HP Inc. brengt consumer design naar het zakelijke segment met HP’s dunste en lichtste notebook ooit

HP EliteBook Folio beschikt over een 4k display en verbluffende specificaties en verandert uw notebook in een communicatie hub

Brussel — HP vindt de zakelijke laptop opnieuw uit en introduceert de dunste en lichtste notebook die HP ooit heeft gemaakt. De HP EliteBook Folio is met 12,4 mm dunner dan een AA-batterij, weegt minder dan een kilo1 en heeft een 4k display, alle ingrediënten voor een premium consumentennotebook. Maar qua performance, security en management is het een echt premium notebook voor zakelijk gebruik. Het scherm is 180 graden uit te klappen en beschikt over subliem geluid van Bang & Olufsen. De HP EliteBook Folio vult het zakelijke Elite-portfolio aan, waarin HP recent al nieuwe producten introduceerde zoals de HP Elite x2 1012 en de bekroonde HP EliteBook 1020.

"Iemand die zijn pc voor zakelijke doeleinden gebruikt, kan dat combineren met de wens voor een cool, dun en licht apparaat", aldus Benoit Bonnafy, Vice President, Business Personal Systems EMEA, HP Inc. "Daarom hebben wij de HP EliteBook Folio ontworpen, 's werelds dunste en lichtste businessclass notebook.2 Gebruikers krijgen het beste van twee werelden: een premium consumentendesign en een device dat voldoet aan beveiligingseisen en de behoefte aan beheerbaarheid door de IT-afdeling."

Hoogwaardig design en performance

De EliteBook Folio is een ultradunne 12.5-inch high-end notebook vervaardigd uit een gepolijst diamond-cut CNC aluminium behuizing voor kracht en duurzaamheid. Net als andere notebooks uit de Elite-lijn is het apparaat ontworpen om MIL-STD tests te doorstaan van 120.000 uur van HP’s Total Test Process.3

Werken doen we tegenwoordig op verschillende locaties, op verschillende tijdstippen en tegelijk met de dingen die we privé doen. De 145 graden hoek van een normale notebook kan beperkend zijn voor de productiviteit. Om dit probleem aan te pakken heeft de EliteBook Folio een 180 graden pianoscharnier, waardoor het device uitgeklapt kan worden zodat gebruikers meer flexibiliteit hebben en beter kunnen samenwerken. Het device is ook uitgerust met een hoogwaardig full-size HP Premium Keyboard en een Windows 10 fijngevoelig clickpad. Dongels zijn niet meer nodig door het optionele HP USB-C™ Travel Dock dat als extra hub fungeert voor meer productiviteit.

Het edge-to-edge glazen display van de EliteBook Folio heeft een optionele Ultra HD (UHD) 4K scherm dat prachtige details biedt, mogelijk gemaakt door een ongelooflijke pixeldichtheid van 352 pixels per inch. Het UHD-paneel benut 95 procent van het Adobe RGB-gamma om beelden meer levendig en levensecht te maken.

Voor mensen die de gehele dag productief willen zijn en prestaties eisen, heeft HP nauw samengewerkt met Microsoft en Intel voor de ontwikkeling van de EliteBook Folio. Het device is gefinetuned voor optimale prestaties en efficiëntie. Het device is voorzien van Windows 10 Pro en is gebouwd met een zesde generatie Intel® Core™ M vPro™ processor,4,5 waarmee de EliteBook Folio de perfecte combinatie van schoonheid en kracht is. Het device is bovendien fanless en de batterij kan tot wel 10 uur mee.6 Door het ontwerp en de materialen hebben de ingenieurs van HP ruimte vrijgemaakt voor een HP Long Life Battery die meer dan drie jaar meegaat.7

Ontwikkeld om te verbinden met anderen

Notebooks worden meer dan ooit gebruikt om in verbinding te komen met collega’s, vrienden en familie. HP kreeg reacties van klanten dat bellen en het maken van een conference call nog steeds uitdagingen kent. Daarom heeft HP deze notebook speciaal ontworpen voor online samenwerken (bv deelnemen aan meetings, Skype, voip gesprekken etc.).8

HP werkte ook samen Bang & Olufsen om het geluid af te stemmen op de meest optimale geluidsbeleving, voor zowel privé als zakelijk gebruik. De kwaliteit van de onderdelen van de notebook en de focus op surround engineering zorgt dat de notebook over 40% meer volume beschikt dan voorgaande HP devices. De EliteBook Folio kan hierdoor tijdens groepsgesprekken als speakerphone worden gebruikt. De vier geïntegreerde luidsprekers zijn ontworpen voor een optimaal geluid tijdens het bellen, maar zijn ook uitermate geschikt voor het luisteren van muziek of het kijken van films.

Het wisselen van vensters in Windows om een gesprek te muten of te beëindigen is niet langer een probleem met aparte sneltoetsen. Met deze toetsen kan een gebruiker de oproepen gemakkelijk beheren. Door de kalendertoets is het bijvoorbeeld mogelijk sneller naar de kalender te gaan, in plaats van te navigeren vanuit je desktop.

Een volledige lijn van hoogwaardige zakelijke devices

Aanvullend op de volledige line-up van Elite premium desktops, notebooks en de onlangs gelanceerde Elite x2, heeft HP vandaag ook de dunste 14” (35.56cm) business-class notebook9, de HP EliteBook 1040 G3 en de nieuwe HP EliteBook 800 G3 series onthuld. Dit is de nieuwe generatie van HP’s best verkochte zakelijke notebooks. Om de dunne en lichte stijl mogelijk te maken is de EliteBook 1040 uit dezelfde all-aluminium diamond cut design als de nieuwe EliteBook Folio gefabriceerd. Ook bij de EliteBook 800 series worden dit design en deze innovaties toegepast. De volledig nieuwe zilveren magnesium en aluminium behuizing zorgt ervoor dat de Elitebook dunner, lichter en duurzamer is.

De EliteBook 1040 en EliteBook 800 series hebben Windows 10 Pro, de zesde generation Intel® Core™ vPro™ processoren, PCIe Gen3 SSD10 en DDR4 geheugen. Alle apparaten hebben audio van Bang & Olufsen, HP Noise Reduction Software en HP Clear sound Amp voor optimale beleving en gebruiksgemak bij applicaties als Skype for Business. De EliteBook 800 series is beschikbaar in 12.5-inch, 14.0-inch of 15.6-inch diagonal, HD, FHD, QHD of UHD screens11; de EliteBook 1040 biedt een keuze tussen FHD of QHD schermen12.

Voor gebruikers die over meer kracht willen beschikken, introduceert HP de nieuwe optionele Notebook Power Bank voor de HP Pro en Elite series. De Notebook Power Bank kan zowel een HP notebook als een extra mobiel apparaat, zoals een smartphone of tablet, gelijktijdig opladen. Ook heeft HP voor de optimale ultieme beleving verschillende accessoires toegevoegd, zoals nieuwe eigentijdse laptoptassen en verschillende docking opties als de HP UltraSlim Docking Station en Travel Docks.

Hoogwaardige beveiliging en beheerbaarheid

De IT-afdeling hoeft niet langer in te leveren op ontwerp en functionaliteit of de zakelijke omgeving bloot te stellen aan potentiële risico’s met de nieuwe lijn van Elite premium laptops, desktops en tablets. De apparaten zijn veiliger en beter te beheren dan voorgaande generaties. Deze apparaten zijn ontworpen om de IT-afdeling te helpen met het beheer en de beveiliging met ingebouwde en niet vastgeschroefde veiligheid, waaronder: HP Client Security Software Suite, gecertificeerd TPM, verbeterde BIOS-level bescherming met HP Sure Start met Dynamic Protection13 en optioneel vingerafdruklezer14.

Voor aanvullende beheermogelijkheden biedt HP ook beheertools zoals HP Touchpoint Manager15, HP Image Assistant en een optionele Intel® Core™ vPro™ processor, zodat IT op afstand het apparaat via een netwerk kan beheren. HP Touchpoint Manager biedt nu software-inventarisatie en -implementatie, evenals patch management en ondersteuning voor BYOD devices, waardoor er meer beheermogelijkheden zijn op het gebied van beveiliging en optimalisatie. En de nieuwe HP Image Assistant is het eerste custom image diagnostische tool voor commerciële pc's, met een zelfhulp dashboard16 om bedrijven te helpen IT-kosten te verlagen en gevoelige bedrijfsgegevens te beschermen.

Prijs en beschikbaarheid17

• De HP EliteBook 1040 G3 is naar verwachting beschikbaar vanaf februari.
  • De HP EliteBook 800 G3 serie is beschikbaar vanaf januari.
  • De HP EliteBook Folio is naar verwachting beschikbaar vanaf maart.

[1] Pending final weight.

2 Based on HP’s internal analysis of business class notebooks as of (January 4, 2016) with >1 million unit annual sales having preinstalled encryption, authentication, malware protection and BIOS-level protection, passing MIL-STD 810G tests with optional docking incorporating power delivery.

3 MIL-STD testing is pending and is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test condition. Damage from drops, MIL STD test conditions or other accidental conditions requires separate purchase of the Accidental Damage Protection HP Care Pack.

4 Multicore is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.

5 Some vPro functionality, such as Intel® Active management technology and Intel Virtualization technology, requires additional 3rd party software in order to run.  Availability of future "virtual appliances" applications for Intel vPro technology is dependent on 3rd party software providers. Microsoft Windows required.

6 Windows 10 MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.

7 Three-year or 1,000 cycles. See http://www.hp.com/go/liionbattery to learn more.

8 Based on HP’s internal analysis as of (January 4, 2016) of notebooks purpose built for collaboration having built-in collaboration keyboard, voice audio tuning, noise reduction software, > or= 60db audio and 720p webcam.

9 Based on HP’s internal analysis of 14” business class notebooks as of (January 4, 2016) with >1 million unit annual sales having preinstalled encryption, authentication, malware protection and BIOS-level protection, passing MIL-STD 810G tests with optional docking incorporating power delivery.

10 Sold separately or as an optional feature.

11 QHD screen is only available on the HP EliteBook 840 Non-Touch. UHD screen is only available on the HP EliteBook 850 Non-Touch. Full High definition (HD) content is required to view quad high-definition images.

12 FHD is only available as a non-touch option.

13 Only available on select models with Intel-based processors.

14 Optional fingerprint reader not available on the HP EliteBook Folio.

15 HP Touchpoint Manager requires purchase of a subscription and supports Android™, iOS and Windows 7 or higher operating systems and PCs, notebooks, tablets and smartphones from various manufacturers. Not available in all countries see www.hp.com/touchpoint for availability information.

16 Dashboard provides current driver, software, BIOS, QFE and security update recommendations.

17 Estimated street prices. Actual prices may vary.