HP belooft zero ontbossing voor zijn producten in 2020

HP publiceert duurzaamheidsrapport 2015 en pakt uit met stevige doelstellingen

Brussel - HP Inc. (NYSE: HPQ) heeft zich toegewijd aan het volledig terugbrengen van ontbossing voor zijn producten in 2020. Alle papier en papiergebaseerde productverpakkingen van HP zullen met gecertificeerde en gerecyclede bronnen geproduceerd worden. Met een voorkeur voor primaire vezels uit door Forest Stewardship Council (FSC) gecertificeerde bronnen. Deze belofte is een van de 2016 doelstellingen die HP in het vandaag gepubliceerde Sustainability Report doet. Het volledige rapport is te vinden op www.hp.com/sustainability.

Met deze nieuwe doelstelling geeft HP het goede voorbeeld aan andere wereldwijd opererende bedrijven. Volgens de Forest500[1] heeft slechts 8 procent van de bedrijven een overkoepelend zero-to-zero ontbossing commitment. Deze doelstelling laat eens te meer zien hoe HP zich continu inspant om klanten te helpen verantwoorde keuzes te maken op het gebied van printen en aankopen doen die de milieu-impact van hun activiteiten verlagen. Tevens toont HP hiermee aan hoe het over de volledige breedte van het bedrijf klimaatbeheersing centraal stelt.

YouTube: Original HP Ink Contains 50% Recycled Materials - Printer Ink

Klimaatverandering is een van de grootste milieu-uitdagingen die we hebben”, aldus Nate Hurst, HP’s Chief Sustainability & Social Impact Officer. “HP wil op kop lopen als het om het milieu gaat en daarom blijven we de impact van onze producten en supply chain activiteiten op het milieu meten en verlagen.”

HP is goed op weg wat betreft de genoemde doelstelling. In 2015 realiseerde het bedrijf 50% FSC-certified vezels in zijn merkproducten. Om nu ook de volgende stap te zetten werkt HP samen met het Wereld Natuur Fonds (WNF) en het Global Forest & Trade Network-North America (GFTN-NA). Daarnaast neemt HP suppliers als partner mee in deze doelstellingen.

HP’s inspanningen zijn toonaangevend bij het volledig terugbrengen van ontbossing voor papierproducten en verpakkingen”, zegt Linda Walker, Director of Responsible Forestry & Trade at WWF-US. “Dit is een doelstelling binnen HP’s brede duurzaamheidsdoelstellingen waarmee zij voorlopen.

De aankondiging valt samen met de publicatie van HP’s duurzaamheidsrapport 2015, dat inzicht geeft in de voortgang in 2015 en doelstellingen voor 2016. De zero ontbossing is een van de drie nieuwe doelstellingen. De andere zijn:

• HP belooft om binnen de wereldwijde activiteiten 100% duurzame energie te gebruiken met een tussendoelstelling van 40% in 2020.
  • HP committeert zich om de GHG emissie-intensiteit van het productportfolio met 25% te verlagen in 2020.[2] HP was het eerste bedrijf in de IT die GHG emissiereductie over alle activiteiten, supply chain en producten tot doel heeft gesteld.

Het rapport behandelt een reeks aan duurzaamheidsprestaties en initiatieven met betrekking tot milieu, maatschappij en integriteit. Enkele van de resultaten in 2015:

• behalen van twee GHG emissiereducties voor onze wereldwijde operations en supply chains, 5 jaar eerder dan ten doel gesteld.
  • 78.000 supplier fabrieksmedewerkers betrokken bij het promoten van gezondheid en het geven van training, zodat ze binnen hun community een voorbeeldfunctie hebben.

Voor meer informatie, bezoek: www.hp.com/sustainability.

[1] The Forest 500: Executive Summary. 2015. The Global Canopy Programme. http://forest500.org/sites/default/files/executive_summary_november_2015.pdf.

[2] Emissions intensity of HP’s product portfolio refers to tonnes CO2e/net revenue arising from use of more than 95% of HP product units shipped each year, including notebooks, tablets, desktops, mobile computing devices, and workstations; and HP inkjet, LaserJet, and DesignJet printers, and scanners. Expressed as emissions generated per unit of output, based on anticipated usage. For personal systems. products, this reflects energy consumed by each product unit during customer use. For printing products, this reflects energy and paper consumed to print each page

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels