HP helpt kleine bedrijven een concurrentievoordeel te behalen met nieuwe Computeplatformen

De nieuwe HP ProLiant 10 en 100 Series Tower servers zijn het juiste formaat voor de workload met een lage aanschafprijs

Brussel – HP kondigt vandaag aan het Compute portfolio uit te breiden met de nieuwe HP ProLiant Gen9 Tower Servers. Deze servers zijn ontworpen om kleine bedrijven met een beperkt budget te voorzien van de juiste balans tussen prestatie, efficiëntie en controle. Met het Compute portfolio kunnen bedrijven betere resultaten boeken.

Het HP Compute portfolio voor kleine tot middelgrote bedrijven levert simpele, betaalbare oplossingen die de productiviteit verhogen, klanten werven en behouden, kosten verminderen en helpen om de business draaiende te houden. De servers zijn ontworpen om de algemene workload en essentiële toepassingen zoals IT-infrastructuur, samenwerking, web- en zakelijke toepassingen uit te voeren, om de huidige en toekomstige behoeften van bedrijven te ondersteunen.

“Kleine bedrijven moeten tegenwoordig niet alleen zakelijke uitdagingen aangaan. Ze moeten ook een stabiele basis leggen om snel te groeien,” zegt Peter Schrady, Vice President en Algemeen Directeur van Rack en Tower Servers, HP. “Samen met HP ProLiant Gen9 servers en diensten en de deskundigheid van onze Channel Partners kunnen we kleine bedrijven helpen hun concurrentievermogen en zakelijke resultaten te verbeteren.”

De nieuwe HP ProLiant Tower Servers zijn kostenefficiënte servers voor zowel budgetbewuste, kleine bedrijven als voor externe kantoren of filialen. Deze servers hebben het juiste formaat voor de workload. Ze verschaffen voor kleine tot middelgrote bedrijven precies genoeg verwerking, opslag, geheugen en netwerk in een tower vormfactor. Bovendien helpen geïntegreerde managementmogelijkheden met HP Integrated Lights-Out (ILO) toezien op de gezondheid van de server, power en thermisch verbruik zodat klanten zich kunnen blijven concentreren op het management en de groei van het bedrijf.

De nieuwe servers bevatten:

• HP ProLiant ML10 v2 -  Een entry-level 10 Series tower server met lage aanschafprijs voor de budgetbewuste klant. Met meer aansluitingen voor opslag en netwerken is dit een ideale server om algemene toepassingen te laten draaien.
  • HP ProLiant ML110 Gen9 – Een betaalbare 100 Series tower server met meer geheugen, harddisk drives en I/O uitbreiding voor de toenemende IT-behoefte van bedrijven. Geoptimaliseerd voor de fysieke en virtuele workload en toepassingen van kleine tot middelgrote bedrijven.

De nieuwe servers zijn voortgebouwd op HP Compute principes van convergentie, optimalisering van workloads, softwaregedefinieerd en klaar voor de cloud. Dit maakt effectievere en efficiëntere levering van IT-diensten mogelijk en vergroot de bedrijfswaarde van IT-diensten.

De HP ProLiant Tower servers zijn ook ingebouwd in bepaalde HP Just Right IT-oplossingen voor kleine tot middelgrote bedrijven. Deze vooraf vastgestelde oplossingen omvatten HP servers, opslag, netwerken en diensten geconfigureerd met bewezen toepassingen van HP partners. Deze oplossingen zijn simpel, betaalbaar en betrouwbaar, en ze bieden hulp voor organisaties met beperkte middelen.

HP levert ook de juiste ondersteuning voor kleine tot middelgrote bedrijven met HP Foundation Care en HP Proactive Care. HP Foundation Care levert betrouwbare en consistente ondersteuning om de IT-omgeving altijd operationeel te houden. HP Proactive Care levert aanvullende ondersteuning die problemen helpt te voorkomen. Ook biedt het deskundige oplossingen wanneer er een probleem is.

Nu de behoeften van kleine tot middelgrote bedrijven groeien, hebben de HP ProLiant Tower servers ruimte om de aanvullende HP-gekwalificeerde opties zoals harddrives, geheugen, opslag controllers en netwerkadapters tegemoet te komen. Deze kosteneffectieve en betrouwbare opties, ontworpen voor HP servers, helpen beter te presteren en meer betrouwbaarheid en compatibiliteit te leveren. HP-gekwalificeerde opties zijn ook geïntegreerd met veel HP-systeemmanagementmiddelen en kunnen bijdragen aan het verlagen van de operationele kosten.

Prijs en beschikbaarheid
De HP ProLiant ML110 Gen9 is vanaf 1 april 2015 te bestellen bij HP en haar wereldwijde Channel Partners. HP ProLiant ML10v2 is naar verwachting vanaf half april 2015 te bestellen bij HP en wereldwijde Channel Partners. De configuratiebasisprijs zal naar verwachting beginnen op $300 voor de HP ProLiant ML10 V2 en $1.000 voor de HP ProLiant ML110 Gen9. Flexibele investeringsoplossingen en financieringsmogelijkheden zijn beschikbaar via HPFS om geautoriseerde partners en klanten een makkelijke en effectieve manier te bieden om de HP ProLiant ML10 v2 en de HP ProLiant ML110 Gen9 servers te verkrijgen en na verloop van tijd te vervangen.