HP helpt Smals Storage-as-a-Service aan te bieden aan Belgische overheidsinitiatieven voor e-Government en eHealth

Met HP's 3PAR StoreServ-opslag vergroot Smals de beschikbaarheid van het eHealth-uitwisselingsplatform en het portaal SocialSecurity.be.

België – HP heeft vandaag bekendgemaakt dat Smals, de interne IT-leverancier van de Belgische sociale zekerheid en openbare gezondheidszorg, dankzij de flexibele, robuuste opslag van HP 3PAR StoreServ de prestaties en beschikbaarheid heeft verbeterd van kritieke toepassingen zoals het eHealth-uitwisselingsplatform en het webportaal SocialeZekerheid.be.

Door zijn HP EVA-opslag te vervangen door de nieuwe HP 3PAR StoreServ 10800-opslagoplossingen vergroot Smals de beschikbaarheid, versnelt het de toegang en kan het op eenvoudige, efficiënte en flexibele manier Storage-as-a-Service aanbieden.

“De geringste onbeschikbaarheid van het portaal SocialeZekerheid.be, het eHealth-platform en de tientallen applicaties die eraan gekoppeld zijn, kan ernstige gevolgen hebben", zegt Frank Robben, CEO van Smals. "Daarom moet onze gevirtualiseerde omgeving opgewassen zijn tegen onvoorspelbare pieken en dalen van de werklast van de applicaties. De HP 3PAR StoreServ 10800-opslag, die specifiek voor dienstverleners is ontwikkeld, stelt ons in staat onze klanten in de openbare sector een flexibel platform aan te bieden. Ons Storage Area Network (SAN) is al een van de grootste van België. Nu kunnen we er extra capaciteit aan toevoegen wanneer dat nodig is."

In elk van de Brusselse datacenters van Smals verzekert een krachtige, robuuste HP 3PAR StoreServ 10800-opslagoplossing de veiligheid van missiekritieke gegevens, door elk storingspunt te elimineren. Ze verbeteren de opslag en het stroomgebruik, vergroten de schaalbaarheid, vereenvoudigen het opslagbeheer en leveren bovendien een veilige multitenancy, zodat Smals de openbare sector Storage-as-a-Service kan aanbieden.

“Belangrijke openbare instellingen en federale diensten werken aan een gezamenlijk routeplan voor de consolidatie van de IT-infrastructuur binnen de overheid in een community cloud, een zogenaamde G-cloud", zegt Nick Marly, ICT manager bij het RIZIV, een van de deelnemende instellingen. "Het aanbod van Storage-as-a-Service van Smals is een nieuwe cruciale stap naar de G-cloud en naar bijkomende vormen van synergie in ICT. Het verlaagt onze recurrente infrastructuurkosten en verzekert een uitstekende beschikbaarheid van onze onlinediensten. We roepen alle providers, HP en andere, op om doeltreffende en innovatieve oplossingen te blijven aanbieden die van G-cloud een succes zullen maken.”

De applicaties die Smals gebruikt, van missiekritieke toepassingen tot back-up, worden op het nieuwe HP SAN-platform geconsolideerd. Een flash-geoptimaliseerde architectuur levert de prestaties en werklastflexibiliteit die de flessenhals van de opslag wegnemen en Smals in staat stellen om de densiteit van de virtuele machines op zijn fysieke servers te verdubbelen.

“De werklast van de IT en de prestatieafhankelijke applicaties impliceren dat organisaties een evenwicht moeten vinden tussen prestaties en enterprise-class robuustheid", zegt Rudy Vanderstraeten, Storage Manager, HP. "Met onze bewezen staat van dienst in de ondersteuning van de openbare sector kan HP Smals helpen om een dienstverlener te worden van de New Style of IT, met een aanbod van enterprise-class capaciteiten voor mobiliteit, veiligheid, cloud en big data.

Over Smals

Smals vzw is de gemeenschappelijke ICT-dienstenorganisatie opgericht door Belgische publieke en semi-publieke instellingen, voornamelijk actief binnen de sociale zekerheid en de gezondheidszorg op federaal, regionaal en lokaal niveau. Dankzij technische expertise, gedetailleerd begrip van de zakelijke processen van haar lidinstellingen, technische standaardisatie, hergebruik en schaalvoordelen biedt Smals innovatieve IT-toepassingen en diensten met een hoge toegevoegde waarde. Smals is een pionier in informatiebeheer binnen de publieke sector ten behoeve van de Belgische burgers en ondernemingen sinds 1939. Meer informatie is te vinden op www.smals.be.