HP breidt Premium pc-leiderschap uit met geweldige innovaties

Portfolio bevat de nieuwste Elitebook - ‘s werelds kleinste en lichtste 14-inch zakelijke convertible; de krachtigste Spectre convertible; en robuuste nieuwe beveiligingsfuncties

Nieuwe hoogtepunten

• HP Spectre x360 lineup is voorzien van een verbluffend nieuw design - inclusief een gedurfde nieuwe poseidon blauwe kleur - en bevat HP's eerste notebooks met ingebouwde cameraschakelaar die de webcam onbruikbaar maakt wanneer de gebruiker deze niet zelf activeert.
  • HP Spectre x360 13 biedt 's werelds langste batterijduur in een quad-core covertible[i] en gigabit-klasse 4G LTE.
  • HP Spectre x360 15 is 's werelds krachtigste Spectre convertible laptop.
  • HP EliteBook x360 1040 G5 is 's werelds kleinste en lichtste 14-inch zakelijke convertible en 's werelds eerste zakelijke convertible[ii]  met gigabit-klasse 4G LTE[iii].
  • HP EliteDisplay E243d Docking Monitor is 's werelds eerste docking display met een privacy-webcam[iv], en heeft één USB-C-aansluiting voor video, data en stroomvoorziening[v].
  • HP USB Fingerprint Mouse maakt een snelle en veilige apparaat aanmelding mogelijk met één druk op de knop die geïntegreerd is met Windows Hello[vi].

HP Inc. onthult vandaag een reeks nieuwe apparaten, die de ultieme combinatie levert van een premium design, toonaangevende beveiliging en verbeterde prestaties. HP’s nieuwste Spectre en Elite innovaties tillen pc-ervaringen naar een hoger niveau en laten creativiteit, connectiviteit en vertrouwen samenkomen.

De behoefte aan persoonlijke computing apparaten groeit, die nieuwe ervaringen mogelijk maken en ontworpen zijn voor een drukke, on-the-go levensstijl. Die geldt met name voor klanten die op zoek zijn naar een premium apparaat, gezien 45 procent van de klanten veel tijd  buitenshuis doorbrengt met hun laptop en blijven laptops een belangrijke dagelijkse tool voor 82 procent van de millenials[i].

"De traditionele grenzen tussen persoonlijk en professioneel leven vervagen. Mensen willen technologie die zich moeiteloos aanpast aan de manier waarop ze leven en werken, evenals apparaten die het mogelijk maken om te laten zien wie ze zijn", zegt Anne-Sophie Hadberg, GM en VP EMEA, Personal Systems, HP Inc. "Onze nieuwste Spectre- en Elite-innovaties leveren een onmiskenbaar gevoel van stijl en tegelijkertijd stellen ze ook nieuwe normen voor prestaties, connectiviteit en veiligheid vast. Van 's werelds langste batterijlevensduur in een quad-core convertible tot 's werelds kleinste en lichtste zakelijke convertible, HP blijft de lat hoger leggen voor innovatie die verbazingwekkende nieuwe pc-ervaringen mogelijk maakt".

De kruising tussen gedurfd design en prestatie
De vernieuwde HP Spectre x360 13 en HP Spectre x360 15 voegen zich bij de HP Spectre Folio – later deze maand verkrijgbaar – en creëren samen een mooi portfolio van premium producten die een prachtig design, veiligheid en prestaties leveren.

Vakmanschap en detail zijn direct zichtbaar in elk apparaat. De apparaten zijn verkrijgbaar in dark ash silver met koperen luxe accenten en de geheel nieuwe poseidon blauwe versie met lichte messing accenten, en zijn voorzien van een edelsteen-gesneden ontwerp dat alleen bereikt kan worden met aluminium CNC-bewerking. Functionaliteit is minstens zo belangrijk en daarom bevindt de schuine USB-C poort zich nu aan de rechterkant. Dit zorgt voor een beter kabelbeheer en het ontwerp met dubbele afschuining maakt de bovenkant van de laptop gemakkelijker van drie kanten te openen. Het unieke design van het luidsprekerpatroon heeft in ieder gaatje micro-geboorde gaten heeft, wat zorgt voor een verbazingwekkende audio-ervaring van Bang & Olufsen.

De nieuwe Spectre lijn heeft ook toonaangevende beveiligingsfuncties, zoals een ‘privacy camera kill switch’ die functioneert als een fysieke aan/uit schakelaar om de webcam automatisch uit te schakelen wanneer deze niet in gebruik is. Daarnaast is deze uitgerust met HP Sure View[i], een geïntegreerd privacyscherm om te beschermen tegen nieuwsgierige ogen in openbare ruimtes.

De apparaten zijn ook ontworpen om een Always-On, Always-Connected pc-ervaring te leveren. Dit betekent een lange levensduur van de batterij, met tot 22,5 uur in de Spectre x360 13 en tot 17,5 uur in de Spectre x360 15[ii]. De optionele gigabit-class 4G LTE op het 13-inch apparaat[iii] en supersnelle Wi-Fi[iv] met tot 1 gigabit downloadsnelheden[v] op beide apparaten zorgen vrijwel overal voor verbondenheid. Verbonden moderne stand-by[vi] maakt het mogelijk altijd up-to-date e-mails, kalenders en contacten bij te werken, en de Wake On vingerafdruklezer maakt het mogelijk om snel in te loggen.

Zowel de Spectre x360 13 als de Spectre x360 15 zijn ontworpen voor prestaties die aansluiten op iedereen’s behoeften. HP Command Center is een eigen oplossing met maximaal vier standen om klanten te helpen de systeemprestaties, ventilatorsnelheden en thermische prestaties te optimaliseren op basis van welke toepassingen worden gebruikt. Pas de ventilatorsnelheid aan om bijvoorbeeld een film stiller te bekijken of juist voor een groter vermogen, om veeleisende programma’s, zoals fotobewerking, beter aan te kunnen.

Terwijl de Spectre x360 13 is ontworpen voor een on-the-go lifestyle met maximaal 8e Gen Intel® Core™ processoren, is de Spectre x360 15 de krachtigste Spectre convertible laptop tot nu toe[i], die tot 20 procent meer prestaties levert dan de vorige generatie. Ideaal voor creatieve professionals die content creëren gezien de 15-inch convertible beschikt over een nieuw thermisch ontwerp, tot en met de nieuwste zes-core 8e Gen Intel® Core™ processoren en de optionele NVIDIA GeForce® GTX 1050Ti met Max Q ontwerp. Daarnaast biedt de Spectre x360 15 verschillende weergavemogelijkheden, waaronder een optionele 4K touch display[ii] of tot 650-nit FHD display[iii] - een van de helderste consumentenpanelen in de industrie - en tot twee Thunderbolt™ poorten ondersteunen dubbele 5K displays.

Viering van 10 jaar Elite Design en Innovatie
Voortbordurend op het HP Elite Portfolio, is de nieuwe HP EliteBook x360 1040 G5 een kunstzinnig vormgegeven 14-inch covertible in een 13-inch vorm. Ontworpen met een unibody CNC aluminium chassis[iv] en een prachtige afwerking laat het apparaat vele mensen verbazen en is ontworpen om strenge MIL-SPEC testen[v] te doorstaan.

Mobiliteit is voor premium klanten een must en daarom is het apparaat voorzien van maximaal 17 uur batterijduur[vi], gigabit-klasse 4G LTE[vii], de optionele HP Outdoor Viewable Display met een anti-glare scherm en tot 700 nit display, en optionele HP Sure View[viii] dat binnen en buiten goed werkt. Ongeacht of een gebruiker aan zijn bureau of in een koffietent zit zijn veiligheidsrisico’s overal een belangrijke factor in het aankoopproces van de pc. De EliteBook x360 1040 en alle Elite-apparaten zijn 's werelds meest veilige en beheersbare pc's[ix] met HP’s hardwarematige beveiliging en unieke functies zoals HP Sure Start Gen 4[x], 's werelds enige zelfherstellende BIOS, en HP Sure Recover met Embedded Reimaging[xi], waardoor klanten hun pc in enkele minuten weer in werkende staat terug kunnen krijgen.

In een altijd-verbonden wereld biedt de EliteBook x360 14 optionele gigabit-klasse 4G LTE, 8e Gen Intel® Core™ Intel processoren, tot 32 GB geheugen en tot 2 TB opslagruimte - zodat het apparaat geschikt is voor elke kleine of grote taak.

Het personaliseren van uw pc is ook nog nooit zo eenvoudig geweest. Door een HP-partnerschap met Zazzle kunnen gebruikers decoratieve, van hoge kwaliteit laser gesneden notebookhoezen voor HP Elite notebooks maken. Zo kunnen bedrijven gemakkelijk hun merk aan klanten laten zien en gebruikers een hoes voor eigen gebruik ontwerpen.

Daarnaast heeft HP twee nieuwe oplossingen - ontworpen met het oog op veiligheid - om verbindingen te vereenvoudigen en de productiviteit op kantoor te maximaliseren. De nieuwe HP EliteDisplay E243d Docking Monitor biedt namelijk een eenvoudiger en zuiniger alternatief voor dock-and-monitor oplossingen met één USB-A kabel of éé USB-C™ kabel voor data en video, evenals een pop-up privacy webcam. De nieuwe HP USB Fingerprint Mouse is perfect voor gebruikers met speciale pc's om hun Windows 10-pc met één druk op de knop te ontgrendelen, waardoor veilige biometrische authenticatie mogelijk wordt. IT kan die inzetten voor toegangscontrole tot apparaten.

Prijzen en beschikbaarheid[xii]

• The HP Spectre x360 13 is naar verwachting in november beschikbaar in België, vanaf €1499.
  • The HP Spectre x360 15 is naar verwachting in november beschikbaar in België, vanaf €1799.
  • The HP EliteBook x360 1040 is naar verwachting in oktober beschikbaar in België, vanaf €1999.
  • The HP USB Fingerprint Mouse is naar verwachting in Europa beschikbaar in januari, vanaf €43.
  • The HP EliteDisplay E243d Docking Monitor is naar verwachting eind november beschikbaar in Europa voor vanaf €289.
  • Custom laser cut skins for the HP EliteBook 1000 series zijn nu beschikbaar op www.zazzle.com/hpelite vanaf €17.49.

Voetnoten

[1] Up to 22.5 hours requires laptop configured with Intel® Core™ i5-8265U processor with Intel Graphics 620, 8 GB RAM, 256 GB SSD, 13.3” diagonal FHD (1920x1080) 1W display, Windows 10 Home RS4. Windows 10 MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
[2] Based on the latest 8th Gen Intel® based 14” business convertibles as of October 2018 with Intel® Core™ i U series processor, Windows Pro OS, vPro™ and a convertible non-detachable design. Thinnest at the hinge and smallest based on volume.
[3] Based on the 8th Gen Intel® based business convertibles with Intel® Core™ i U series processor, Windows Pro OS, vPro™ and a convertible non-detachable design offering optional gigabit-class 4G LTE as of October 2018. Gigabit-class 4G LTE module is optional and must be configured at the factory. The full utilization of this module’s functionality is dependent on network providers’ technical ability to support this network and speed. Backwards compatible to HSPA 3G technologies. Module requires activation and separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection, upload and download speeds will vary due to network, location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available on all products, in all regions.
[4] Based on HP's internal analysis of docking displays with an RJ-45 port, power delivery scheme, and additional ports, including both a USB-A and USB-C™ video support as of May 1, 2018.
[5] Video over USB-C™ requires a PC with USB-C™ DisplayPort™ Alt mode or Thunderbolt™. Power up to 65 Watts. Refer to Power Output in product QuickSpecs for exact specifications, PC must be compatible with the display's power output.
[6] Connected PC requires Windows 10 and Windows Hello.
[7] Internal HP Research based on insights from 800 participants, 2017.
[8] HP Sure View integrated privacy screen functions in landscape orientation. Optional available on select FHD Sure View panels.
[9] Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
[10] Module designed for up to 1 Gbps download speeds as carriers deploy 5 carrier aggregation and 100Mhz channel bandwidth, requires activation and separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available in all regions.
[11] Wi-Fi® supporting gigabit speeds is achievable when transferring files between two devices connected to the same router. Requires a wireless router, sold separately, that supports 160MHz channels.
[12] Wireless access point and Internet service required and sold separately. Availability of public wireless access points limited.
[13] System in Connected Modern Standby mode wireless on. Standby time will vary depending on various factors including battery, network configuration, individual usage pattern and configuration. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage.
[14] Based on PC Mark 8 Home Accelerated benchmark as of 10/23/2018.
[15] 4K content required to view full 4K images.
[16] Full high-definition (FHD) content required to view FHD images.
[17] CNC aluminum unibody chassis refers to the display cover and keyboard deck each constructed from a single block of aluminum.
[18] MIL STD 810G testing is pending and is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. Any accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.
[19] Windows 10 MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
[20] Gigabit-class 4G LTE module is optional and must be configured at the factory. Module designed for up to 1 Gbps download speeds as carriers deploy 5 carrier aggregation and 100Mhz channel bandwidth, requires activation and separately purchased service contract. Backwards compatible to HSPA 3G technologies. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection, upload and download speeds will vary due to network, location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available on all products, in all regions. Gigabit-class 4G LTE module planned to be available in Paraguay, US, India, Ukraine and Canada in November 2018 and South Africa in January 2019. Rest of world availability at launch.
[21] HP Sure View integrated privacy screen is an optional feature that must be configured at purchase and functions in landscape orientation.
[22] Based on HP’s unique and comprehensive security capabilities at no additional cost and HP’s Manageability Integration Kit’s management of every aspect of a PC including hardware, BIOS and software management using Microsoft System Center Configuration Manager among vendors with 1M annual unit sales on HP Elite PCs with 7th Gen and higher Intel® Processors, Intel® integrated graphics, and Intel® WLAN.
[23] HP Sure Start Gen4 is available on HP Elite and HP Pro 600 products equipped with 8th generation Intel® or AMD processors.
[24] HP Sure Recover with Embedded Reimaging is an optional feature that must be configured at purchase and is available on select HP Elite PCs. Not available on platforms with multiple internal storage drives, Intel® Optane™. You must back up important files, data, photos, videos, etc. before use to avoid loss of data. HP Sure Recover with Embedded Recovery planned to be available on select configurations starting in December 2018.
[25] For storage drives, GB = a billion bytes. TB = a trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of disk is reserved for system recovery software.
[26] Estimated street prices. Actual prices may vary.