HP Inc. OMEN Gaming Portfolio uitgebreid met bloedsnelle laptops en VR desktop

HP OMEN combineert de beste grafische technologieën met messcherpe designs

Brussel – Vandaag kondigt HP haar nieuwste OMEN Gaming devices aan. Deze productlijn is speciaal ontworpen voor de meest fanatieke gamers. Met de nieuwe laptops en desktop hebben gamefanaten vanaf nu de kracht en prestaties die nodig zijn om de competitie ver achter zich laten.

Innovatie staat centraal bij HP. Daarom introduceert HP nieuwe gamingdevices met verschillende specificaties in diverse prijsklassen. Zo kunnen gamers een systeem uitkiezen dat het best aansluit bij hun behoeften. Ook introduceert HP aankomende zomer het OMEN X-platform. Deze applicatie is ontworpen voor gepassioneerde gamers die hun hardware tot het uiterste drijven door deze zelf te tweaken.

Het nieuwe Omen Gaming-portfolio bestaat uit drie gamesystemen die voorzien zijn van een nieuwe, strakke look. De OMEN Laptops leveren hoge prestaties en staan garant voor een meeslepende game-ervaring tegen zeer competitieve prijzen. De 15.6” en 17.3” OMEN Laptops zijn verkrijgbaar met Full HD1 en 4K2 IPS-displayopties voor optimale weergave van de nieuwste games. Het geluid is rijk en vol dankzij het dual-speakersysteem, audio van Bang & Olufsen en HP Audio Boost technology.

We hebben het OMEN by HP label opgericht omdat klanten graag pc’s kopen die een verfijnde en doelgerichte game-ervaring bieden. Tegelijkertijd willen ze het design en de prestaties van hun product kunnen afstemmen op hun eigen behoeften”, aldus Kevin Frost, algemeen directeur, Consumer Personal Systems, HP Inc. “Het nieuwe OMEN-platform biedt alles waar gamers op vertrouwen: kracht voor remote gaming, graphics voor vloeiende en haarscherpe gameplay en geavanceerde koeling waardoor de nieuwste AAA-games moeiteloos draaien.”

De OMEN by HP line-up bestaat uit:

• OMEN Laptops: uitgerust met krachtige hardware en prachtige 4K-schermen2, de 15.6” en 17.3” gaming laptops leveren prestaties die juist in het heetst van de strijd het verschil maken.
  • OMEN Desktop: combineert design, vloeistofkoeling, de nieuwste Intel® CoreTM processors3 en NVIDIA GeForce GTX en AMD RadeonTM videokaarten voor een monsterlijk, VR-gecertificeerd gamesysteem dat Vice van HTC kan draaien.

OMEN Laptops speciaal ontworpen voor gaming
Omen Laptops beschikken over een Dragon Red backlit keyboard met het OMEN logo op de bovenkant van het toetsenbord en de zwarte kap. De temperatuur van de laptop blijft laag dankzij een dual fan-ontwerp, dit verbetert de prestaties. De 62 watt batterij ligt plat en aan de voorzijde van het apparaat zodat warmte op efficiënte wijze wordt afgevoerd, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties. De krachtige OMEN Laptops zijn maximaal uitgerust met een NVIDIA® GTXTM grafische kaart en 6e generatie Intel® CoreTM i7 quad-core processors3 geschikt voor elke uitdaging, race of missie.

Andere eigenschappen zijn:

• Wide Vision HD Camera of optionele Intel® RealSenseTM Camera5  voor 3D-ervaringen en gesture control apps voor interactie met de pc tijdens het gamen.
  • Tot maximaal 16GB werkgeheugen en tot maximaal 512GB6 PCIe SSD of tot maximaal 2TB7 voor single of dual storage opties met tot maximaal 4TB6 HDD en 128GB6 SSHD op geselecteerde modellen.
  • HP Fast Charge7 en een accuduur8 die maximaal 10 uur meegaat op geselecteerde modellen.

OMEN by HP Desktop gecertificeerd voor virtual reality dankzij de nieuwste NVIDIA graphics
De Omen Desktop is ontworpen voor virtual reality-gaming en is verkrijgbaar met een NVIDIA GeForce GTX 1080 videokaart voor een intense game-ervaring. De unlocked Intel® CoreTM i7 processor3 levert hoge prestaties en speelt de meest veeleisende games en vr-applicaties moeiteloos af. Een optioneel geavanceerd vloeistofkoelsysteem zorgt voor relatief weinig geluid en warmte zodat video lag time tot het verleden behoort. De OMEN Desktop is eenvoudig te tunen dankzij een ‘toolless design’, hierdoor is de hardware eenvoudig aan te passen naar de wensen van de gebruiker.

Op het verticale design van geborsteld metaal is het OMEN-logo prominent vertegenwoordigd. Het HP LED-licht van het computersysteem reageert op het prestatieniveau en is afhankelijk van de configuratie.

Andere eigenschappen zijn:

• Intel® CoreTM i7-6700K processoren3 met overclockmogelijkheden op geselecteerde modellen9.
  • Tot maximaal 32GB werkgeheugen en voldoende opslag met tot maximaal 512GB SSD6 en tot maximaal 3TB6 HDD om heel veel game- en vr-content op te slaan.
  • Een optie voor een NVIDIA GTX 1080 Founder Edition of AMD RadeonTM R9 390X grafische kaart, voor betere frame rates en een hogere resolutie.

Prijs en beschikbaarheid11

• De 15.6” OMEN Laptop wordt in België verwacht op 1 juli met een adviesprijs van €1.199.
  • De 17.3” OMEN Laptop wordt in België verwacht op 1 juli met een adviesprijs van €1.299.
  • De OMEN Desktop wordt in België verwacht op 1 juli met een adviesprijs van €1.699.

1. Full high-definition (FHD) content required to view FHD images.
  2. 4K Ultra High-definition (HD) content required to view 4K Ultra HD images.
  3. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  4. FreeSync is an AMD technology is enabled on FHD displays and is designed to eliminate stuttering and/or tearing in games and videos by locking a display’s refresh rate to the framerate of the graphics card. Monitor, AMD Radeon™ Graphics and/or AMD A-Series APU compliant with DisplayPort™ Adaptive-Sync required. AMD Catalyst™ 15.2 Beta (or newer) required. Adaptive refresh rates vary by display.
  5. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality. Some or all of the features may be unavailable or under development in your market. See http://www.intel.com/realsense for more information.
  6. For storage drives, GB = 1 billion bytes. TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  7. Recharges your battery up to 90% within 90 minutes when the system is off (using “shut down” command). Recommended for use with the HP adapter provided with the notebook, not recommended with a smaller capacity battery charger. After charging has reached 90% capacity, charging speed will return to normal speed. Available on select models.
  8. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  9. Altering clock frequency and/or voltage may: (i) reduce system stability and useful life of the system, processor, and other system components; (ii) cause the processor and other system components to fail; (iii) cause reductions in system performance; (iv) cause additional heat or other damage; and (v) affect system data integrity. HP and Intel have not tested, and does not warranty, the operation of the processor beyond its specifications. HP and Intel have not tested, and do not warranty, the operation of other system components beyond their industry standard specifications. HP and Intel assume no responsibility that the processor and other system components, including if used with altered clock frequencies and/or voltages, will be fit for any particular purpose.
  10. All performance specifications represent the typical specifications provided by HP's component manufacturers; actual performance may vary either higher or lower.
  11. Estimated EMEA street prices. Actual prices may vary.

AMD, the AMD Arrow logo, Radeon, FreeSync, and combinations thereof are trademarks of Advanced Micro Devices, Inc. in the United States and/or other jurisdictions.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries.

DisplayPort™ and the DisplayPort™ logo are trademarks owned by the Video Electronics Standards Association (VESA®) in the United States and other countries.

© 2016 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels