HP Inc. combineert kracht en stijl bij de lancering van ‘s wereld eerste Quad Core Workstation Ultrabook™

Lancering van de ZBook Mobile Workstation is HP’s dunste en lichtste full performance model ooit

Brussel – HP Inc. doet zijn markt voor workstations opnieuw gelden met de introductie van de HP ZBook Studio, ‘s werelds eerste quad core workstation Ultrabook™ (1). De 15.6-inch (39.6cm) HP ZBook Studio is een minutieus-ontworpen performance machine voor professionals die mobiel werken. De HP ZBook Studio heeft een voor workstations revolutionair design, omdat dit HP’s dunste en lichtste full performance model ooit op de markt gebracht is.

De ZBook Studio vertegenwoordigt HP’s 30-jarige expertise in het bouwen van workstations, is uitgerust met HP Z DNA en heeft intensieve testen doorstaan bij het ontwerpen van dit systeem.

“De ZBook Studio is een perfecte combinatie van brains en beauty met de bouwkundige kracht van een HP Z Workstation,” zegt Gwen Coble, director, Commercial Solutions en Retail Solutions, EMEA, HP Inc. “De ZBook Studio heeft 120,000 uur van testen doorstaan en bevat talloze first-time workstations verbeteringen – Intel XEON CPUs met ECC geheugen, Thunderbolt 3, Gen 2 Z Turbo Drives, HP Sure Start klantbeveiliging, en een acht miljoen kleur-kritische pixel DreamColor 4k display.”

De HP ZBook Studio met een gewicht van slechts 2kg(2) en een dikte van slechts 18mm is geschikt voor iedere mobiele professional en maakt configuratie op het gebied van onder andere geheugen, processor en graphics mogelijk. Het model bestaat uit Intel® Core™ of Xeon® processors(3), 1 TB(4) HP Z Turbo Drive G2(5)(6) voor een opslag tot 2 TB, tot 32 GB ECC geheugen (7), dual Thunderbolt™ 3, twee koelventilatoren en een optionele HP DreamColor UHD of FHD touch display.(5)(6)  De ZBook Studio is gebouwd om zware graphics te laden, met een keuze uit de nieuwe NVIDIA® Quadro® M1000M 2 GB GDDR5 Professional graphics of Intel® HD graphics 530.

HP introduceert ook drie additionele HP ZBook Mobile Workstations. De derde generatie producten is dunner en lichter dan eerdere modellen. De workstations voldoen aan de performance, innovatie en betrouwbaarheid die wordt verwacht door productontwerpers van onder andere hardloopschoenen, raceauto’s, animaties en onderzeeërs.

• HP ZBook 15u – biedt workstation performance in een betaalbaar en compact pakket. Met zijn 15.6-inch (39.6cm) diagonale display is het de perfecte combinatie van mobiliteit en betaalbaarheid. Dit workstation Ultrabook™(8) kan worden geconfigureerd met tot wel 32 GB geheugen, AMD FirePro™ professionele graphics met 2GB frame buffer, HP Z Turbo Drive G2, 1.5 TB van de totale opslag en een FHD touch display.
  • HP ZBook 15 – de volgende generatie op het gebied van ’s werelds best verkochte mobiele workstation(9). Dit dunne en lichte, draagbare powerhouse is helemaal opnieuw ontworpen en is 27 procent dunner en 7 procent lichter dan zijn voorganger. De HP ZBook 15 heeft 27 procent meer batterijduur en is uitgerust met een 15.6-inch (39.6cm) diagonale display en een Intel® Core™ of Xeon® processor, 64 GB ECC geheugen, tweeledige 1 TB HP Z Turbo Drive G2 voor tot 3 TB of totale opslag, dual Thunderbolt 3, en een optionele HP DreamColor UHD of FHD touch displays.
  • HP ZBook 17 –met 67 procent(10) extra batterijduur is de 17.3-inch (43.9cm) diagonale workstation nu ook 25 procent dunner en 11 procent lichter dan zijn voorganger. De HP ZBook 17 is geconfigureerd met een Intel Core of Xeon processor, tot 64 GB ECC geheugen, dual 1 TB HP Z Turbo Drive G2 voor een totale opslag tot 4 TB, dual Thunderbolt 3 en optionele HP DreamColor UHD of FHD touch displays. De ZBook 17 ondersteunt ook NVIDIA graphics tot M5000M Quardro met een 8GB frame buffer.

De HP ZBook Studio, ZBook 15 en 17 zijn uitgerust met de nieuwe NVIDIA® Quadro® Professional graphics, die bijna twee keer zoveel performance leveren dan voorgaande generaties graphics. Deze systemen bieden een keuze uit Intel® Iris™ Pro Graphics P580, Intel HD graphics P530 of Intel HD graphics 530, waardoor het klanten meer keuze biedt.

Alle HP ZBook Mobile Workstations zijn betrouwbaar, ontworpen na het doorstaan van MIL-STD 810G testen(11). HP ZBooks worden ook geleverd met HP Remote Graphics Software voor collaboratie op afstand, HP Performance Advisor voor optionele performance en HP Velocity voor betrouwbaarder en snellere netwerkperformances.

Bij de HP ZBook Workstations wordt de nieuwe HP ZBook Dock geleverd met Thunderbolt™ 3. Gebruikers kunnen tot wel 10 devices tegelijkertijd aan hun HP ZBook Workstations linken. Deze poorten maken gebruik van Thunderbolt 3 (die DisplayPort 1.2, USB 3.1 Gen 2, en PCIe ondersteunen), vier USB 3.0, RJ-45, VGA, combo audio, en twee additionele DisplayPorts.

“HP ZBook producten hebben significant meer betrouwbare voordelen en hebben testen met een militaire standaard doorstaan, evenals 120,000 uur van het HP test proces,” zegt Ron Rogers, vice president, Head of Engineering Workstations en Thin clients, HP Inc. “HP maakt gebruikt van de ‘physics of failure technique’ om de betrouwbaarheid te kunnen voorspellen en de product performance te verbeteren. Deze bouwkundige benadering levert eindgebruikers onze meest betrouwbare workstations tot nu toe.”

1.   Based on HP’s internal analysis of all mobile workstation models from any vendors with >200 thousand unit annual sales as of October 29, 2015, having Quad-core CPU’s, with Intel’s Ultrabook Certification.

2.   Weight will vary by configuration.

3.   Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.

4.   For hard drives, GB = 1 billion bytes. TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 16GB (for Windows 7) and up to 30GB (for Windows 8.1) of system disk is reserved for system recovery software.

5.   Sold separately or as an optional feature.

6.   DreamColor and Touch options are expected to be available mid-2016. All specifications represent the typical specifications provided by HP's component manufacturers; actual performance may vary either higher or lower.

7.   ECC Memory is an optional feature available with Intel® Xeon™ configurations.

8.   Not all models will qualify as an Ultrabook.

9.   Source: IDC WW WS Historical Tracker 2015Q2

10.Comparing HP G2 platform MM07 benchmarking and HP G3 platform MM14 benchmarking. Battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings.  The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details

11.MIL STD 810-G testing is pending and is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use.  Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. Damage under the MIL STD test conditions or any accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.