HP Inc. maakt indruk met nieuwe consumenten hybride pc’s

HP onthult ‘s werelds dunste en lichtste 15.6 inch convertible pc (1) met hoge resolutie 4K beeldscherm en audio van Bang & Olufsen voor een verbluffende multimedia-ervaring

Brussel – HP Inc. kondigt vandaag aanzienlijke verbeteringen en verfijningen aan voor zijn premium consumenten pc’s. Bij de nieuwe reeks notebooks ligt de nadruk op entertainment en gebruikersgemak.

De update van de pc-lijn van HP bestaat uit:

• Een nieuwe 15.6 inch versie van de HP Spectre x360, ontworpen voor gebruikers die multimedia willen maken en bekijken met een 4K display(2) optie, geweldige audio van Bang & Olufsen, optionele Intel® Iris™ graphics(3) en een extra batterijduur.
  • Een OLED displayoptie op de 13.3 inch HP Spectre x360, een mooi helder scherm  waarmee beeld nog beter tot zijn recht komt.
  • Een nieuwe HP Pavilion x2 met een groter 12.1 inch display zodat nóg productiever gewerkt kan worden.

“Schermkwaliteit, waaronder resolutie, helderheid en contrast, worden steeds belangrijker voor klanten die veel en rijke mediacontent bekijken op hun persoonlijke devices. Pc’s zijn daarop geen uitzondering”, zegt Louis Perrin, director, consumer products, Personal Systems EMEA, HP Inc.  “Om een verbazingwekkende ervaring te leveren, brengt HP, OLED en 4K displays als een optie op respectievelijk de nieuwe HP Spectre x360 13.3 inch en 15.6 inch convertible PC’s”.

‘s Werelds dunste en lichtste 15.6 inch convertible tot nu toe(1)

Om een betere beeldervaring te garanderen bij het maken en bekijken van hoge resolutiecontent, is de 15.6 inch HP Spectre x360 uitgerust met een geweldig 4K Ultra HD (3840x2160)(2) touchscreen met brede kijkhoeken van meer dan 8 miljoen pixels. Afbeeldingen en bewegende objecten komen zo echt tot leven. Met een 4K Ultra HD display (2) kunnen gebruikers content in hun oorspronkelijke vorm bekijken. Om betere prestaties te leveren heeft HP optionele Intel® Iris™ graphics(3) en tot 16GB geheugen ingebouwd (4). Daarbij beschikt de nieuwe HP Spectre x360 over  aan de voorzijde geplaatste speakers, getuned door Bang & Olufsen voor een verbluffende ervaring bij het kijken van films en video’s en het luisteren naar muziek.

De HP Spectre x360 convertible pc heeft een strak en stijlvol design; een complete CNC aluminium behuizing en een ultradunne displaycover, gebouwd voor prestaties. Met een gewicht vanaf 1.83kg(5) en een dikte van 15.9 millimeter is de nieuwste HP Spectre x360 de dunste en lichtste 15.6 inch convertible pc tot nu toe. De machinale aluminium behuizing is ontworpen met een 64.5 Whr batterij, de grootste batterij die HP ooit in zijn convertible pc’s heeft verwerkt. Het resultaat is tot 13 uur batterijduur (6) op de Full HD versie en tot 9.5 uur (6) op de Ultra HD modellen.

De HP Spectre x360 biedt een zesde generatie Intel® Core™ i7 processor (7) voor prestaties die klanten verlangen. Met een snelle SSD tot 512GB (4) kunnen klanten verwachten dat hun pc direct opstart en apps snel laadt.

Pc-gebruikers kunnen een soepele en naadloze gebruikerservaring verwachten wanneer zij wisselen tussen de notebookmodus voor werk, de staande modus voor het bekijken van entertainment, de tentmodus als presentatiehulpstuk of de tabletmodus voor het snel browsen door het nieuws. Om er zeker van te zijn dat de display soepel glijdt en op zijn plaats blijft bevat de nieuwe HP Spectre x360 innovatieve scharnieren, zodat de convertible PC precies kan worden afgesteld en stabiel blijft in elke modus. Het full size 1.5 millimeter backlit toetsenbord beschikt over een extra groot touchpad, zodat men zonder compromissen kan typen en de notebookfunctie optimaal benut kan worden.

De HP Spectre x360 bevat drie USB 3.0 poorten met Sleep and Charge en een USB 3.0 Type-C™ connector dat tot wel 5GB aan datatransfers ondersteunt en externe devices zoals een smartphone kan opladen, zonder het gebruik van een adapter. De HP Spectre x360 heeft ook een mini display poort, HDMI en audio aansluiting.

OLED optie voor 13.3 inch HP Spectre x360

HP kondigt aan dat zij vanaf het voorjaar 2016 een Quad HD OLED display optie biedt bij de 13.3 inch HP Spectre x360 voor een nog hogere kleurnauwkeurigheid met een nog breder aanbod van kleuren en contrasten, wat het kijken van films en het bewerken van foto’s ten goede komt. De OLED display is dunner en lichter, het originele gewicht neemt met 50 gram af door het gebruik van deze OLED display terwijl het een hoger kleurgamma biedt van 103% versus 72% voor WLED displays. De convertible PC zal ook optionele Intel® Iris™ graphics (3) en tot 1 TB van SSD opslag(8) bieden, want HP blijft de prijswinnende HP Spectre x360 verbeteren zodat klanten hoogwaardige kwaliteit en prestaties hebben voor het bewerken van foto’s, video’s en andere graphic-gerelateerde opdrachten.

Nieuwe 12.1 inch HP Pavilion x2

HP bouwt voort op de Pavilion x2 10.1 inch detachabele pc en biedt nu een 12.1 inch versie met een groter display voor productiviteit en entertainment. De nieuwe HP Pavilion x2 biedt nieuwe features waaronder een metalen tablet voor een dun en licht design, Intel® processors, een variëteit aan storage opties en een hoge resolutie display.

De magnetische connector hecht zich gemakkelijk aan het toetsenbord en laat net zo makkelijk weer los voor een traditionele notebookervaring. Het display kan tot wel 130 graden gedraaid worden voor een geweldige kijkervaring. Het device transformeert in een tablet, kan staand worden gebruikt voor het kijken van films en in een tentmodus voor het spelen van games. Het full-size toetsenbord met 1.5 millimeter en een 54 x 98 millimeter touchpad biedt klanten een opmerkelijke notebookervaring voor meer productiviteit.

Met tot wel 8 uur en 15 minuten batterijduur (6), weegt de tablet slechts 0.76kg (5) en is slechts 8.4 millimeter dik. De tablet met toetsenbord weegt 1.47kg (5) en is 5.3 millimeter dik, waardoor het gemakkelijk draagbaar is en een van de dunste 2-in-1 pc’s in de Pavilion lijn. De 12 inch Full HD touch display(9) (1920 x 1280) is een eersteklas feature om klanten een geweldige kijkervaring te bieden. Met een 3:2 display verhouding (9), kunnen klanten tot 18 procent meer verticale ruimte benutten. Dat is handig voor browsen, het bewerken van documenten en spreadsheets en het bekijken van foto’s.

Het device is uitgerust met de 6e generatie Intel® Core™ M3 processor (7) met 128 GB SSD storage(3) voor productiviteit en multimedia en 4GB geheugen.

De HP Pavilion x2 bevat een USB 3.1 Type-C™ connector voor opladen en om datatransfers via de laatste generatie USB 3.0 mogelijk te maken. Het device heeft ook een full-size USB 2.0 poort om externe apparaten aan te sluiten zonder het gebruik van een dongle en een micro HDMI poort om te verbinden met een externe display of televisie.

Met twee aan de voorzijde gemonteerde speakers op maat getuned door B&O Play kunnen gebruikers genieten van hun favoriete films en muziek.

Prijzen en beschikbaarheid (10)

• De 15.6 inch diagonale HP Spectre x360 wordt in januari verwacht.
  • De 13.3 inch diagonale HP Spectre x360 wordt in het voorjaar van 2016 verwacht.
  • De 12.1 inch diagonale HP Pavilion x2 wordt begin januari verwacht.

(1) Based on HP’s internal analysis as of (January 4, 2016) of convertible pc’s of major competitors shipping more than 1 million units over the past 4 quarters, having a Windows, 360 degree hinge, 15.6 inch LCD screen, and Intel Broadwell or Skylake CPU.

1. 4K Ultra High-definition (HD) content required to view 4K Ultra HD images.
  2. Part of the total system memory (RAM) is used for graphics/video performance. System memory dedicated to graphics/video performance is not available for other use by other programmes
  3. For hard drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  4. Weight and system dimensions may fluctuate due to configuration and manufacturing variances
  5. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  6. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  7. All performance specifications represent the typical specifications provided by HP's component manufacturers; actual performance may vary either higher or lower.
  8. Full High-definition (FHD) content required to view FHD images.
  9. Estimated street prices. Actual prices may vary.