Frisse start voor studenten met strakke HP Inc. laptops

Back to school: nieuwe kleurrijke Pavilion line-up met strak design

Brussel – HP Inc. presenteert vandaag het nieuwe Pavilionportfolio. De back to school line-up, speciaal bedoeld voor studenten en gezinnen, bestaat uit convertibles en notebooks in verschillende kleuren. De vernieuwde HP Pavilion line-up is tevens dunner en lichter dan voorgaande generaties.

• HP Pavilion x360: het nieuwe digital thread design is beschikbaar in vijf kleuren1, in de formaten 11.6 inch en 13.3 inch. Dankzij de slimme scharnier, die is afgeleid van de HP Spectre x360, is het device vier verschillende devices in één.
  • HP Pavilion: met scherpe graphics, vijf nieuwe kleuren1, een nieuw digital thread design en een optionele Intel® RealSenseTM Camera2  voor betere beveiliging dankzij gezichtsherkenning met Windows Hello.3

“De technologie die wij gebruiken, weerspiegelt wie wij zijn en waar wij voor staan. Daarom vinden we het belangrijk dat consumenten de vrijheid hebben om een pc te kiezen die past bij hun levensstijl”, zegt Louis Perrin, Director, Consumer Products, Personal Systems EMEA, HP Inc. “De nieuwe Pavilion notebooks van HP Inc. zijn betaalbaar en beschikken over nieuwe opties op het gebied van functionaliteit en design.”

Kleurrijke prestaties
De nieuwe HP Pavilion pc’s zijn verkrijgbaar in moderne kleuren en beschikken over audio getuned door B&O Play, heldere displays zoals het optionele Full HD4 IPS, de nieuwste Intel of AMD processors en geweldige graphics. Omdat we steeds vaker onderweg zijn, zijn de HP Pavilion convertibles en notebooks dunner en lichter dan voorgaande generaties. De toestellen zijn uitgerust met prismatische lithium ionaccu’s, waarmee de batterij langer meegaat. Ook beschikken de apparaten over HP Fast Charge5, waarmee de pc binnen 90 minuten voor 90% is opgeladen.

Veelzijdig entertainment voor onderweg
Het nieuwe ontwerp van de HP Pavilion x360 notebook is strak en heeft B&O Play voor een mooi, vol geluid. De Pavilion x360 is verkrijgbaar in verschillende kleuren waaronder Natural Silver, Modern Gold, Dragonfly Blue, Cardinal Red en Sports Purple1. Het design voegt een digital threadpatroon toe aan het keyboarddeck met een parelkleur voor meer diepte en stijl. De 11.6 inch en 13.3 inch HP Pavilion x360’s zijn tussen de 12 en 14 procent dunner en lichter dan voorgaande generaties. Het startgewicht is respectievelijk 1.33 kg6 en 1.58 kg6 en de profielen zijn 19.3 mm en 19.8 mm dun.

Andere eigenschappen zijn:

• Batterijduur7 van maximaal 9 uur en 15 minuten.
  • Opties voor Full HD8 IPS2 displays bij het 13.3 inch model.
  • Tot maximaal 12 GB werkgeheugen en tot maximaal 128 GB SSD met een optie voor SSHD met een maximale opslagcapaciteit van 1 TB, afhankelijk van het model.
  • Keuze uit een zesde generatie Intel® CeleronTM, Intel® PentiumTM of Intel® CoreTM tot i7 processors10.
  • Fullsize toetsenbord met een optioneel backlit toetsenbord bij de 13.3 inch en 15.6 inch versies en 1.55 mm key travel voor een prettige type-ervaring.

Stijl en prestaties
Het nieuwe portfolio Pavilion notebooks bestaat uit 15,6 inch en 17.3 inch notebooks die aanzienlijk dunner en lichter zijn. De prestaties van de 15.6 inch en 17.3 inch Pavilion modellen zijn aanzienlijk verbeterd zodat apps snel opstarten. De startgewichten van deze toestellen zijn 2.09 kg6 en 2.84 kg6. De profielen hebben een afmeting van respectievelijk 24.5 mm en 29.9 mm. De nieuwe designs zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren zoals Natural Silver, Modern Gold, Blizzard White, Onyx Black, Cardinal Red, Dragonfly Blue en Sport Purple1 met de nieuwe threaded designelementen op het toetsenbord en de speakers.

Andere eigenschappen zijn:

• Zesde generatie Intel® CoreTM met maximaal een i7 processor en een optionele NVIDIA® GeForce® 940MX of NVIDIA® GeForce® GTX 950M, NVIDIA® GeForce® GTX 960M graphics of de zevende generatie AMD A10-9600P Quad-Core11 met optionele RadeonTM R7 Graphics op geselecteerde modellen.
  • Tot maximaal 16 GB aan werkgeheugen en tot maximaal 512 GB SSD9 of tot maximaal 2 TB9 voor single storage-opties of dual storage opties tot maximaal 2 TB HDD9 en 128 GB SSD9 op geselecteerde modellen.
  • Optionele disk drive voor geselecteerde Pavilion modellen.
  • Edge to edge HD8 of FHD IPS4 displays voor een interactieve ervaring, afhankelijk van het model.

Productiviteit zonder compromis
HP Inc. brengt een nieuwe 32 inch Pavilion QHD12 display uit met een brede kijkhoek en 100 procent sRGB13 voor een natuurlijke kleurweergave. Klanten kunnen ook eenvoudig hun toestellen aansluiten op de Pavilion doordat het scherm is uitgerust met HDMI, DisplayPortTM en een USB-hub. De 32 inch HP Pavilion wordt geleverd met AMD FreeSyncTM14. Dankzij deze technologie nemen haperingen en image tearing af,  waardoor de gameplay versoepelt en mouse lag vermindert.

Prijs en beschikbaarheid15

• De 11.6 inch HP Pavilion x360 wordt in juli verwacht en kost €499.
  • De 13.3 inch HP Pavilion x360 met Intel i3 wordt in juli verwacht en kost €699.
  • De 15.6 inch HP Pavilion wordt in juli verwacht. De aankoopprijs wordt op een later tijdstip bevestigd.
  • De 15.6 inch HP Pavilion wordt in juli verwacht en kost €599.
  • De krachtige 15.6 inch HP Pavilion met Nvidia GTX Graphics solutions wordt in juli verwacht en kost €999.
  • De 17.3 inch HP Pavilion wordt in juli verwacht en kost €599.
  • De 17.3 inch HP Pavilion met Nvidia GTX Graphics solutions wordt in juli verwacht en kost €1.299.
  • De 32 inch HP Pavilion display wordt in juli verwacht. De aankoopprijs wordt op een later tijdstip bevestigd.

1. Colors vary by region.
  2. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality. Some or all of the features may be unavailable or under development in your market. See http://www.intel.com/realsense for more information.
  3. Some features including Windows Hello and Continuum require more advanced hardware. See www.hp.com/go/windows10upgrade and www.windows.com/windows10upgrade. Pre-release product shown, subject to change. Apps sold separately.
  4. Full high-definition (FHD) content required to view FHD images.
  5. Recharges your battery up to 90% within 90 minutes when the system is off (using “shut down” command). Recommended for use with the HP adapter provided with the notebook, not recommended with a smaller capacity battery charger. After charging has reached 90% capacity, charging speed will return to normal speed.
  6. Weight will vary by configuration.
  7. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  8. High-definition (HD) content required to view HD images.
  9. For storage drives, GB = 1 billion bytes. TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  10. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  11. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. AMD’s numbering is not a measurement of clock speed.
  12. Quad High-definition (QHD) content required to view QHD images.
  13. All performance specifications represent the typical specifications provided by HP's component manufacturers; actual performance may vary either higher or lower.
  14. AMD FreeSync™ is only available when it is connected to Display Port
  15. Estimated street prices. Actual prices may vary

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries.

DisplayPort™ and the DisplayPort™ logo are trademarks owned by the Video Electronics Standards Association (VESA®) in the United States and other countries.

© 2016 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels