HP Helion OpenStack 2.0 biedt kant-en-klaar cloudplatform

Nieuw lifecycle management en beveiligingsverbeteringen helpen organisaties bij het implementeren en opereren van OpenStack technologie

HP heeft op de OpenStack Summit Tokyo 2015 de beschikbaarheid van HP Helion OpenStack® aangekondigd. Dit is een kant-en-klaar, open source cloudplatform dat aan de vereisten binnen de enterprise-omgeving voldoet.

Organisaties zoeken naar de juiste mix tussen traditionele IT en private cloudtechnologie om hun essentiële applicaties te laten werken en gevoelige data te beschermen. Veel organisaties kiezen hier voor de flexibiliteit en doelmatigheid van het OpenStack® project.

HP Helion OpenStack 2.0 biedt een ‘enterprise grade’ cloudplatform en voegt nieuwe functies toe om aan de uitdagingen op gebied van lifecycle management en security te voldoen:

• Eenvoudig verstrekken van een nieuwe infrastructuur en de mogelijkheid om bestaande infrastructuren opnieuw te gebruiken. Zo voldoet het aan de schaalbaarheidsbehoefte zonder de beschikbaarheid aan te tasten.
  • Upgrades uitvoeren voor de hele cloudomgeving zonder geplande of ongeplande ‘downtime’ nodig te hebben.
  • Continu patchmanagment, waar security patches en updates mogelijk worden zonder onderbreking van applicaties.
  • Eenvoudig te gebruiken administrator interface, gecentraliseerde logging en monitoring over de hele cloudomgeving.
  • Flexibele netwerkconfiguratie om eenvoudig verbinden met bestaande IT-omgevingen te faciliteren.
  • Strikte implementatie van OpenStack API’s om cross-cloud-compatibiliteit te borgen en de mogelijkheid om gebruik te maken van het upstream ecosysteem van plug-ins van derden te faciliteren.

Met HP Helion OpenStack 2.0 kunnen gebruikers software defined networks (SDN) creëren en beheren in een verdeelde multi-datacenter omgeving. Dit dankzij de integratie met HP Distributed Cloud Networking (DCN) en Nuage Networks Virtualized Services Platform. Zo worden de grenzen van traditioneel netwerken verlegd en biedt het toegang tot de volledige automatisering en wendbaarheid die de hybride cloud behoeft.

“Enterprises willen profiteren van de krachtige functies van OpenStack technologie, maar om de business optimaal te ondersteunen zijn enterprise grade mogelijkheden nodig”, aldus Bill Hilf, senior vice president en GM van HP Cloud. “De verbeteringen op gebied van configuratie, veiligheid en schaalbaarheid in HP Helion OpenStack 2.0 zorgen ervoor dat organisaties OpenStack technologie kunnen implementeren in de productie. Dit met de zekerheid, ervaring en ondersteuning van een vertrouwde end-to-end technologiepartner.”

Beschikbaarheid
HP Helion OpenStack 2.0 is nu wereldwijd beschikbaar. Prijzen variëren afhankelijk van configuratie en individuele gebruikersbehoeften. Lees de blog van Bill Hilf ‘Grounded in the Cloud’ voor meer informatie over HP Helion OpenStack 2.0.

Lees het laatste nieuws over HP in de newsroom.

Vervolg persbericht in het Engels

Unmatched OpenStack technology expertise
To help customers implement, their cloud environments, HP Helion Professional Services can provide a team of experienced HP architects and cloud technologists to help customers determine the right cloud strategy for them.  HP Helion Professional Services brings a unique perspective to the customer, gained from delivering thousands of lines of code to the OpenStack community, as well as hands-on customer deployments of large scale OpenStack clouds. HP Helion Professional Services has capabilities that span the entire cloud lifecycle, from advice and strategy, to transformation, implementation and management.

In addition, the HP Helion Ready Program connects customers with an ecosystem of HP Helion-certified solution providers and hardware vendors whose software solutions and hardware products have been tested and certified on HP Helion OpenStack, enabling customers to confidently deploy HP Helion OpenStack in heterogeneous environments.

HP Helion OpenStack 2.0 is based on OpenStack Kilo. OpenStack Liberty was released on October 15. HP continues to be a leading contributor to the OpenStack community as the leading engineering contributor to OpenStack Liberty in terms of the number of commits, reviews, lines of code, contributing employees, Project Team Leads (PTL) and members of the Technical Committee. In all, HP had 210 employees contribute code to Liberty. HP is a Platinum Founding member of the OpenStack Foundation and a key contributor to multiple OpenStack projects, including funding, code, reviews, testing and training. HP currently holds an OpenStack Board of Directors position, eight PTL positions and three Technical Committee membership positions.

HP creƫert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons product en service portfolios van pc's, printers en 3D printoplossingen, creƫren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.be