HP Inc. lanceert oplossingen voor veilig mobiel printen op kantoor

Software- en businesstools helpen IT bij het verhogen van de productiviteit

Brussel - Vandaag heeft HP Inc. nieuwe software voor mobiel printen en business intelligence aangekondigd, waarmee zakelijke IT-managers hun printomgeving mobieler, veiliger en productiever maken.

Het nieuwe aanbod omvat:

• software voor mobiel printen die het mogelijk maakt om eenvoudig te printen vanaf mobiele apparaten naar printers in het bedrijfsnetwerk;
  • nieuwe business intelligence tools die IT helpen bij het optimaliseren van de printinfrastructuur voor betere prestaties.

"Onze klanten moeten over de juiste printinfrastructuur beschikken waardoor werknemers nog efficiënter worden", aldus Edmund Wingate, CEO JetAdvantage Solutions, HP Inc. "Momenteel levert HP nieuwe oplossingen voor IT-managers ter verbetering van de mobiliteit, het beheer en de beveiliging. Hierdoor wordt printen sneller en betrouwbaarder en verhoogt de productiviteit.”

Met HP JetAdvantage Connect kunnen werknemers eenvoudig printen op printers binnen het bedrijfsnetwerk, dankzij een intuïtieve pc-achtige ervaring zonder onnodige stappen. Het is dus niet nodig om een printapplicatie te openen of een e-mail te sturen naar de wachtrij. Daarnaast is het ook makkelijker en goedkoper voor de IT-afdeling, omdat de afdruktaak direct vanaf het mobiele apparaat komt. Hierdoor is het gebruik van een dedicated server niet meer nodig. De configuratie en het beheer verlopen zoals bij reguliere pc’s gelijk. HP JetAdvantage Connect wordt ondersteund door Android en vanaf juni ook door iOS. Ondersteuning voor andere mobiele platforms zullen in de toekomst worden toegevoegd.

Betere beveiliging voor mobiel printen

• HP Access Control Secure Pull Print biedt de mogelijkheden van printauthenticatie van HP Access Control als stand-alone oplossing tegen lagere kosten. Met deze oplossing zijn monitoring en beveiliging van mobiel printen gelijk aan die van printen via een pc.
  • HP Access Control 15.2 is geüpdatet met ondersteuning voor de meest recente beveiligingsprotocollen en de mogelijkheid pull printing toe te passen in IT-omgevingen met meerdere domeinen.

IT-management voor printen vanaf Chromebooks

The HP Print for ChromeTM App[i] maakt het mogelijk veilig vanaf Chromebooks te printen en is nu geüpdatet met GoogleTM admin console. Deze update biedt IT een gestructureerde manier om de app te implementeren, uit te voeren en te beheren bij een groot aantal Chromebooks.2

Hogere productiviteit met Business Intelligence Solutions

Voor HP Managed Print Services klanten introduceert HP een reeks business intelligence tools, hiermee krijgen klanten onder andere een beter beeld van hun printers en zijn ze beter voorbereid op eventuele issues. In samenwerking met HP nemen klanten met deze tool beslissingen op basis van feitelijke gegevens voor optimale productiviteit, beveiliging en kostenefficiëntie.

• HP Device Control Center biedt interactief printerbeheer met real time device status- en locatiegegevens.
  • HP Instant Fleet Insights biedt diepgaande reports en analytics via device-data zoals onderhoudsgeschiedenis, firmwareversies,  samenstelling van de printomgeving en gebruik.

[i] HP JetAdvantage Connect supports Android devices with support for iOS devices to be added later in June. Support for additional mobile platforms will be added in the future. HP JetAdvantage Connect is available to purchase directly from HP for dMPS customers.

2 HP Print for Chrome app is supported on Chrome™ devices and HP printers that are on the same local Wi-Fi network. Download for no additional charge. Works on Chromebook/Chrome OS™ devices utilizing Chrome OS™ v45 and newer. © 2012 Google Inc. All rights reserved. Chrome OS is a trademark of Google Inc.

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels