HP Inc. introduceert ’s werelds eerste thin client met standaard ondersteuning voor vier UHD/4K beeldschermen

De HP t730 biedt ongeëvenaarde krachtige prestaties voor de meest veeleisende virtuele applicaties

Brussel – HP Inc. kondigt ‘s werelds eerste thin client aan met standaard ondersteuning voor vier UHD/4K(1, 2) beeldschermen tegelijk en ongekende grafische prestaties.(3) De krachtige HP t730 thin client is uitgerust met de nieuwste generatie quad-core AMD processoren.(4)

Dit nieuwe en meest krachtige device uit het HP thin client portfolio stelt bedrijven in staat te werken in veeleisende omgevingen, zonder add-ons, extra's of andere kostbare uitbreidingen. De HP t730 is de beste keuze voor eindgebruikers in high performance sectoren - zoals financiële diensten, olie- en gasindustrie, digital media creation en engineering - en biedt een eenvoudige en veilige oplossing om probleemloos met de meest veeleisende virtuele applicaties te werken.

Het gebruik van hogere schermresoluties en grotere beeldschermformaten vereisen thin client oplossingen met meer lokale processorkracht. IDC verwacht voor de Virtual Client Computing markt de komende vijf jaar een CAGR (compound annual growth rate) van 7,7 procent.(5)

“Nu steeds meer bedrijven hun zwaarste gebruikers en applicaties verplaatsen naar virtuele omgevingen, hebben wij cloud-client-technologie en workstation-innovaties gecombineerd in één platform. De HP t730 thin client biedt onze klanten een veilige en betrouwbare thin client voor virtuele workstation omgevingen”, aldus Gwen Coble, Director Commercial Solutions and Retail Solutions, EMEA, HP Inc.

De HP t730 thin client ondersteunt meer beeldschermen dan de gemiddelde desktop computer, tot vier beeldschermen op UHD/4K resolutie en met een optionele AMD FirePro™ grafische kaart kunnen zelfs zes UHD/4K beeldschermen tegelijk worden aangesloten. Multimedia worden met oogverblindende details weergegeven, waarbij in totaal maar liefst 8.294.400 pixels tegelijk kunnen worden aangestuurd. De AMD R-Series™ quad-core APU met Turbo Core-technologie levert CPU-prestaties tot 3,6 GHz voor de meest veeleisende gevirtualiseerde workstationapplicaties waardoor zelfs het weergeven en bewerken van hoge resolutie videobeelden op meerdere beeldschermen probleemloos mogelijk is.

Andere belangrijke eigenschappen van de HP t730 zijn:

• geïntegreerde essentiële software: direct klaar voor gebruik dankzij essentiële HP Thin Client management- en gebruikerssoftware, waaronder HP Device Manager, HP True Graphics,(6) HP Velocity, HP Easy Shell,(7) HP Remote Graphics en Unified Communications ondersteuning. Klanten kunnen hun install base met een paar muisklikken uitrollen, managen en upgraden;
  • geavanceerde uitbreidings- en aansluitingsmogelijkheden: ondersteunt huidige en toekomstige behoeften van het bedrijfsleven met standaard seriële, parallel, PS/2 en USB-poorten. Daarnaast is de HP t730 ook voorzien van een PCI Express x8 low profile expansion slot;
  • OS-ondersteuning en uitvoeringen: keuze uit de meest recente Linux gebaseerde HP ThinPro OS, HP Smart Zero Core experience, Windows Embedded Standard 7, of Windows 10 IoT Enterprise.(8)

(1)Ultra HD or 4K (3840 x 2160 resolution) content required.

(2)Displays sold separately.

(3)Based on HP’s internal analysis as of October 26, 2015 of thin client vendors with > 5,000 unit annual sales and including standard support for four UHD/4K displays from one GPU.

(4)Multicore is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. AMD’s numbering is not a measurement of clock speed.

(5)Source: IDC Worldwide Semiannual Software Tracker; November 12, 2014.

(6)HP True Graphics requires an HP Thin Client with an HP ThinPro 5.0 or higher operating system, AMD processing technology, and a Citrix virtual desktop infrastructure—must be XenApp or XenDesktop v7.0 or higher. HP True Graphics is preinstalled with the operating system starting with HP ThinPro 5.2. See the product QuickSpecs for exact compatibility.

(7)HP Easy Shell is currently available on Windows Embedded Standard 7E, Windows Embedded Standard 7P, Windows Embedded 8 Standard, and Windows Embedded 8.1 Industry Pro.

(8)Windows 10 IoT Enterprise for Thin Clients is planned for availability on the HP t730 in January 2016.