Gamers reinvented: HP onthult sponsoring Julia ‘Juliano’ Kiran bij Intel Extreme Masters

Vandaag kondigt HP een nieuwe sponsoring aan met een van ‘s werelds bekendste CS:GO players, Julia ‘Juliano’ Kiran. Als in-game leader van Team Secret, wonnen Julia en haar team de eerste plaats bij de Electronic Sports World Championship tijdens de Paris Games Week in oktober 2016.

Julia's vaardigheid, die groter is dan die van veel van de mannelijke professionals, leidde haar in tal van wedstrijden naar de overwinning. Niet voor niets heeft ze inmiddels dan ook een sterke fanbase op social media en Twitch, zowel in haar thuisland Zweden als in de rest van de wereld.

"Ik ben blij de eerste vrouwelijke eSports-speler te zijn die met HP werkt en kijk er enorm naar uit om ambassadeur te worden voor OMEN by HP gamingproducten", zegt Julia. "Door mij te sponsoren helpt HP de definitie van een eSports-gamer opnieuw uit te vinden en uit te breiden. De boodschap is hiermee duidelijk: het is oké om anders te zijn en gamers bestaan er in alle soorten en maten. Sommige opmerkingen die ik online ontvang hebben me laten zien dat mensen hele achterhaalde ideeën hebben van wat een gamer goed maakt. Deze ideeën zouden we vaker publiekelijk moeten aanvechten."

De relatie tussen HP en Julia benadrukt HP’s doel om zich in te zetten voor cutting-edge, high-performance gamingproducten, in samenwerking met 's werelds beste eSports-gamers.

"We zijn heel enthousiast over deze nieuwe sponsoring. Julia is een van de meest prominente eSports-spelers ter wereld. Zij vertegenwoordigt de veranderende definitie van ‘een gamer’", zegt Caroline Llahona, consumer marketing director, Personal Systems, HP EMEA. "Met de OMEN by HP gamingproducten willen we gamers motiveren de beste te zijn, met een next-level performance en een plek aan de top, net als Julia. Het is fantastisch om met haar samen te werken en een aantal van de kwesties te belichten die de verschillende soorten gamers beïnvloedt. Er komt meer aan, watch this space."

HP lanceerde de samenwerking bij IEM door Julia een op maat gemaakt OMEN X-systeem aan te bieden.

© 2017 HP Inc. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP Inc. products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP Inc. shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.