HP Inc. geeft de desktop een nieuwe impuls voor een moderne gebruikservaring

De HP Pavilion Wave en HP Elite Slice combineren uitmuntende engineering met een innovatief desktopdesign.

Kort overzicht:

• Oogverblindende desktops trekken de aandacht op elk bureau en geven zowel entertainment als productiviteit een boost.
  • De HP Pavilion Wave werd speciaal ontworpen voor een baanbrekende audio-ervaring.
  • De HP Elite Slice blinkt als modulaire pc uit in communicatie en productiviteit.

Brussel, 1 september 2016 – HP Inc. stelde vandaag twee nieuwe pc's voor onder de naam HP Pavilion Wave en HP Elite Slice. Beide modellen doen een frisse wind waaien in het traditionele design van desktops voor thuis- en kantoorgebruik en zijn gericht op een unieke ervaring. De desktop van de nieuwste generatie is nog altijd een krachtpatser, maar komt in een kleiner model met een creatief design.

De HP Pavilion Wave combineert de kracht van een desktop met een sublieme audio-ervaring en is de perfecte thuispartner voor entertainment en productiviteit. Gebruikers die op zoek zijn naar een plaatsbesparende desktop kunnen voortaan rekenen op een prachtig en compact design dat net zo goed presteert als zijn grote broer. Dit unieke model is opgebouwd rond een volledig geïntegreerd en geavanceerd audiosysteem voor Cortana1. Loepzuivere muziek, fascinerende filmdialogen en heldere webchats … Het kan allemaal! De nieuwe desktop steunt op een iconisch driehoeksdesign met innovatieve parabolische reflector en ingebouwde luidspreker op de bovenkant van de pc voor een verbluffende 360°-audio-ervaring van onberispelijke kwaliteit.

De HP Elite Slice, het kleinste desktopmodel van HP, scoort dan weer uitermate goed op het gebied van communicatie en samenwerking. Het is bovendien de eerste commerciële desktop in een modulaire uitvoering met draadloze connectiviteit2 en talloze mogelijkheden om een pc naar keuze samen te stellen. De traditionele kantoorruimte maakt plaats voor een gestroomlijnde werkomgeving die de productiviteit een boost geeft. De veelzijdigheid, het uitstekende prestatievermogen en de optimale beveiliging op bedrijfsniveau leiden tot meer productiviteit en interne samenwerking. Kortom, een nieuwe manier van werken in een nieuwe omgeving.

"De moderne desktopgebruiker wil een gestroomlijnd, innovatief en krachtig design dat nieuwe ervaringen mogelijk maakt", aldus Achim Kuttler, General Manager, Personal Systems EMEA, HP Inc. "De HP Pavilion Wave en Elite Slice zijn het resultaat van de samenwerking tussen onze ingenieurs en ontwerpers, die zowel de vorm en afmetingen als de complete look in een nieuw jasje hebben gestoken. Daarbij hebben ze voldoende mogelijkheden voorzien voor nieuwe gebruiksvormen."

HP Pavilion Wave – speciaal ontworpen voor akoestische prestaties die zowel entertainment als productiviteit een boost geven

Het compacte, plaatsbesparende 360°-design van de HP Pavilion Wave past van nature op elk bureau en is met zijn 17,29 cm x 16,81 cm x 26,13 cm maar liefst 85% kleiner dan de traditionele tower pc. Het design is opgebouwd rond het centrale audiosysteem en is afgewerkt met hoogwaardige materialen, waaronder akoestisch textiel dat speciaal werd ontworpen voor een kamervullende geluidservaring. Een parabolische reflector op de bovenkant van de pc reflecteert het geluid uit het luidsprekerrooster parallel in alle richtingen en fungeert eveneens als heteluchtuitlaat. 360 Degree Multi-Directional Reflective Audio staat garant voor een loepzuiver audioprofiel en wordt getuned door B&O Play voor een verbluffend geluid op middelhoge, hoge en lage frequenties.

Het driehoeksdesign omvat drie hoofdzones voor de onderdelen: het moederbord zit op de eerste zijde, de harde schijf op de tweede en de koeling op de derde. De koelfunctie steunt op kanalen die de warmte van het moederbord en de grafische kaart langs de bovenkant van de pc afvoeren om oververhitting te voorkomen.

De overige functies zijn onder meer:

• Cortana-ondersteuning met twee dubbele microfoons, zodat de gebruiker handenvrij kan communiceren met zijn pc1.
  • Onmiddellijke ondersteuning voor maximaal twee externe 4K-schermen3, voor nog meer
    entertainment en productiviteit.
  • Ondersteuning voor randapparatuur via drie USB 3.0-poorten, één USB 3.1-poort Type-C voor gegevensoverdracht, één HDMI-poort, één DisplayPort, Gigabit Ethernet en een
    microfoon-/hoofdtelefoonaansluiting.
  • Krachtig werkstation met 6th Generation Intel® Core™ i7 quad-core desktopprocessors4,
    extra veel opslagruimte tot 1 TB SDD5 of 2 TB HDD5, optioneel 128 GB SSD5 en tot 16 GB aan
    DDR4-werkgeheugen.
  • Optioneel aparte AMD Radeon™ R9 M470 graphics voor foto- en videobewerking of lichte games.

HP Elite Slice – speciaal ontworpen voor productiviteit en samenwerking op kantoor

De HP Elite Slice werd speciaal ontworpen met de hedendaagse werkplek in gedachten en beantwoordt dankzij de nieuwe samenwerkfuncties aan de behoeften van de moderne werknemer en zijn innovatieve werkmethodes. Het modulaire design met prachtige rondingen in matzwart met accenten in gepolijst koper garandeert een gestroomlijnde werkomgeving. De klant kan zelf kiezen voor een standaardcover of een stapelbare variant voor meer functionaliteit, zoals de Collaboration Cover of de Wireless Charging Cover6. Ook uitbreidingsmodules zoals de Audio Module of ODD (Optical Disk Drive) Module zijn een optie, voor een oogverblindende pc die perfect is afgestemd op het bedrijf en zijn werknemers.

De ultrakleine maar superkrachtige vormgeving meet slechts 16,51 cm x 3,5 cm x 16,51 cm en weegt een luttele 1,04 kg7. Het draadloze design is de perfecte oplossing voor een opgeruimde werkomgeving, omdat de gebruiker niet langer de kabels voor elk onderdeel hoeft te scheiden. Dit is de eerste commerciële desktop met schermvoeding8, via slechts één USB 3.1 Type-CTM-kabel met een Type-CTM compatibel scherm, inclusief de nieuwe optionele Quad HD9 HP EliteDisplay S240uj Monitor. Het scherm is uitgerust met een ingebouwde draadloze laadfunctie en USB Type-CTM als ultieme aanvulling op de desktop.

De veelzijdigheid van de HP Elite Slice komt tot uiting in de uitgebreide coveropties en uitbreidingsmogelijkheden. De klant kan kiezen uit verschillende covers bij de samenstelling van zijn desktop en kan de pc op om het even welk moment uitbreiden met aanvullende modules voor een model dat perfect is afgestemd op zijn behoeften:

• HP Collaboration Cover6: vormt de desktop om tot een Microsoft Skype for Business-telefoon10, om gesprekken eenvoudig te beheren via capacitieve aanraaktoetsen.
  • HP Wireless Charging Cover6: het draadloos laden begint meteen bij het eerste contact, om een wirwar van laadkabels te vermijden en ervoor te zorgen dat elk mobiel toestel klaar is voor gebruik met voldoende batterijvermogen. De Wireless Charging Cover zal naar verwachting worden verdeeld vanaf de eerste helft van 2017 en vereist fabrieksconfiguratie.
  • HP Audio Module: gespreksdialogen worden getuned voor loepzuivere virtuele meetings en oproepen. De audiotuning gebeurt via een 360°-luidsprekerontwerp van Bang & Olufsen, een dubbele microfoonuitrusting met een bereik van vijf meter en HP Noise Cancellation software.
  • HP ODD Module: voor een snelle en eenvoudige back-up, archivering van bestanden of toegang tot legacy content op cd's of dvd's.

De overige functies zijn onder meer:

• Een optionele vingerafdruksensor met aanraakfunctie voor een betere beveiliging en een vlotte authenticatie.
  • HP Sure Start met Dynamic Protection, de eerste zelfregulerende beveiliging van BIOS-niveau in de sector.
  • Tot 6th Generation Intel® Core™ i7- processors van 35 watt om te beantwoorden aan de hoge behoeften op het gebied van productiviteit en samenwerking4.
  • Een uniek ringvorming 360°-ventilatiekanaal houdt het toestel in alle omstandigheden koel.
  • Ondersteuning voor productiviteitsverhogende randapparatuur met één Ethernet-poort, een ingebouwde wifimodule11 en -antennes, één HDMI-poort en één DisplayPort™ om meerdere schermen te voeden.

HP Elite Slice for Meeting Rooms – exclusief ontworpen voor samenwerking in een vergaderruimte

De HP Elite Slice lijn omvat ook de nieuwe HP Elite Slice for Meeting Rooms: de eerste vergader-pc die elke meeting in één beweging start12. De gebruiker kan meer uit zijn meetings halen, omdat de technologie met naadloos geïntegreerde audiofuncties en volledige desktopfunctionaliteit de optimale omstandigheden creëert om te vergaderen en samen te werken. De HP Elite Slice for Meeting Rooms combineert een HP Elite Slice, HP Collaboration Cover, HP Audio Module en Intel® Unite™ software voor een unieke Microsoft Skype for Business-oplossing voor conferenties, gericht op intuïtieve en efficiënte vergaderingen met een loepzuiver geluid. Wie nog een stap verder wil gaan, kan deze configuratie combineren met het nieuwe HP LD5511 55-inch (139 cm) Large Format Display, voor een gezichtshoek van 178° met een resolutie van 1920 x 1080. De hoge helderheids- en contrastratio garanderen een uitstekende beeldkwaliteit en leesbaarheid voor vergaderruimtes met tot twaalf zitplaatsen.

• HP Pavilion Wave is naar verwachting in oktober in België  beschikbaar.
  • HP Elite Slice is naar verwachting in september in september beschikbaar.
  • HP Elite Slice for Meeting Rooms is naar verwachting in september in België beschikbaar.
  • HP EliteDisplay S240uj Monitor is naar verwachting in november in België  beschikbaar.
  • HP LD5511 55-inch Large Format Display is naar verwachting in november in België beschikbaar.

1. Enkele functies, waaronder Cortana met spraakondersteuning, stylusinput en Continuum vereisen meer geavanceerde hardware. Meer informatie op www.windows.com. Apps worden afzonderlijk verkocht.
  2. Gebaseerd op modulaire desktopcomputers met Windows Pro OS vanaf 08.05.2016, afkomstig van een desktopleverancier uit de top 10.
  3. 4K Ultra High-Definition (HD) content is vereist om 4K Ultra HD-beelden te bekijken.
  4. Multicore is speciaal ontworpen om de prestaties van bepaalde softwareproducten te verbeteren. Niet alle gebruikers of softwaretoepassingen hebben baat bij deze technologie. De prestaties en klokfrequentie zijn afhankelijk van de applicatiebelasting en de hardware- en softwareconfiguratie van de gebruiker. De Intel-nummering is geen maatstaf voor betere prestaties.
  5. Voor opslagschijven geldt: GB = 1 miljard byte, TB = 1 triljoen byte. De reële geformatteerde capaciteit ligt lager. Tot 35 GB op de harde schijf is voorbehouden voor systeemherstellende software.
  6. Alle modules worden afzonderlijk of als optionele functie verkocht. Covers zijn optioneel, vereisen fabrieksconfiguratie en kunnen niet worden gecombineerd met andere Slice-covers. De HP Elite Slice met Wireless Charging Cover vereist fabrieksconfiguratie en zal pas op een latere datum beschikbaar zijn.
  7. Het gewicht varieert naargelang de configuratie.
  8. Gebaseerd op SFF en kleinere desktopcomputers met Windows Pro OS vanaf 08.05.2016, afkomstig van een desktopleverancier uit de top 10. Voeding voor Slice met Collaboration Cover, maar niet voor aanvullende Slice-modules.
  9. Quad High-Definition (QHD) content is vereist om QHD-beelden te bekijken.
  10. Skye for Business-abonnement vereist.
  11. Draadloos toegangspunt en internettoegang vereist.
  12. Gebaseerd op desktopcomputers van grote commerciële concurrenten met voorgeïnstalleerde Intel® Unite™-software, vanaf 08.09.2016.
  13. Geschatte reële verkoopprijzen.

Intel, Intel Core en Intel Unite zijn handelsmerken van Intel Corporation in de V.S. en andere landen.

DisplayPort™ en het DisplayPort™-logo zijn handelsmerken die eigendom zijn van de Video Electronics Standards Association (VESA®) in de V.S. en andere landen.

USB Type-C™ en USB-C™ zijn handelsmerken van het USB Implementers Forum.

© 2016 HP Inc. De hierin beschreven informatie kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De enige garanties voor producten en diensten van HP zijn de garanties in de uitdrukkelijke garantieverklaringen die bij dergelijke producten en diensten worden geleverd. Niets hierin mag worden opgevat als een aanvullende garantie. HP is niet aansprakelijk voor technische of redactionele fouten in deze verklaring.

Jeroen Gaudissabois Porter Novelli Brussels