HP Inc. lanceert nieuw mobiel computingplatform

HP Elite x3 breekt markt voor mobiel werken open

HP Inc. onthult een nieuw platform voor de moderne, mobiele manier van werken waarbij productiviteit en flexibiliteit centraal staan. De HP Elite x3 vormt het middelpunt van het nieuwe mobiele ecosysteem van HP, dat vanuit één device een brug slaat tussen smartphone, laptop en desktopgebruik. Dankzij HP Workspace virtualisatietechnologie kunnen gebruikers alle volledige Windows 10 programma’s gebruiken.

"De markt voor zakelijke mobiliteit is klaar voor verandering. Innovatie kwam op deze schaal niet eerder voor", zegt Dion Weisler, President and Chief Executive Officer van HP Inc. "De HP Elite x3 is een revolutionair mobiel platform waarmee mobiliteit en IT op een zinvolle manier samenkomen. In nauwe samenwerking met onze partners ontwikkelen we de markt en zorgen we dat mobiele productiviteit of mobiel werken niet langer gewoon een belofte is, maar realiteit."

De werknemer van vandaag wil een andere stijl van computing, maar wordt gedwongen verschillende technologieën en apparaten te gebruiken. Met de HP Elite x3, sterke channelpartners en innovaties van Microsoft, Qualcomm Technologies Inc. en Salesforce brengt HP mobiliteit en productiviteit samen in één enkel apparaat.

"Windows 10 is gebouwd in een tijd waarin personal computing steeds belangrijker wordt, waarbij jouw ervaringen, content en data altijd bij je zijn”, aldus Satya Nadella, Chief Executive Officer van Microsoft. "Samen met partners zoals HP, Qualcomm en Salesforce richten we ons op de productiviteit van onze klanten, waar dan ook. Hiermee bouwen we aan onze missie om elk individu en elke organisatie in staat te stellen om meer te bereiken."

‘’De nieuwste processor van Qualcomm, gecombineerd met HP’s marktleiderschap, dragen bij aan de toekomst van computing’’, zegt Steve Mollenkopf, directeur van Qualcomm Incorporated. ‘’HP maakt innovatief gebruik van de Snapdragon 820 met LTE. Hierdoor zijn krachtige prestaties mogelijk in combinatie met een laag stroomverbruik. Zo biedt de HP Elite x3 een ervaring die niet onderdoet voor die van traditionele pc’s.’’

‘’HP werkt met korte lijnen en dat is in het ontwerp van de HP Elite x3 terug te zien’’, zegt Tom Richards, Chief Executive Officer van CDW. “Op zichzelf staand is het een geweldig apparaat, maar wat de HP Elite x3 écht revolutionair maakt is het ecosysteem van accessoires. Dit systeem zorgt voor een uitstekende ervaring tussen verschillende computerplatformen. Bovendien biedt het een oplossing die verder reikt dan BYOD en die bijdraagt aan de ontwikkeling van mobiele workflowtransformatie.”

De HP Elite x3 - een veelzijdig apparaat
De HP Elite x3 is de eerste in zijn soort.1 Een zakelijk mobiel apparaat dat zorgt voor een optimale computebeleving voor werken via smartphone, laptop en desktop.2 Door gebruik te maken van Continuum in Windows 10 zorgt de HP Elite x3 voor zorgeloze multi-screenovergangen tussen telefoon en een desktop PC. Gebruikers kunnen de HP Elite x3 docken in een ecosysteem van accessoires waardoor een desktop/laptopbeleving ontstaat met behoud van on-the-go productiviteit.

Met deze functie kunnen gebruikers moeiteloos switchen tussen het gebruik van de HP Elite x3 als een desktop, laptop of mobiel apparaat. Bijgevolg hoeven ze zich geen zorgen te maken over welk apparaat te gebruiken in welke omgeving. De HP Elite x3 maakt ook gebruik van een vingerafdruk om het toestel te ontgrendelen – hierdoor wordt een extra laag van bescherming toegevoegd voor zakelijke klanten. De HP Elite x3 heeft een prachtig design en is ontworpen voor de veeleisende gebruiker: IP67 stof- en waterdicht en getest om vallen van 1.2m te kunnen weerstaan.

"Uit feedback van klanten maakten wij op dat er een groep zakelijke klanten is die hun behoefte aan mobiliteit en productiviteit op pc-gebied nog niet ingevuld zien", zegt Michael Park, Vice President en General Manager Mobility, HP Inc. "De HP Elite x3 is de toekomst van computing - een apparaat dat kan fungeren als ieder apparaat: een moderne technologische oplossing voor werkplekken die in toenemende mate mobiel zijn in combinatie met grote voordelen voor IT-beheerders.”

De HP Elite x3 biedt een unieke computerervaring door gebruik te maken van de kracht van de Snapdragon 820 processor, Windows 10 Mobile3 met Windows Continuum2, de optionele HP Desk Dock en de optionele HP Lap Dock. Hierdoor kunnen gebruikers werken waar en wanneer ze willen. Met het device kunnen gebruikers hun toestel ook eenvoudig en snel opladen.

De Desk Dock biedt een complete desktopervaring voor de HP Elite x3. Het beschikt over een DisplayPort voor externe monitorondersteuning, twee aansluitingen voor een USB-A en een USB-CTM om de continuïteit van het bedrijf op pijl te houden en een Ethernetverbinding voor het naadloos opschalen van productiviteit. De dock ondersteunt de HP Elite x3 met of zonder een beschermende case.

De HP Lap Dock zorgt voor een laptopervaring met behulp van een randloos design (near zero bezel) 12,5 inch HD scherm dat ongeveer 1 kg weegt. Voor extra veiligheid worden er geen gegevens opgeslagen op de Lap Dock en alle apps, wachtwoorden en bestanden worden beheerd en opgeslagen op de HP Elite x3.

Nieuw niveau van Business Mobility met robuust ecosysteem
Ook maakt de HP Elite x3 het gebruikers mogelijk om te werken met hun favoriete en betrouwbare apps. HP Workspace4 – een applicatiecatalogus die door HP ontworpen is – geeft toegang tot gevirtualiseerde applicaties. Dit zorgt voor een naadloze app gebruikerservaring. HP Workspace op de HP Elite x3 creëert een gevirtualiseerde pc, zodat gebruikers toegang hebben tot de bedrijfscatalogus van x86 apps via een gevirtualiseerde oplossing. Bij gebruik van de Desk Dock en Lap Dock profiteren gebruikers van snelle toegang tot hun gevirtualiseerde apps met een volledig toetsenbord- en muiservaring, hetgeen meestal niet beschikbaar is met een mobiel apparaat.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP Elite x3 en accessoires zijn beschikbaar vanaf eind oktober.
  • De HP Elite x3 heeft een eindgebruikersprijs van € 699, excl BTW, maar is ook beschikbaar in bundel met de HP Desk Dock aan een prijs van € 729, excl BTW.

Voor meer informatie over de HP Elite x3, bezoek www.hp.com/go/elitex3.

[1] Based on HP’s internal analysis as of January 14, 2016 of mobile devices preinstalled with Windows 10 Mobile, designed to pass MIL-STD 810G and IP67 testing, the ability to run virtualized corporate apps on a big screen with optional dock, and a biometric solution for security.

2 For multi-screen Continuum experience, one of the following accessories are required: 1) Desk Dock using USB-C™ to DisplayPort connection to external display, 2) Mobile Extender using USB-C™ connection to Lap Dock’s integrated display, 3) Dongle using USB-C™ to DisplayPort, HDMI or VGA connection to external display, 4) Miracast-enabled external display or Miracast dongle attached to an external display. All docks and dongles

3 Not all features are available in all editions or versions of Windows. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows functionality. Windows 10 Mobile is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com.

4 HP Workspace software update for Windows 10 required and planned in a future release. Subscription required. Corporate Application must be licensed on corporate network for virtualization.

5 Subscription is required.

Lies Van Nieuwenhuyse Porter Novelli Brussels