HP annonce de nouveaux produits et services en environnement VMware, du poste de travail au datacenter

De nouveaux programmes, produits et solutions, dont le premier accord global serveur OEM du marché sur VMware NSX, et de nouvelles solutions pour les postes de travail pour simplifier et automatiser les environnements IT et déployer des applications plus rapidement

Bruxelles - Durant VMworld® 2015, HP a annoncé de nouvelles solutions pour aider les entreprises à tirer parti de leurs environnements VMware en réduisant les temps de mise en œuvre, et en améliorant le retour sur investissement. Ces nouveaux produits et services sont les derniers d’une série d’innovations destinées à optimiser les environnements VMware vSphere, et comprennent de nouveaux systèmes hyper-convergés et des baies de stockage full-flash annoncées plus tôt dans le mois.

Résultat d’une relation de 15 ans avec VMware, HP annonce :

• Une extension de la relation de longue date autour du programme Global Server OEM, qui permet désormais à HP de vendre VMware NSX™, et aux clients de déployer leurs applications plus rapidement, de simplifier, d’automatiser et d’améliorer la sécurité des réseaux au sein du datacenter
  • De nouvelles solutions, premières sur le marché de l’environnement de travail, qui offrent la plus grande densité de virtualisation des postes de travail graphiques
  • Une nouvelle architecture convergente, proposée dans un ensemble intégré de logiciels, et distribuée par des partenaires revendeurs certifiés, qui font gagner aux clients du temps et économiser des ressources
  • De nouvelles solutions définies par logiciel autour des environnements VMware, Network Virtualization Services for VMware NSX, Client Virtualization Services et des services de formation sur VMware, qui permettent aux entreprises de réagir plus efficacement aux modifications de leur business, tout en leur assurant un environnement stable et sécurisé

« Ces annonces élargissent le partenariat de long terme entre HP et VMware, afin de simplifier la mise en œuvre d’environnements clouds et de datacenters définis par logiciel » déclare Antonio Neri, Executive Vice-Président et Directeur Général de la division HP Enterprise Group. « Ces produits, services et solutions, et architectures de référence offrent aux clients des briques de base leur permettant de mettre en place les fondations d’une infrastructure hybride, afin de faire fonctionner efficacement les applications et les workloads nécessaires au business de l’entreprise ».

Disponibilité

• La certification directe du HP FlexFabric 5930 avec VMware NSX et la certification fédérée sur SDN seront disponibles au courant du 4ème trimestre 2015.
  • Les solutions de poste de travail sur VMware Horizon 6.1, les cartes NVIDIA GRID et le nouveau système HP Converged Architecture 700 avec VMware vSphere et VMware vRealize Operations seront disponibles au courant du 4ème trimestre 2015.
  • Le service Software-defined Compute Services, HP Client Virtualization Services, HP Network Virtualization support services for HP-VMware NSX et HP Education Services for VMware vSphere 6 sont disponibles dès maintenant dans le monde entier.
  • Les services de conseil HP Network Virtualization consulting services for HP-VMware NSX seront disponibles en janvier 2016.

Suite du communiqué en anglais

HP, VMware Expand Global Server OEM Agreement to Accelerate Network Virtualization Adoption
HP and VMware are also announcing the industry’s first global sales, support and go-to-market agreement for the VMware NSX™ network virtualization platform to help customers accelerate the deployment of new high-performing applications, simplify data center fabric and operations and improve security.  This agreement builds upon the previously announced HP-VMware NSX™ networking solution and includes a complete, end-to-end network virtualization consulting and support capabilities.

In addition, HP’s hardware L2 Gateway solution, based on HP FlexFabric 5930 switch OVSDB and VMware NSX integration, as well as the industry’s first jointly developed federated HP software-defined networking and VMware NSX network virtualization solution enabling seamless integration of physical and virtual data center infrastructure, will attain VMware certification.

“The software-defined data center enables companies to evolve beyond hardware-centric architectures to create an automated, easy to manage hybrid cloud platform that can meet the demands of both traditional and emerging cloud-native applications,” said Carl Eschenbach, president and chief operating officer, VMware. “VMware and HP continue to help our mutual customers drive innovation with greater speed and scale.”

New Virtual Desktop Infrastructure Solutions Deliver Unprecedented Density, Performance
To enhance the value of workplace productivity, HP is introducing more flexibility and choices of end-user computing solutions with VMware Horizon® 6.1 and NVIDIA GRID to deliver the broadest choice and highest density graphics virtualization options in the industry.

Powered by HP OneView, the new system gives customers a single management interface. Optimized for VDI use cases, these solutions provide variable, full lifecycle support options and open interoperability with third party top-of-rack networking switches and hypervisors from leading vendors.

These end-user computing solutions can support up to 3,500 users and are fully tested to run desktop virtualization applications at optimal performance, helping customers reduce provisioning time, cost, setup and installation errors. Each solution has the flexibility to be built and delivered directly from HP or by a certified channel partner aligned to the specific needs of the customer’s data center, freeing up time and resources.

Transforming to a Hybrid Infrastructure
HP extends the Converged Architecture partner program with the new Converged Architecture 700 (CA700).   Built on HP BladeSystem, HP 3PAR Storage, HP OneView and integration with VMware vSphere® and VMware vRealize™ Operations™, the CA700 offers simplicity with the only integrated system with converged management across compute, storage and fabric.  Ideal for private clouds and enabling mobile workforce and mixed workloads, customers may experience infrastructure their way, as a single integrated stack built and delivered by the certified channel partner of their choice, saving time and resources.

The CA700’s integrated stack enables VMware administrators to simply manage the entire stack as one.  From the vSphere console, VMware administrators can deploy and expand clusters and perform day-to-day operations across the entire stack.   This integration of one infrastructure with one management platform enables customers to focus on applications and meeting business needs.

New Support and Consulting Services for VMware
New HP services for VMware enable organizations to better react to changing business dynamics, while providing a secure, stable environment include:

• HP Software-defined Compute Accelerator for VMware. This pre-defined, customizable accelerator solution contains the necessary hardware, software and services to enable the piloting of a specific compute use case in the enterprise.
  • HP Software-defined Compute Implementation Service. HP experts apply software-defined Infrastructure (SDI) concepts and VMware, HP-based reference architecture in datacenter environments.
  • HP Client Virtualization Services. A full lifecycle HP services covering assessment, design, implementation, deployment, testing and support of client virtualization and VDI for VMware solutions into customer environments.
  • HP Network Virtualization Services. These consulting and support services are designed to transform and operate the network when combining physical and virtual network resources, functionality and management to ready a network for virtualized cloud, Network Functions Virtualization, or SDI. HP provides customers with a single place to access networking, virtualization and NSX experts to quickly resolve issues 24 x 7 x 365.
  • HP Education Services for VMware. New vSphere 6 training courses and curriculum educate customers on the latest capabilities from VMware and HP.