HP Inc. introduceert nieuwe HP Latex 300 Printers

Nieuwe HP Latex 315, 335 en 365 printers helpen klanten toegang te krijgen tot betaalbare applicatiemogelijkheden

HP heeft op de SGIA Expo de HP Latex 300 Printer serie onthuld met de nieuwste updates.

De nieuwe HP Latex 315, 335 en 365 printers beschikken over belangrijke toevoegingen die klanten helpen betaalbare toegang te krijgen tot verschillende reclamemogelijkheden.

“De producten van de HP Latex 300 Printer serie bieden een brede variatie aan prijzen, maten en productieniveaus aan, wat meer mogelijkheden biedt voor print service providers”, zegt Xavier Garcia, general manager, Large Format Printing divisie, HP Inc. “Vandaag introduceert HP de nieuwe mogelijkheden van dit toonaangevende portfolio. Met de HP Latex-technologieën hopen wij bedrijven te kunnen helpen in hun verdere ontwikkeling.”

Het nieuwe portfolio van de HP Latex 300 serie
De HP Latex-technologie levert hoge kwaliteit afbeeldingen en staat voor productiviteit en duurzaamheid. De nieuwe HP Latex 315, 335 en 365 printers leveren dankzij HP Latex Ink Technology ook milieuvriendelijke voordelen op.

De nieuwe HP Latex 300 Printers bieden:

• Hoge productiekwaliteit: tot 160 cm printbreedte met snelheden tot 31 m2/uur voor outdoor producten(2) en 1200 dpi door de HP Latex Optimizer en Hp Optical Media Advance Sensor (OMAS). OMAS mogelijkheden zijn inbegrepen bij alle HP Latex 300 Printers.
  • De nieuwste features – zoals de HP Custom Substrate Profiling voor automatisch ICC profileren en een i1 spectrophotometer – zorgen ervoor dat kosten laag blijven; beiden zijn verkrijgbaar bij de HP Latex 365 printer. Bij de HP Latex 315 en 355 printers zijn Optimized Profiles met HP Quick Substrate Profiling en FlexiPrint HP Edition RIP – bijgevoegd in de doos.
  • Doorlopende printmogelijkheden die de productiviteit verhogen, en zo same day delivery garandeert.
  • De nieuwe HP Quick Solutions applicatie, voor de HP Latex 365 printer, is toegankelijk vanaf het front panel touchscreen. Dit zorgt voor snelle troubleshooting en geoptimaliseerd beeldkwaliteit, direct op de printer.
  • Mogelijkheden als self-adhesive vinyls, backlits, wallcoverings en textiles.(3)
  • Nieuwe online tracking tools.
  • Een automatische x-as snijder om efficiënt en snel prints te leveren.

Bij SGIA introduceert HP Durable Backlit Fabric, een stof gemaakt van honderd procent polyester, wat samen met HP Latex Ink Technology voor buitengewoon heldere en diep donkere kleuren zorgt – vergelijkbaar met UV Ink Technology. De sterke HP Durable Backlit Fabric kun je risicovrij gebruiken en zal de afbeelding niet beschadigen tijdens post-processing of bij de light box installatie.

De nieuwe HP Latex 315, 335 en 365 printers zijn wereldwijd verkrijgbaar. De HP Durable Backlit Fabric wordt in de lente van 2017 uitgebracht in verschillende maten, tot aan 320 cm.(4)

HP bij de SGIA Expo, 2016
Naast de aankondiging van de nieuwe HP Latex 300 Printer series, presenteert de marktleider(5) van groot formaat printsystemen hun sign & display portfolio.

Gepresenteerde producten zijn:

• De recent geïntroduceerde HP Latex 560 and 570 Printers, verzekeren snel en betaalbaar printen.
  • De nieuwe HP Latex 1500 Printer, biedt betaalbare oplossingen voor indoor en outdoor applicaties.
  • De HP Latex 3100 en 3500 Printers – ideaal voor high volume applicatieproductie – zijn onbemand bruikbaar en bieden heavy duty roll-handling en 10 liter cartridges.
  • De nieuwe HP DesignJet Z5600 PostScript Printer, met een six-ink print systeem wat zorgt voor tot twintig procent kostvermindering binnen de inktconsumptie(6) en heldere kleuren garandeert.
  • De 60-inch HP DesignJet Z6800 Photo Production Printer, print vijftig procent sneller dan voorgaande HP printers(7) en beschikt over advanced color management voor hoge kwaliteit indoor applicaties die tot 200 jaar mee gaan.(8)
  • De HP PageWide XL 8000 Printer is de snelste large format monochrome en kleurprinter en biedt tot vijftig procent kostenbesparing.(9)
  • De HP Scitex FB550 and FB750 Industrial Printers, gemaakt voor stugge en flexibele media, biedt een tablet op roll holder design om zo makkelijk en efficiënt aan short run printing en safe media loading te doen.
  1. Based on IDC market research as of August  2016 specific to the low-volume digital large format market: Size=42-44”, 45-71” and super-wide,Toner/Ink Type=Aqueous, Solvent, Eco Solvent and Latex, Media Output: Roll-to-Roll, Source: IDC WW Quarterly LFP Tracker, Final Historical 2Q16, August 2016
  2. Outdoor High Speed quality (4-pass 4-color) mode with the HP Latex 365 Printer.
  3. Performance may vary depending on media—for more information, see hp.com/go/mediasolutionslocator or consult your media supplier for compatibility details. For best results, use textiles that do not stretch. The ink collector is required for porous textiles.
  4. Availability is subject to change and may vary by region.
  5. Based on IDC market research as of September 2016 specific to worldwide large-format printer shipments, Source: IDC WW Quarterly LFP Tracker, Final Historical 2Q16, September 2. For more information see http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41709116
  6. Reduced ink consumption based on comparing the 6-ink HP DesignJet Z5600 PostScript® Printer to the 8-ink Canon imagePROGRAF iPF8400S printer when used in a small copy shop environment as of March, 2016.
  7. The HP Designjet Z6800 Production Printer delivers 54 percent faster printing speeds than the HP Designjet Z6100 Printer (demonstrated by internal HP tests).
  8. Display permanence rating for interior displays/away from direct sunlight by HP Image Permanence Lab, and by Wilhelm Imaging Research, Inc. in 2010 on a range of HP media.
  9. Fastest based on internal HP testing and methodology compared to alternatives for large-format printing of technical documents, GIS maps, and point-of-sale (POS) posters under $200,000 USD as of March, 2015. Production costs savings based on comparison to a setup consisting of one monochrome LED printer and one color production printer, both under $150,000 USD, as of April, 2015. Production costs consist of supplies and service costs, printer energy costs, and operator costs. For testing criteria, see hp.com/go/pagewidexlclaims.

Forward-Looking Statements
This document contains forward-looking statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP Inc. and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including any statements of expectation or belief and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the possibility the company’s business may not perform as expected; that the company may be unable to successfully implement separation strategies; and other risks that are described in the company’s reports to the U.S. Securities and Exchange Commission, including but not limited to the risks described in the company’s Annual Report on Form 10-K for its fiscal year ended October 31, 2014 and the company’s Quarterly Reports on Form 10-Q for its fiscal quarters ended April 30, 2015 and July 31, 2015. The company assumes no obligation to update these forward-looking statements.

Lies Van Nieuwenhuyse Porter Novelli Brussels