FESPA 2019: HP breidt digitaal textiel printen uit voor soft signage en decoratie met de nieuwe extra brede Stitch S1000

Highlights:

• De HP Stitch S-Serie, het onlangs aangekondigde dye sublimatieportfolio, versterkt HP's intrede in de mode-, soft signage- en interieurtextielindustrie
  • De HP Stitch S1000 126-inch printer is de nieuwste aanvulling op het onlangs aangekondigde HP Stitch portfolio en biedt een dye sub productie voor extra brede toepassingen
  • De printer levert een hoge kwaliteit op transferpapier en direct-to-fabric. Door de eenvoudige bediening en hoge productiviteit ontstaat er minder afval

Diegem, 14 mei 2019 – HP introduceert tijdens FESPA 2019 de HP Stitch S1000, een productieprinter voor dye sublimatie. Door de hoge productiviteit en een eenvoudige bediening, biedt het ontwerp nieuwe productiemogelijkheden voor interieurdecoratie en soft signage1.

De HP Stitch S1000 is een dye-sublimatieprinter van 3,2 meter (126-inch) breed. Door de hoge snelheid, hoge uptime en mogelijkheid voor onbeheerde productie kunnen deadlines gemakkelijker worden gehaald. Volledig geautomatiseerd onderhoud zorgt voor een optimale beeldkwaliteit, terwijl er tijd wordt bespaard door het eenvoudig laden van media door één enkele operator.

De printer maakt zijn wereldwijde debuut op de HP Stand (F30 in hal A5) tijdens FESPA 2019 (14-17 mei) in München, Duitsland.  Het nieuwe HP Stitch portfolio, inclusief de 1,62 m (64 inch) HP Stitch S300- en S500-printers neemt de complexiteit van dye sublimatie printen weg.

"HP's uitbreiding naar de textielindustrie versterkt ons streven om digitaal printen voor iedereen toegankelijk te maken. Met de nieuwe HP Stitch S1000 halen we de complexiteit uit het dye subprinten, d.m.v. toonaangevende technologie, afdrukken van hoge kwaliteit en een ongeëvenaarde snelheid," zegt Santi Morera, Hoofd van de Graphics Solutions Business bij HP. " Door middel van slimme technologie maakt S1000 color matching voor dye sub productieomgevingen gemakkelijk.”

HP’s Thermal Inkjet voor dye sublimatie-inkt

Het HP Stitch-portfolio introduceert sublimatie-inkt voor HP's Thermal Inkjet printtechnologie om te voldoen aan de stijgende vraag naar textiel op polyesterbasis voor sportkleding, mode, interieurdecoratie en soft signage. De HP Stitch S1000 is ideaal voor middelgrote en grote printserviceproviders voor de productie van soft signage textieltoepassingen als backlits, frontlits en interieurdecoratie, zoals gordijnen, stoffering en banken.

De HP Stitch S1000 biedt het volgende voor grote productievolumes:

• Hoge productiviteit: Haal korte deadlines en seizoensgebonden productiepieken met de hoge productiviteit, die een maximale productiesnelheid tot 220 m2/u en een back lit modus tot 130m²/u behaalt
  • Beeldkwaliteit: Scherpe afdrukken, zelfs bij opdrachten met een hoge inktdichtheid, zonder bobbelen van transferpapier met behulp van de HP Drop&Dry Print Zone Dryer. Betrouwbare beeldkwaliteit dankzij het Smart Nozzle Compensatie Systeem. De optische media advance sensor, de OMAS Plus, regelt de doorloop van de media voor zowel transferpapier als voor stoffen materialen, waardoor bij hoge afdruksnelheden streeploos kan worden geprint
  • Het afdrukken van superieure kwaliteit: De HP Stitch biedt 1200 native dpi in thermische inkjet printkoppen, wat resulteert in afdrukken van hoge kwaliteit, inclusief diepzwarte en levendige kleuren
  • Hoge capaciteit: Een hoge onbeheerde printcapaciteit met 10 liter-capacity supplies en tot 300 kg rollen
  • Kleurconsistentie: Verdeel opdrachten over verschillende printers, die de beste kleurconsistentie in zijn klasse hebben van printer tot printer, dankzij HP Smart Color tools
  • Maximaliseer de uptime met de gebruiksvriendelijke vervangbare printkoppen en HP Smart Services.

Prijzen en beschikbaarheid

De prijzen, beschikbaarheid per land en de verkooppunten van de HP Stitch S Printers Serie variëren per regio2.

Meer informatie over HP's onlangs aangekondigde dye sublimatieportfolio kunt u hier vinden en informatie over de HP Stitch S1000 hier.

Voetnoten

1 Gebaseerd op HP en testen door derden, waarbij HP Stitch S Printers worden vergeleken met andere grootformaat dye-sublimatieprinters op de markt onder de $250.000 (USD) vanaf maart 2019. Voor meer informatie kunt u terecht op hp.com/go/stitchclaims.
2 Prijzen en beschikbaarheid zijn onder voorbehoud van wijzigingen.