HP helpt partners om groei te realiseren met Channel Program Updates

Brussel - HP kondigt vandaag nieuwe oplossingen en programma-updates aan die partners helpen om kansen te benutten en zichzelf sterk te positioneren voor toekomstige groei. Het HP Partner Navigator Program helpt partners bij de aanstaande splitsing van HP in twee bedrijven. Andere programma’s waaronder het Partner One Alliance zijn ontworpen om partners te helpen met  het boeken van zakelijke resultaten voor hun klanten.

“Nu HP zich verder ontwikkelt naar twee nieuwe Fortune 50 bedrijven, behouden we de toewijding die onze partners van ons gewend zijn”, zegt Meg Whitman, President en Chief Executive Officer van HP.“HP helpt partners met de bedrijfscontinuïteit en marktkansen te verzilveren dankzij een servicegerichte en resultaatgedreven aanpak."

“Partners moeten hun concurrentie én hun klanten voorblijven”, aldus Kris Rogers, Senior Vice President, Product Marketing & Procurement, PCM. “HP’s nieuwe partnerprogramma’s, hulpmiddelen en toepassingen zorgen ervoor dat partners kunnen groeien door beter te kunnen concurreren in de belangrijkste markten en tegelijkertijd hun zaken efficiënter hebben geregeld.”

HP Partner Navigator Programma
HP introduceert het HP Partner Navigator Program, dat distributeurs en het resellernetwerk helpt bij het handhaven van de bedrijfscontinuïteit in aanloop naar HP’s splitsing. Met middelen zoals de speciale HP Partner Support Centers, zal het HP Partner Navigator Program alle HP-geautoriseerde partners helpen operationeel uit te blinken. Op deze manier voldoen ze aan de hoge verwachtingen van hun klanten.

Voor HP's grootste, operationeel complexe partners, zullen HP Partner Account Operations Managers direct samenwerken met resourced Partner Navigators, die partnermedewerkers genoemd worden, om zo de individuele operationele behoeften van elke partner aan te pakken.

Om voor partners de veranderingen rondom de splitsing van HP te vergemakkelijken, heeft HP het HP Partner Navigator Programma ontwikkeld. Dit programma bevat hulpmiddelen, programma’s en oplossingen die partners helpen top- en bottomline te groeien. Om partners te helpen hun marktaandeel te vergroten heeft HP bijvoorbeeld een marktplaats opgezet.

Meer informatie over het HP Partner Navigator Programma is hier te vinden.

Beschikbaarheid

• HP Enterprise Group Sales Certifications is wereldwijd beschikbaar vanaf 1 november.
  • HP Enterprise Group Sales Plays is nu wereldwijd beschikbaar.
  • HP Technology Services Consulting Solutions is beschikbaar in de VS en later dit jaar ook in andere landen.
  • HP Mobility Certification program wordt vanaf 1 maart in de VS en geselecteerde landen in de EU gelanceerd.
  • HP Printing & Personal Systems Sales Plays zijn beschikbaar voor 11 solutions, in Engels en in 9 andere talen.
  • HP Helion Partner Marketplace is nu beschikbaar in de VS en later dit jaar ook in Europa.

Voor meer informatie over de inhoud van dit programma, zie hieronder de rest van het bericht in het Engels

Partner One Alliance – A seamless connection between Hewlett Packard Enterprise and HP Inc.
HP also announced the Partner One Alliance, designed to help top partners continue to offer cross-portfolio opportunities across companies after the separation. With the Partner One Alliance, both Hewlett Packard Enterprise and HP Inc. will work together on partner activities and maximize participation in industry channel events.  Dedicated teams in both companies will collaborate to build joint business and marketing plans around specific solutions in key areas of the portfolios.  The Partner One Alliance will be available to all Platinum, Gold, Silver and distribution partners.

New solutions and program updates accelerate channel growth
HP unveiled key partner program updates and new solutions which will help partners continue to drive growth now, through the separation and beyond.

New solutions help enterprise partners capitalize on growth markets
The new HP Helion Partner Marketplace is a public services cloud marketplace that enables resellers to easily and efficiently sell, provision, maintain and invoice a comprehensive suite of public cloud services for small and medium businesses.  The HP Helion Partner Marketplace is available now in the U.S. and will be available in EMEA and APJ later this year.

Additionally, in FY16, HP anticipates offering new solutions, programs and tools to help enterprise partners arm their workforce for outcomes-driven selling. These resources, including outcomes-based solutions, HP Consulting offerings, single sales certification, learning credits and a Datacenter Care Add-On program aim to further enable the shift to a services-led business model.

Additional details on the HP enterprise partner programs and availability can be found here.

Partner program updates promote growth in printing and personal systems

HP announced new Mobility Sales Plays focused on key verticals and a Mobility Certification program to help partners capitalize on customers’ growing need for next-generation workforce productivity solutions.

In November, HP Inc. expects to launch a commercial partner program designed to meet the unique needs of transactional, solutions-oriented partners and system integrators. The new program is dedicated to ensuring HP Inc.’s continued momentum in transactional business while driving growth in markets such as mobility and managed print services (MPS).

Additional details on the Mobility Sales Plays and HP Inc. commercial partner program and availability can be found here.