HP breidt portfolio van beveiligde printoplossingen voor bedrijven uit

Verbeterde beveiligingsmonitoring en beheermogelijkheden voor printomgevingen helpen risico's te reduceren en aan wettelijke vereisten te voldoen

Brussel, 8 september 2014 — HP heeft vandaag de uitbreiding aangekondigd van zijn toonaangevende portfolio van printservices en -oplossingen, die ontworpen zijn om klanten te helpen hun printerbeveiliging en -monitoring te vereenvoudigen om hun netwerk en vertrouwelijke informatie veilig te houden, en om tegemoet te komen aan de aangescherpte wettelijke richtlijnen.

Deze nieuwe beveiligingsservices en -oplossingen maken deel uit van HP JetAdvantage, een nieuw merk dat HP's omvangrijke portfolio van document en workflow printoplossingen vertegenwoordigt.  HP JetAdvantage levert een portfolio van oplossingen voor mobiele apparaten, printen, printbeveiliging, workflow en printerbeheer die helpen om cruciale bedrijfsprocessen en -taken beter te stroomlijnen, en om kosten te verlagen en de productiviteit van medewerkers te verhogen.

• De beveiliging van de printinfrastructuur wordt een steeds belangrijker onderdeel binnen de algehele netwerkbeveiliging van bedrijven. Als toonaangevend bedrijf voor IT enterprisebeveiliging, biedt HP beveiligingsoplossingen en -services die ontworpen zijn om de printomgevingen van grote bedrijven veilig te houden. Het nieuwe portfolio biedt onder andere: het HP Imaging and Printing Security Center(IPSC) 2.1, een tool die de uitrol en monitoring van de beveiliging van een HP printerpark eenvoudig maakt door de tijdrovende taak van het aanmaken van IT beveiligingspolicy's voor een veilige apparaatcommunicatie te stroomlijnen. HP IPSC reduceert beveiligingsrisico's en maakt het eenvoudiger om aan wettelijke richtlijnen te voldoen zonder dat dit in meer IT-overhead resulteert.
  • HP Print Security Advisory Services bieden een analyse van een printomgeving, de uitrol van een verbeterd veiligheidsbeleid en aanbevelingen voor oplossingen om de printinfrastructuur zo veilig mogelijk te maken. 2
  • De HP LaserJet Enterprise flow multifunctionele printer (MFP) M630 serie biedt meer dan 200 ingebouwde veiligheidsfuncties, krachtige document workflows en de HP Trusted Platform Module accessoire, die al een standaard beveiliging biedt op het moment dat een apparaat in gebruik wordt genomen.

“In de gezondheidszorg heerst er een fijne balans tussen beveiliging, wettelijke vereisten en productiviteit. Het is essentieel dat de technologie die wij gebruiken deze balans helpt te behouden,” aldus Brad Nelson, IT Manager, Baptist Health. “We zijn met HP gaan samenwerken met als doel om onze zakelijke printomgeving te helpen beveiligen en om beter aan de wettelijke vereisten te voldoen, zonder dat de productiviteit van onze medewerkers in het gedrang zou komen.”

“Terwijl de dreiging van inbreuken op de gegevensveiligheid toeneemt, groeit ook de fundamentele noodzaak voor een algehele beveiliging van de printomgeving,” aldus Pradeep Jotwani, senior vicepresident, LaserJet and Enterprise Solutions, HP. “Als gerenommeerd leider in IT-beveiliging, breidt HP zijn basis van toonaangevende LaserJet-apparaten, oplossingen en services uit met nieuwe HP Print Security innovaties voor het monitoren en het beheer van de printerbeveiliging.”

Uitgebreide HP printbeveiligingsinnovaties

Het HP print security portfolio is uitgebreid met enkele nieuwe oplossingen die klanten ondersteunen bij het monitoren, controleren en beheren van hun printomgeving – voor alles van apparaten, gegevens tot documenten – om te zorgen dat de IT-beveiliging aan de interne en wettelijke veiligheidsvereisten voldoen.

De toonaangevende beveiligingsmonitoringsmogelijkheden van HP ArcSight zijn uitgebreid zodat nu ook het volledige HP portfolio van FutureSmart printers en multifunctionele apparaten wordt ondersteund. Met de mogelijkheid om log-events van printers te verzamelen, te analyseren en te correleren, worden risico's automatisch uitgelicht in het HP ArcSight dashboard, wat klanten een uitgebreid totaaloverzicht biedt van de beveiliging van hun IT-omgeving.

De HP Secure Content Management and Monitoring solution helpt klanten het risico op beveiligingslekken bij alle print-, scan-, kopieer- en faxfuncties op apparaatniveau te beperken. Door de HP Autonomy Information Governance tools uit te breiden met de mogelijkheid om de informatie die door HP multifunctionele apparaten stroomt te monitoren en te controleren, kan deze oplossing inbreuken op de beveiliging vroegtijdig detecteren.2

HP JetAdvantage Pull Print – beschikbaar bij geselecteerde HP LaserJet en Officejet producten – helpt ongeautoriseerde toegang tot vertrouwelijke printopdrachten te voorkomen en reduceert verspilling die kan optreden door niet-geclaimde prints of printfouten. Elke printopdracht wordt in de cloud opgeslagen met gebruik van AES 256-bit versleuteling totdat de gebruiker zich verifieert en de printopdracht bij de printer oproept. Deze cloud-gebaseerde oplossing biedt een eenvoudige installatie en een gemakkelijk beheer voor grote bedrijven en MKB's, zonder de complexiteit van de meeste pull-print oplossingen.4

Voor meer informatie over deze nieuwe HP imaging- en printoplossingen, ga naar hp.com/go/secureprinting.

Over HP

HP biedt nieuwe mogelijkheden die mensen, bedrijven, overheden en gemeenschappen in staat stellen technologie op zinvolle wijze te gebruiken. Met het breedste technologische portfolio aan printers, persoonlijke systemen, software, services en IT-infrastructuur, levert HP oplossingen voor de meest complexe uitdagingen voor klanten in alle regio's ter wereld. Voor meer informatie over HP (NYSE: HPQ), ga naar hp.com.

Opmerking voor redacteurs

1 Managed Print Services Landscape, 2014", Quocirca, juni 2014

1 HP Print Security Advisory Services beschikbaar in EMEA /NA in november 2014

2 HP Secure Content Management en Monitoring oplossingen beschikbaar in EMEA /NA in winter 2014

4 HP JetAdvantage Pull Print beschikbaar in NA in november 2014

© 2014 Hewlett-Packard Development Company, L.P. De informatie in dit document kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De enige garanties voor HP producten en diensten zijn vastgelegd in de uitdrukkelijke garantiebepalingen die bij dergelijke producten en diensten worden geleverd. Niets in dit document mag als een aanvullende garantie worden opgevat. HP is niet aansprakelijk voor technische of redactionele fouten of weglatingen in dit document.