HP breidt monitorportfolio uit met Ultra High-Definition en Curved Displays

Brussel, 8 januari 2015 – HP breidt vandaag het monitorportfolio uit met 4K en 5K ultra high-definition beeldschermen en gebogen beeldschermen voor consumenten en professionals. De nieuwe producten zijn ontworpen om gebruikers een optimale digitale ervaring te bieden:

• HP ENVY 34c, HP EliteDisplay S270c en HP Pavilion 27c Curved Displays: Een overweldigende verbeterde visuele beleving en audio ervaring.
  • HP Z27s en HP Z24s 4K monitoren en de HP Z27q 5K monitor: ultra-high definition (UHD) oplossingen gericht op verbeterde productiviteit dankzij het uitbreiden van de visuele werkplek en aansluitmogelijkheden voor meer devices.

“HP’s nieuwe monitoren leveren technologieën die mensen in staat stellen om te creëren, communiceren en inspireren als nooit tevoren,” aldus Jun Kim, Vice president and general manager, PC displays and accessories, HP. “HP monitoren leveren prestaties, innovatie, betrouwbaarheid en zeer accurate weergave waarmee de manier waarop klanten verbinden en communiceren met behulp van technologie wordt verbeterd.”

Ultra High-Definition Beeldschermen (1) leveren voortreffelijk beeldkwaliteit

HP's twee 4K / UHD-schermen (4000 pixels breed) en 5K monitor (5.000 pixels breed) verbeteren de weergave van beelddetails, kunnen op meerdere apparaten tegelijk aangesloten worden en zijn bedoeld om de productiviteit te verhogen. Door over te stappen naar een 4K beeldscherm krijgen gebruikers vier keer zoveel informatie als bij een full HD beeldscherm door bijvoorbeeld meer schermen tegelijk side-by-side te openen. Programmeurs kunnen eenvoudig meerdere regels coderen. Daarnaast kunnen nieuwe media, gefilmd in 4K (en hoger formaten), volledig worden beleefd tot in de kleinste details en laten nieuwe scalaire technologieën gecombineerd met hogere resoluties gebruikers een mobiele telefoon, notebook en tablet tegelijk op een scherm tonen.

De HP Z27s (68,6cm/27-inch diameter) en Z24s (60,5cm/24-inch diameter) schermen hebben een zeer grote schermresolutie van 3840 x 2160. Deze twee 4K/UDH schermen hebben een 16:9 UHD panel met het sRGB of AdobeRGB kleurengamma en 1,07 miljard kleuren voor een buitengewoon scherpe digitale workflow. De schermen zijn voorzien van DisplayPort, DVI, HDMI, Mini-DP, MHL(2), en USB 3.0 aansluitingen. Ook hebben de schermen vier ergonomische standen en kunnen gedraaid worden naar landscape of portretstand.

De HP Z27q Display heeft een enorm scherm van 5120x2880, 5K wide-color gamma. De monitor levert zeven keer meer pixels dan een klassieke full HD monitor en is verpakt in een fabriek-gekalibreerde IPS oplossing. De HP Z27q levert superieure beeldkwaliteit van 14,7 miljoen pixels, 16: 9 aspect ratio, 300 nits helderheid(3) en 1.07 miljard kleuren. De HP Z27q biedt beeld-in-beeld en beeld-voor-beeld, zodat gebruikers feeds van mobiele apparaten en PC’s kunnen weergeven.

Gebogen schermen verbeteren de audiovisuele beleving

De gebogen schermen van de HP ENVY 34c, HP EliteDisplay S270c en de HP Pavilion 27c leveren een elegante overweldigende audiovisuele beleving met een verbeterde perifere leesbaarheid. Deze schermen van HP bieden een 178 graden kijkhoek en een exceptionele 3000:1 contrastverhouding en low-haze bevorderende technologie om weerspiegeling te verminderen zonder de helderheid aan te tasten. De schermen stellen de gebruiker in staat content vanaf de smartphone of tablet weer te geven via een MHL connectie, waarmee de apparaten bovendien opgeladen worden.

De HP ENVY 34c gebogen schermen hebben een diameter van 86,4cm (34-inch) met een beeldverhouding van 21:9. De schermen ondersteunen tevens een ultra hoge resolutie van 3440 x 1440 met 98 procent sRGB en premium 6 watt/channel speakers met DTS Audio. Bij de schermen wordt een VESA-compatible console meegeleverd(4), de schermen bieden beeld-in-beeld en beeld-voor-beeld zodat gebruikers schermen van meerdere apparaten tegelijk kunnen bekijken.

De 68,6cm (27-inch) monitor, HP EliteDisplay S270c en de HP Pavilion 27c Curved hebben een 1920 x 1080 full HD(5) resolutie, een beeldverhouding van 16:9 en 95 procent sRGB kleurengamma. Ook zijn de schermen uitgerust met geïntegreerde 4 watt/channel speakers met DTS Audio.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP Z27s, en HP 24s displays zijn naar verwachting respectievelijk beschikbaar in februari en april. Prijzen zijn nog niet bekend.
  • De HP Z27q display is naar verwachting beschikbaar vanaf maart in EMEA. Prijzen zijn nog niet bekend.
  • HP ENVY 34c is naar verwachting beschikbaar midden 2015.
  • HP EliteDisplay S270c gebogen display is nu verkrijgbaar voor € 459 inclusief BTW.

Over HP

HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheden en de maatschappij. Met het breedste technologie portfolio, bestaande uit printing, personal systems, software, services en IT-infrastructuur, helpen we onze klanten overal ter wereld met oplossingen voor hun meest complexe uitdagingen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op www.hp.com.

1. High-definition content required.
  2. MHL 2.0 port will charge a MHL compatible smart phone and tablet battery. Includes a DisplayPort to HDMI dongle to increase connect flexibility. Requires the smart phone or tablet to be enabled for MHL or have an HDMI dongle to connect to the monitor. See your mobile device specifications.
  3. All specifications represent the typical specifications provided by HP's component manufacturers; actual performance may vary either higher or lower
  4. VESA mounting kit and adjustable arm is optional.
  5. High definition (HD) content is required to view HD images. This monitor is capable of 1080p resolution.

© 2015 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

This press release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of HP for future operations, including the separation transaction; the future performance if Hewlett-Packard Enterprise and HP Inc. if the separation is completed; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy, including the planned separation transaction, and plans for future operations and investments; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the execution, timing and results of the separation transaction or restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of implementing the separation transaction and restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2013, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2014. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.