HP Inc. lanceert HP PrintOS tijdens drupa 2016

HP PrintOS is een cloud-based, mobiel platform waarmee het printproductieproces efficiënt kan worden gemanaged

Brussel - HP Inc. kondigt vandaag HP PrintOS aan, een cloud-based besturingssysteem waarmee printprestaties eenvoudig gemanaged kunnen worden. PSP’s kunnen HP PrintOS overal en op elk gewenst tijdstip raadplegen. Hierdoor verloopt het productieproces efficiënter en worden kosten bespaard. HP PrintOS wordt samen met andere introducties van HP voor het eerst gedemonstreerd tijdens drupa 2016.

HP kondigt vandaag ook aan dat de HP Graphic Solutions Business voor het eerst in de geschiedenis van drupa de grootste stand van de beurs is. HP presenteert zijn nieuwste printtechnologie voor het commerciële segment en nieuwe producten voor de verpakkingsbranche en grafische industrie. Bovendien worden er hard- en softwareoplossingen getoond voor de verpakkingsindustrie, grootformaatprinters en sign en display.

“HP laat op drupa 2016 de kracht van ons volledige portfolio van digitale printoplossingen met technologische innovaties zien”, zegt Rob Le Bras-Brown, global head of print marketing, HP Inc. “Met de introductie van HP PrintOS en andere vooraankondigingen voor drupa, levert HP een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de printindustrie.”

HP PrintOS, eenvoudig en automatisch het printproces managen
HP Print OS bevat een aantal web-based en mobiele applicaties waarmee PSP’s hun productieproces kunnen beheren. De tools leveren een vereenvoudigde en geautomatiseerde manier van werken, zodat klanten hun productieproces eerder kunnen starten. Het mobiele en op cloud gebaseerde besturingssysteem is ontworpen voor PSP’s van elk formaat en is geschikt voor gebruik in combinatie met HP Indigo, PageWide Web Press, Scitex en Latex digital printingtechnologie.

“Bij ProCo draaien wij een multi-shift, multi-press operatie en tot op heden konden wij ons productieproces niet monitoren’’, aldus Graeme Parry, production director, ProCo. “Met HP PrintOS kunnen medewerkers op elk tijdstip de meest actuele printgegevens ophalen, maar we gebruiken HP PrintOS niet alleen voor betere prestaties, ook legt het de lat voor ons productiepersoneel hoger. Met deze tools overzien zij het proces beter en dit zien wij terug in de kwaliteit van onze productie.’’

HP PrintOs bevat onder andere:

• Box, een tool die job onboarding vereenvoudigt door middel van niet-geautomatiseerde kanalen zoals e-mail en file-transferdiensten. Vaak wordt er een grote hoeveelheid tijd geïnvesteerd in handwerk dat zich vóór het productieproces afspeelt. Box reduceert upfront overhead, vergroot de capaciteit en verbetert de winstgevendheid.
  • Site Flow, combineert automated order submission-, pre-press- en shop floor management-mogelijkheden om te voorzien in de behoeften van PSP’s die zich richten op de business-to-business en business-to-business-to-consumer-markten. Door gebruik te maken van de applicatie worden kosten teruggebracht en kunnen PSP’s dagelijks grote hoeveelheden gepersonaliseerde printorders verwerken en biedt het de mogelijkheid om direct te leveren aan de eindgebruiker.

HP Indigo en PageWide Web Press-klanten kunnen op 31 mei 2016 aan de slag met HP PrintOS. Bestaande klanten met een servicecontract kunnen een groot aantal applicaties kosteloos gebruiken, terwijl een gedeelte alleen toegankelijk is als hier maandelijks voor wordt betaald.(1) (2)

HP Financial Services, een IT investeringsoplossing en financieel dienstverlener van HP, helpt klanten snel en eenvoudig toegang te krijgen tot innovatieve digitale printtechnologie. Klanten kunnen flexibel kiezen en betalen voor een HP PrintOS oplossing afhankelijke van hun behoefte.(3)

Aanvullende informatie over HP op drupa 2016 is beschikbaar op www.hp.com/go/reinventyourpossibilities

Meer informatie over HP PrintOS is beschikbaar op www.hp.com/go/PrintOS