudebescherming dankzij innovatieve anti-fraude technologie.

Met een duurzame shell en zachte core biedt de ColorSphere 3 toner consistente en professionele resultaten. Dankzij deze duurzame shell smelt de zachte core van de nieuwe toner bij een veel lagere temperatuur, waardoor minder warmte nodig is om te printen. De toner is speciaal ontwikkeld voor HP LaserJet en MFP printers die buitengewoon snel printen. Het resultaat is een grotere hoeveelheid prints met een compacte en energiezuinige printer.

De toner cartridge is opnieuw ontworpen om slimmer te werk te gaan, met minder onderbrekingen en meer afdrukken. Page maximizer technology biedt meer afdrukken per cartridge met minder slijtage. Dankzij intelligente meettechnologie worden tonervoorraden beter ingeschat, IT-managers halen hierdoor het maximale uit iedere cartridge.

Met anti-fraude technologie in iedere JetIntelligence toner cartridge zijn klanten beter beveiligd dankzij directe identificatie van nagemaakte cartridges. Daarnaast worden klanten gemotiveerd printvoorschriften aan te scherpen om kosten en kwaliteitseisen te bewaken. Met automatische seal technologie maakt HP het vervangen van een cartridge nu nog makkelijker.

HP JetAdvantage Private Print3 voorkomt dat onbevoegden toegang hebben tot confidentiële printopdrachten en drukt verspilling van foutprints terug. Iedere printopdracht wordt veilig opgeslagen in de cloud totdat de gebruiker de opdracht valideert op de printer. HP JetAdvantage Private Print biedt ook ondersteuning van HP Common Card Reader voor snelle authenticatie. Deze oplossing is ook beschikbaar als mobiele App voor iOS en Android devices om eenvoudig printen via tablet en smartphones te managen.

Compacter, sneller, slimmer – De nieuwe HP Color LaserJets

Nieuwe HP LaserJet printers en MFP’s zijn dankzij eenvoudige installatie en snel opstarten vanuit de slaapstand gemakkelijker te beheren dan concurrerende devices2. De nieuwe toestellen versnellen en vergemakkelijken het mobiel printen met Wi-Fi Direct Print. Het zijn eveneens de eerste toestellen die gebruik maken van Google Cloud Print 2.0, dat Googles nieuwe local printing standard voor Chromebooks en Chrome OS applicaties ondersteunt. De nieuwe producten:

• HP Color LaserJet Pro M252 is compact en energiezuinig. Dit toestel is tot 33% kleiner dan vergelijkbare printers. De nieuwe serie is gebouwd om te voldoen aan de behoefte van een kleine werkgroep dankzij mobiel printen en de snelste omloop in zijn klasse.2
  • HP Color LaserJet Pro MFP M277 is de kleinste color MFP en print het snelst dubbelzijdig in zijn klasse2. Groeiende teams versnellen hiermee hun printtaken dankzij een aantal productiviteits- en workflow opties.
  • HP Color LaserJet M552 en M553 zijn ideaal voor grotere werkgroepen tot 15 gebruikers die maandelijks tot 6.000 prints maken. Deze printers besparen IT-managers tijd en geld door met hoge snelheden af te drukken en de laagste energieconsumptie in zijn klasse te bieden.2

Beschikbaarheid en prijs

• HP Color LaserJet Pro M252 is verkrijgbaar vanaf €209 incl. BTW en is vanaf 1 april verkrijgbaar in EMEA.
  • HP Color LaserJet Pro MFP M277 is verkrijgbaar vanaf €329 incl. BTW en is vanaf 1 april verkrijgbaar in EMEA.
  • HP Color LaserJet M552 en M553 zijn verkrijgbaar vanaf €469 incl. BTW en en is vanaf 1 april verkrijgbaar in EMEA.

1. Based on HP internal testing of predecessor devices completed 1/2015 or published information and subject to device settings. Actual results may vary. Faster refers to First Page Out Time (FPOT). For energy efficiency, the HP M252 is 15%, HP M277 is 16% and the HP M553 is 53% lower versus predecessor. For details see hp.com/go/LJclaims
  2. Based on cartridge yields for HP 131A and 507A compared with HP 201X and 508X Original HP toner cartridges.  For more information, see http://www.hp.com/go/learnaboutsupplies.
  3. HP JetAdvantage Private Print is available only in North America and select European countries on many HP printers and MFPs. Feature is available at no charge and requires the printer be connected to the Internet with web services enabled. Card reader is available for separate purchase for selected HP devices with touchscreens. For more information and device compatibility details, see hpjetadvantage.com.