Hewlett Packard (Aruba Networks) repris pour la quatrième année consécutive parmi les leaders du rapport Magic Quadrant de Gartner pour les infrastructures d’accès au réseau local avec et sans fil

Bruxelles, le 17 septembre 2015 – Aruba Networks, une société filiale de HP (NYSE : HPQ), annonce aujourd’hui que Hewlett Packard (Aruba Networks) est sélectionné pour la quatrième année consécutive en tant que « Leader » dans le dernier rapport Magic Quadrant de Gartner Inc. pour les infrastructures d’accès au réseau local avec et sans fil.

Gartner développe cette année pour la quatrième fois un rapport combinant les infrastructures d’accès au réseau local avec et sans fil. Et chaque année, la société Aruba a été reprise dans le Quadrant des Leaders.

Dans le nouveau « rapport Magic Quadrant », Gartner propose (comme dans les rapports précédents) une évaluation des participants en suivant deux critères : la complétude de leur vision et leurs capacités d’exécution. Le rapport comprend également un résumé consacré à chaque producteur et une estimation de leurs points forts et faibles.

« HP a pris cette année la destinée d’Aruba Networks en mains », commente Chris Kozup, vice-président du marketing chez Aruba Networks, une entreprise HP. « Même si Gartner avait déjà par le passé reconnu la vision et les capacités d’Aruba, nous avons le sentiment que le fait de travailler en symbiose avec HP nous place à présent dans une meilleure position. En combinant le large portefeuille de solutions de commutation de HP et les innovations d’Aruba en matière de mobilité, nous pouvons continuer à proposer aux entreprises les meilleures solutions possibles pour leurs équipements réseaux. »

SUITE DU COMMUNIQUÉ EN ANGLAIS

Additional Resources

About the Magic Quadrant
Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Gartner, Magic Quadrant for the Wired and Wireless LAN Access Infrastructure, Tim Zimmerman, Bill Menezes, Andrew Lerner, September 1, 2015

About Aruba Networks, an HP company

Aruba Networks, an HP company, is a leading provider of next-generation network access solutions for the mobile enterprise. The company designs and delivers Mobility-Defined Networks that empower IT departments and #GenMobile, a new generation of tech-savvy users who rely on their mobile devices for every aspect of work and personal communication. To create a mobility experience that #GenMobile and IT can rely upon, Aruba Mobility-Defined Networks™ automate infrastructure-wide performance optimization and trigger security actions that used to require manual IT intervention. The results are dramatically improved productivity and lower operational costs.

To learn more, visit Aruba at http://www.arubanetworks.com. For real-time news updates follow Aruba on Twitter and Facebook, and for the latest technical discussions on mobility and Aruba products visit Airheads Social at http://community.arubanetworks.com.

© 2015 Aruba Networks, an HP company. Aruba Networks’ trademarks include Aruba Networks®, Aruba The Mobile Edge Company® (stylized), Aruba Mobility-Defined Networks™, Aruba Mobility Management System®, People Move Networks Must Follow®, Mobile Edge Architecture®, RFProtect®, Green Island®, ETips®, ClientMatch®, Virtual Intranet AccessTM, ClearPass Access Management SystemsTM, Aruba InstantTM, ArubaOSTM, xSecTM, ServiceEdgeTM, Aruba ClearPass Access Management SystemTM, AirmeshTM, AirWaveTM, Aruba CentralTM, and ARUBA@WORKTM. All rights reserved. All other trademarks are the property of their respective owners.