HP Inc. introduceert innovaties voor desktop workstationopslag en -koeling

Z portfolio wordt uitgebreid met Narrow Bezel IPS displays

Brussel – HP Inc. breidt zijn innovatiezoektocht voor workstations uit met de aankondiging van een opslagoplossing die tot 16 keer sneller is dan een SATA SSD, tegen dezelfde kosten. Daarnaast introduceert HP een revolutionaire warmtegeleidingsoplossing die het systeemgeluid van de krachtige HP Z workstations reduceert.

“Als de industrieel leider op het gebied van workstations, doet HP zijn naam eer aan richting de professional door de ontwikkeling van nieuwe producten”, zegt Gwen Coble, Director Commercial Solutions en Retail Solutions, EMEA, HP Inc. “HP Workstations zijn onze specialiteit. Met ruim dertig jaar ervaring in deze branche hebben we een goed beeld van de wensen van onze klanten, wat ons een voorsprong geeft ten opzichte van onze concurrenten.”

De HP Z Turbo Drive Quad Pro biedt gebruikers verbeterde performance en betrouwbaarheid om iedere uitdaging met grote hoeveelheden data aan te gaan. De HP Z Turbo Drive Quad Pro verhelpt de storage bottleneck door gebruikers in staat te stellen met hoge snelheid door grote bestanden te bladeren.

Z Workstations kunnen worden uitgerust met wel vier supersnelle HP Z Turbo Drive G2 Modules(1) op één PCle x16 kaart. Deze oplossing biedt opeenvolgende prestaties tot 9.0GB/s.(2) Daarnaast verbetert de HP Z Turbo Drive Quad Pro de data-integriteit op unieke wijze door bij het wegvallen van de stroom het werk correct op te slaan.

De HP Z Turbo Drive Quad Pro kan worden gebruikt met HP Z440, Z640 en Z840 Workstations die zijn ontworpen voor computer-intensieve industrieën, zoals media en entertainment, CAD, architectuur, finance, gezondheidszorg, onderzoek en bedrijven in olie- en gasexploratie. De HP Z240 Tower en Z240 SFF Workstations die zijn aangekondigd op 29 september kunnen tot twee Z Turbo Drives gebruiken.

De HP Z Cooler is een innovatieve, ultra-stille koelingsoplossing, ontworpen om systeemgeluiden te reduceren op HP Z Workstation wekplekken. Zelfs tijdens veeleisende opdrachten. De oplossing helpt de CPU ventilatorsnelheid te verlagen en biedt een geluidsreductie van 10 dBA. Dit is een halvering ten opzichte van vorige generaties. De voordelen van deze geluidsreductie komen van HP’s unieke, revolutionaire hitte-afvoeroplossing die 3D dampkamertechnologie combineert met HP’s innovatieve, gebalanceerde hex-fin design.

HP Z Cooler is een elegante, versimpelde oplossing die ‘pompgeluiden’ elimineert en is het resultaat van dertig jaar innovatie en betrouwbaarheid. De HP Z Cooler is één van de stilste oplossingen in de industrie die afleiding minimaliseert en de productiviteit verhoogt. De HP Z Cooler is beschikbaar in combinatie met de HP Z440 en Z840 Workstations.

“HP leidt de industrie, door al jaren geleden vloeibare koeloplossingen voor workstations te introduceren”, zegt Ron Rogers, Vice President Head of Engineering Workstations en Thin clients, HP Inc. ”Terwijl onze concurrenten deze ontwikkelingen maar net kunnen bijbenen, is HP hen wederom voor door het leveren van een nieuwe, geavanceerde koeltechnologie met minder bewegende elementen, wat resulteert in een stiller systeem en hogere betrouwbaarheid voor een ultieme werkplek.”

Nieuwe Z Professional Displays

De HP Z22n en HP Z23n Narrow Bezel IPS Displays geven aantrekkelijk beeld met minimale onderbrekingen. De panelen, de smalste driezijdige displays van HP, zijn vrijwel randloos aan alle drie de zijden. En worden volledig gekalibreerd geleverd voor consistente kleuren tussen verschillende projecten en bij flexibel device-gebruik.

Gebruikers profiteren van de virtuele, naadloze aanzichten van de 178-graden kijkhoek IPS technologie. Het kleurgamma (respectievelijk gekalibreerd 95 procent en 96 procent sRGB) biedt optimale kleurkwaliteit.

(1) Each sold separately.

(2) Sequential read performance Tested with Iometer 1.1.0 with 12 workers, queue depth of 128, file size of 128K.