HP biedt zakelijke services voor overstap naar Windows 10

Brussel – Vandaag kondigt HP de beschikbaarheid van Windows 10 services aan. Deze services helpen bedrijven bij het beheersen van de kosten en het bespoedigen van de overstap naar het nieuwe Microsoft besturingssysteem.

HP, een voorkeursleverancier van Microsoft cloud productivity en mobility oplossingen, biedt de meest uitgebreide portfolio van services voor het zakelijke ecosysteem van Microsoft aan. Het nieuwe aanbod bevat onder meer Enterprise Services for Office 365, Readiness Workshop for Office 365, Enterprise Mobility Suite, Skype for Business en de nieuwe Windows 10 enterprise reeks aan services. De nieuwe Windows 10 services omvatten:

• HP Test Drive Services voor Windows 10
  • HP Transformation Services voor Windows 10
  • HP Roadmap Services voor Windows 10
  • HP WebApp Accelerator Service voor Internet Explorer 11

Dankzij HP’s relatie met Microsoft kunnen we Windows 10 op een gecontroleerde manier integreren in de wereld van de klant. Zo geven we zowel IT als de gebruiker de kans om het nieuwe besturingssysteem te ervaren”, aldus Eric Harmon, Senior Vice President, Global Practices & Transformation HP Enterprise Services. “De IT-afdeling en ontwikkelaars kunnen het applicatieportfolio vooraf toetsen/valideren. Zo verkleinen we de kosten en het risico van een migratie op grote schaal. De gebruiker ziet bovendien de innovatie en voelt een persoonlijkere computing ervaring.”

HP Test Drive Services voor Windows 10 biedt klanten die een migratie overwegen de mogelijkheid om gebruikers het nieuwe besturingssysteem te laten testen. Hiermee kan de nieuwe gebruikerservaring worden geëvalueerd, net als de mogelijkheden of de incompatibiliteiten, voordat de grote migratie definitief is. Door de omgeving op voorhand te valideren, kan de IT-afdeling zijn end user computing strategie vormgeven, het tempo van de migratie bepalen en virtualisatie introduceren met behoud van lage kosten en laag risico.

Tijdens de testfase stappen geselecteerde gebruikers over op een nieuw Windows 10 device. Het pakket bestaat uit een PC of tablet hardware waarop Windows 10 al is geïnstalleerd en services voor transformatie. Denk hierbij aan de migratie van gebruikersdata, instellingen en de belangrijkste apps die gebruikers nodig hebben op een nieuw device. Dit biedt waardevolle ervaringen voor de IT-afdeling, ontwikkelaars en gebruikers zonder een grote investering te doen, die normaal gesproken gepaard gaat met de migratie naar een nieuw besturingssysteem.

HP Transformation Services voor Windows 10 bezit services om Windows 10 te beoordelen, te ontwerpen, te implementeren, in te zetten en te ondersteunen als onderdeel van een digitale werkplektransformatie. De service bouwt en integreert ondersteunende infrastructuur, transformeert cliënt- en webapplicaties voor de nieuwe omgeving, bouwt operating system images en beheert het uitrollen van Windows 10.

HP Roadmap Services voor Windows 10 is onderdeel van HP Advisory Services voor het Microsoft ecosysteem. De adviserende service, aangeboden via een workshop, biedt een basis stappenplan voor de implementatie van Windows 10 binnen een organisatie. De belangrijkste focus ligt op productiviteit, beveiliging en verbeteringen in beheer. Ook richt het zich op hoe Windows 10 past in een bredere digitale werkplektransformatie.

HP WebApp Accelerator Services voor Internet Explorer 11 is een implementatie- en migratie service. Het zorgt dat de belangrijkste webapplicaties die gebouwd zijn voor oudere versies van Internet Explorer effectief blijven functioneren in de nieuwste browsers en besturingssystemen.

Beschikbaarheid
HP Test Drive Services voor Windows 10, HP Roadmap Service voor Windows 10 en HP WebApp Accelerator Service voor IE11 zijn nu verkrijgbaar. HP Transformation Services voor Windows 10 is vanaf 1 oktober beschikbaar. Meer informatie over deze services en andere mobility oplossingen van HP is beschikbaar op www.hp.com/go/hpes4msecosystem.

Daarnaast kondigt HP oplossingen en services aan om Windows 10 te implementeren in de gehele organisatie. Deze oplossingen helpen bedrijven van elk formaat, inclusief midden- en kleinbedrijven. Ga voor meer informatie naar http://www.hp.com/go/WIN10forbusiness