HP Inc. introduceert ‘s werelds eerste All-in-One Workstation

Eenvoudig toegang tot HP workstation vanaf Mac OS devices via HP Remote Graphics Software

Brussel – HP Inc. kondigt vandaag de vernieuwde HP Z1 Workstation aan. De nieuwe workstation markeert meteen een nieuwe categorie: de All-in-One workstation.1 De nieuwe HP Z1 combineert workstationprestaties met een stijlvol design dat perfect past bij de moderne professional en zijn werkplek. Belangrijkste eigenschappen van de nieuwe HP Z1:

• 47 procent smaller, 51 procent lichter en goedkoper dan zijn voorganger
  • 23.6 inch anti-glare UHD 4K scherm voor haarscherpe weergave
  • Intel® Xeon® processoren voor de meest krachtige workstationtoepassingen

HP presenteert ook de nieuwe HP Remote Graphics Software (RGS)2 Apple® Mac® OS X Receiver. Hiermee hebben gebruikers eenvoudig toegang tot hun krachtige workstations vanaf Mac devices. Via RGS kunnen engineers, animators en wetenschappers veilig gebruikmaken van hun data, performance en apps. Zelfs als ze niet bij de workstation in de buurt zijn.

“De innovatieve Z1 zet de industrie aan het denken. We hebben goed geluisterd naar onze klanten en bieden daardoor de kleinere, lichtere en goedkopere oplossing die zij willen”, aldus Gwen Coble, Director Commercial Solutions and Retail Solutions, EMEA, HP Inc. “De HP Z1 zal nog meer klanten kennis laten maken met de kracht en betrouwbaarheid van workstations. RGS in combinatie met een Mac Receiver maakt meer mogelijk voor Applegebruikers die op zoek zijn naar naadloze integratie met onze Z workstations.”

HP Z1 G3 is ontworpen voor engineers, kunstenaars en het onderwijs
De ruimtebesparende All-in-One (“AiO”) workstation is zeer aantrekkelijk geprijsd zonder toegevingen te doen op het gebied van specs en design. De nieuwe Z1 is krachtiger, betrouwbaar en uitgerust met de meest recente technologieën.

"We zijn gezegend met één van de best uitgeruste laboratoria van Amerika", aldus Howard Cook, Assistent Professor, C/T Digitale Animatie Center. "HP Z1 Workstations zijn snelle, robuuste machines. En de compacte form factor spreekt ons enorm aan."

Het design van de HP Z1 komt voort uit 30 jaar ervaring met HP Z-technologie. Voordat de workstations van HP op de markt komen, worden zij eerst 115.000 uren getest en onderworpen aan het ISV-certificeringproces. De belangrijkste eigenschappen van de Z1 op een rijtje:

• 23.6 inch anti-glare UHD 4K scherm voor haarscherpe weergave
  • Intel® Xeon® quad-core3, 64 GB ECC geheugen4/5
  • NVIDIA® Quadro® graphics en Thunderbolt™3
  • Voor snel opstarten en geheugen biedt de Z1 twee dual PCIe HP Z Turbo Drives6
  • Gebruikers kunnen het geheugen uitbreiden met maximaal twee 2.5" SATA SSD’s of HDD’s4
  • Twee Thunderbolt 3 ports met USB 3.1, een USB charging port, media card reader, een DisplayPort voor dataoverdracht tussen de workstation en andere devices.

HP RGS Mac Receiver verbetert de integratie voor workstationklanten
Macbookgebruikers ervaren optimale prestaties tijdens multitasken tussen Mac OS-apps en Windows of Linux workstationapplicaties. Met HP RGS kunnen Mac gebruikers zich op kantoor of op afstand verbinden met Windows of Linux workstationsessies. De belangrijkste voordelen voor Macgebruikers zijn:

• Samenwerken aan bijvoorbeeld joint development, interactieve edits en design reviews
  • Op afstand toegang tot bedrijfskritieke 2D, 3D, video- en mediarijke applicaties
  • Dankzij overdrachtssnelheden tot maximaal 60 fps ziet HP RGS er fantastisch uit, ook in 4K-resolutie en bij een set-up met meerdere monitoren
  • Door een Macbook te verbinden met de HP Z840 workstation is het net of de processor 9 keer zo snel werkt en het geheugen over 30 keer meer capaciteit beschikt
  • NVIDIA Quadro GPU zorgt ervoor dat de rendering time en editing time van content en FX met een ultrahoge resolutie versnellen

De HP RGS Mac Receiver is speciaal ontworpen voor klanten die meer kracht en prestaties nodig hebben en graag een HP Z Workstation integreren in hun bestaande netwerk. De teams die verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de HP Z Workstations hebben nauw samengewerkt met toonaangevende animatie, special FX, product design, onderzoekslaboratoria en universiteiten. Het doel hiervan is het realiseren van innovatieve workflowverbeteringen. Een belangrijk voorbeeld is de Apple Command Key op het toetsenbord die kan fungeren als Windowsknop voor de besturing van de workstation.

Met de HP Z Workstationsoftware zet HP zich in voor de creatieve professional. De producten van HP dragen bij aan wereldwijde innovatie. Er kan van alles mee ontworpen worden: van auto’s tot spannende films en alles wat daar tussenin zit.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP Z1 G3 wordt in mei verwacht en is verkrijgbaar vanaf € 1.600,-
  • HP Remote Graphics Software is nu als gratis download beschikbaar voor HP Z Dekstop- en ZBook Mobile Workstationklanten. De Mac receiver is gratis voor HP RGS-gebruikers en wordt komende zomer uitgeleverd. HP RGS werkt in sommige gevallen ook op non-HP hardware.

Legal Disclaimers

1. IDC Q4’15 WW WS Historical Tracker 02.10.16
  2. HP RGS requires a Windows, Linux or OS X 10.10 and newer operating system and network access.
  3. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  4. Intel® Xeon® E3 can support either ECC or non-ECC memory.  Intel® Core™ i3/i5/i7 processors only support non-ECC memory.
  5. Sold separately or as an optional feature.
  6. Not all features are available in all editions or versions of Windows. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows functionality. Windows 10 is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com.
  7. For hard drives, 1 GB = 1 billion bytes. 1 TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 30 GB (for Windows 10) of disk space is reserved for the system recovery software.

© 2016 HP Inc. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

This press release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of HP for future operations, including the separation transaction; the future performance of Hewlett-Packard Enterprise and HP Inc. if the separation is completed; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy, including the planned separation transaction, and plans for future operations and investments; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the execution, timing and results of the separation transaction or restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of implementing the separation transaction and restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2015, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels