HP Inc. brengt upgrades uit voor het HP Z Desktop Workstation Portfolio

De nieuwe Z Turbo Drive is de snelste van HP Inc. tot nu toe

Brussel – Vandaag introduceert HP upgrades voor het HP Z Workstation productportfolio. Het gaat om een combinatie van systeemuitbreidingen, versneld geheugen en multi-core updates waarmee de workflow wordt verbeterd. Ook kondigt HP Inc. de HP Z Turbo Drive G2 1 TB PCIe SSD aan. Dit is HP’s snelste Z Turbo Drive-oplossing tot op heden1.

De verbeterde HP Z840, Z640 en Z440 desktop workstations zijn uitgerust met de laatste generatie multi-core Intel® Xeon® processoren2, 3, de nieuwste grafische technologie van NVIDIA® Quadro® en AMD FirePro™ en de keuze voor Microsoft® of Linux® besturingssystemen. De nieuwe Intel® Xeon® E5-2600 v4 processors zorgen ervoor dat het geheugen van de HP Z Workstations sneller werkt dan voorgaande generaties, tot wel 2400Mhz. Z Workstations bieden ondersteuning tot maximaal 44 fysieke cores per workstation4.

De nieuwe HP Z Turbo Drive met 1 TB PCIe SSD opslag verbetert productiviteit en creativiteit. De drive heeft een leessnelheid die tot vier keer sneller is dan traditionele SSD’s tegen vergelijkbare kosten. De tweede generatie HP Z Turbo Drive start ultrasnel op en verwerkt eenvoudig grote datasets. De HP Z840, Z640, Z440 en Z240 zijn simpel uit te breiden door met de HP Z Turbo Drive G2 1 TB PCIe met hoge capaciteit SATA HDD’s en SSD’s5.

“De introductie van de nieuwe Z Workstation en Z Turbo Drive laat zien dat HP Inc. zich voortdurend inzet voor professionals die vertrouwen op de best mogelijke devices’’, zegt Gwen Coble, Director van Commercial Solutions and Retail Solutions, EMEA, HP Inc. ”De behoefte aan big data wordt sterker en daarom is het belangrijk dat de betrouwbaarheid, prestaties en het innovatief vermogen van het HP Z portfolio is afgestemd op de behoeften van onze klanten. Hierbij kan het gaan om het beschermen van bedrijfskritische informatie tot energie-exploratie en het produceren van blockbuster films.’’

HP Z Workstations zijn ontworpen om de beperkingen van compute-intensieve industrieën waaronder media en entertainment, grafisch design, CAD, architectuur, fotografie, productie, finance, gezondheidszorg, wetenschappelijke beeldvorming en olie- en gaswinning uit de weg te ruimen. Als toevoeging op het HP Z Workstation portfolio beschikken de nieuwe HP Z Desktop Workstations over gerenommeerde workstationapplicaties van Adobe®, Autodesk, Avid, Dassault, ESRI, SolidWorks, Siemens en andere fabrikanten.

“HP Z Workstations leveren de kracht en snelheid voor modellering, simulaties, big data analyses, CAD en visualisatieapplicaties. Deze voordelen zie je terug in oplossingen die er echt toe doen’’, zegt Kristina Ropella, decaan van Opus College of Engineering bij Marquette University.

De focus ligt op prestaties, innovatie en betrouwbaarheid. Daarom hebben de drie nieuwe HP Z Workstations een toolless chassis, waarmee de workstation snel kan worden geüpgraded zonder het gebruik van gereedschap. Ook beschikken de apparaten over geïntegreerde handgrepen en zijn de kabels weggewerkt in het design. Het gebruiksgemak, de systeemefficiëntie en de uitbreidingsmogelijkheden zijn hierdoor verbeterd. De nieuwe workstation beschikt over DDR4 geheugen dat tot 12.5% sneller werkt dan voorgaande versies. Verbeteringen aan de BIOS zorgen ervoor dat het systeem beter presteert.

“Wellicht waardeer je het alleen als je een IT-geek bent, maar de HP Z Workstation is een kunstwerk”, zegt Duane Powell, Chief Technology Officer en mede-eigenaar van Blur Studio. ‘’Het is zo goed ontworpen. De binnenkant ziet eruit als het interieur van een sportwagen en van de buitenkant is het net een eenvoudige doos met handvaten zodat je het device kan meenemen.’’

Devices uit het vernieuwde HP Z Workstation productportfolio zijn uitgerust met Thunderbolt™ 2 6 voor een uiterst snelle doorvoer van grote bestanden. HP Z Turbo Drive voorkomt opslag bottlenecks en HP Performance Advisor7 biedt systeemmonitoring. HP Remote Graphics Software8 maakt samenwerken op afstand met grafisch zware toepassingen mogelijk.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP Z440, Z640 en Z840 Workstations worden begin april verwacht in België. Prijsstelling begint bij respectievelijk  € 1.600, € 2.200 en € 2.600.
  • Ook voor de HP Z Turbo Drive G2 1 TB PCIe geldt dat deze in april beschikbaar is in België vanaf € 1.600.

Intel, Intel Core, Xeon and Thunderbolt are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation. AMD and FirePro are trademarks of Advanced Micro Devices, Inc. NVIDIA and NVIDIA QUADRO are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries.

1. Sequential performance compared to previous generations
  2. When ordering two processors, the second processor must be the same as the first. HP Z640 and Z840 processor kits include the processor and heat sink. Memory DIMMs must be purchased separately.
  3. Multicore is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance..
  4. Dual processor configurations.
  5. Each sold separately.
  6. Thunderbolt is an optional or add-on feature on HP desktop workstations. Thunderbolt cable and Thunderbolt device (sold separately) must be compatible with Windows. To determine whether a device is Thunderbolt Certified for Windows, see https://thunderbolttechnology.net/products.
  7. HP Performance Advisor requires Windows and internet access.
  8. HP RGS requires a Windows or Linux operating system and Internet access.
Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels