HP Inc. onthult Digital Printing Portfolio op drupa 2016

• HP Jet Fusion 3D Printing Solution
  • Klantcases van het HP Indigo portfolio
  • Viering van PrintOS mijlpaal

Op drupa 2016, ‘s wereld grootste grafische beurs, introduceert HP Inc. (HP) een breed scala aan digitale printoplossingen die print service providers (PSP’s) in staat stellen hun klanten nieuwe printmogelijkheden aan te bieden. Voor de presentatie van het nieuwe portfolio heeft HP de grootste stand van de beurs met een omvang van een voetbalveld (Hal 17). HP laat op haar stand meer dan 50 digitale printoplossingen zien rondom innovatie, snelheid, prestaties en power van digitaal printen.

Kijk op www.hp.com voor meer informatie over de beurs.

Nieuw is bijvoorbeeld de HP PageWide C500 Press, een flexibele en robuuste industriële printer met HP PageWide Technology, voor de afwerking van golfkarton. Daarnaast presenteert HP de nieuwe HP Indigo Digital Combination Press. Deze drukt zowel HP Indigo print als digitale verfraaiingen in 1 run af. Om de kracht van het portfolio te laten zien, maakt HP de eerste klanten voor de nieuwe HP Indigo 12000, 8000, 7900 en 5900 Digital Presses bekend. Ook kondigt HP de eerste bètaklant voor HP Indigo 50000 aan.

“drupa 2016 is echt een feest voor de grafische industrie en bij uitstek het juiste moment om de meest recente innovaties in de grafische- en printwereld te laten zien”, aldus Mike Salfity, general manager and global head, HP Graphics Solutions Business, HP Inc. “HP is met zijn digitale innovaties de rol van printing binnen de grafische industrie aan het herdefiniëren. Op drupa komen we met doorbraken die verrassen, inspireren en print service providers meer kansen bieden met print.”

Nieuwe digitale golfkartonafwerking met decennialange ervaring
Dankzij meer dan 30 jaar HP Thermal Inkjet innovaties en single-pass HP PageWide Printing Technology is de nieuwe HP PageWide C500 Press een zeer veelzijdig prijs-kwaliteitsbewuste oplossing voor direct printen op golfkarton.

De nieuwe pers is ontwikkeld om naadloos geïntegreerd te worden in een standaard productiehal. Of het nu gaat om een groot verpakkingsbedrijf met gecentraliseerd printen, of een kleine en onafhankelijke partij, met de nieuwe pers kunnen alle typen klanten betaalbaar gebruikmaken van digitale technologie voor mainstream producties en zo maximaal voordeel halen uit dit kansrijke segment. Digitaal printen is namelijk het snelst groeiende segment in de verpakkingsindustrie met een jaarlijkse groei van 17% in een markt die in 2019 naar verwachting 19 miljard waard is. (1)

HP Corrugated Grip Technology biedt klanten meer keuze in afdrukmedia waardoor de flexabiliteit vergroot wordt. Deze technologie laat klanten ondermeer printen op de lichtste micro-flutes, maar ook op de zwaarste dubbele kartonborden. Daarnaast zijn de op water gebaseerde inkten van HP ontworpen voor printen op het non-food oppervlak van verpakkingen, volgens wereldwijde veiligheidsvoorschiften en industriespecifieke richtlijnen(2) op het gebied van voedselverpakking. Dit stelt klanten in staat nieuwe sectoren aan te boren, zoals de grotere voedsel- en verpakkingsbedrijven.

Deze pers voegt zich in het alsmaar groeiende digital printing portfolio voor de verpakkingsindustrie van HP, om klanten zo meer kansen te bieden en de productiveit en winstgevendheid te vergroten.

HP draait de eerste pilots bij klanten met de HP PageWide C500 Press in 2017, de pers zal in 2018 beschikbaar zijn.(3)

De toekomst van digitale combinatielabelproductie
HP previewt zijn visie op de toekomst van de combinatielabelproductie. Het HP Indigo Digital Press Combination concept bestaat uit HP Indigo gedrukte en digitale versieringen in een pers. Hiermee heeft de drukpers een volledig digitale, single-pass oplossing waarmee hoogwaardige labels en verpakkingen geprint kunnen worden.

In HP Hal 17 staat het nieuwe digitale combinatieconcept als technologiedemo gepresenteerd met een HP Indigo WS6800 Digital Press. Het concept, , een speciale en als onderdeel van een speciale lijn met een, deze nieuwe digitale combinatie concept, ontwikkeld in samenwerking met JetFX, maakt gestroomlijnde productie van digitale spot en tactiele vernissen, digitale folies en versieringen van ontelbare ontwerpen met behulp van HP SmartStream Mosaic mogelijk.

De HP Indigo Digitale Combination Press toont de voordelen van een volledig digitale combinatiepers met een single point-of-control voor alle functies met naadloze integratie voor de digitale front-end van een HP Indigo WS6800 of 8000 Digital Press. Bovendien neemt afval af en gaat de productietijd omlaag.

's Werelds eerste productie-ready commerciële 3D printingsysteem
HP presenteert zijn onlangs geïntroduceerde HP Jet Fusion 3D Printing Solution die grensverleggend is voor design, prototyping en de productie-industrie. HP Jet Fusion levert kwalitatief hoogwaardige onderdelen, is tot 10 keer sneller en produceert voor de helft van de prijs ten opzichte van huidige 3D-printsystemen. Doordat het systeem functionele onderdelen op het niveau van voxels print (een voxel is de 3D-versie van een 2D-pixel), biedt HP klanten ongeëvenaard veel opties voor productiemaatwerk. Op drupa worden HP’s 3D-printingsystemen voor het eerst publiekelijk getoond sinds de lancering op 17 mei 2016.

Ervaringen met de nieuwe HP Indigo portfolio
De nieuwe HP Indigo portfolio die in maart 2016 werd geïntroduceerd, is goed ontvangen door de markt en de eerste klantervaringen zijn positief.

Daarnaast zijn nu meer dan 500 persen op meer dan 300 klantlocaties verbonden met PrintOS en PrintOS-toepassingen helpen klanten met het verhogen van dagelijkse printvolumes en het verbeteren van printprestaties. Zo heeft PrintOS Box ervoor gezorgd dat bij copyshop Serafi uit Barcelona de tijd van het ontvangen van een bestand tot aan productie verminderde van 40 minuten tot slechts 5 minuten.

Strategische partneroplossingen voor de digitale pers klanten
HP breidt, samen met Esko, zijn strategische partneraanbod uit met nieuwe workflowoplossingen voor HP Indigo klanten.

De nieuwe Esko Automation Engine kan worden geïntegreerd met HP SmartStream Production Pro om lichte verpakkingen op de nieuwe HP Indigo 12000, 7900 en 5900 digitale persen te ondersteunen. Esko ondersteunt ook preflight mogelijkheden voor Enhanced Productivity Mode (EPM) voor label- en verpakkingstoepassingen, waardoor meer HP Indigo klanten kunnen profiteren van deze productiviteitsverhogende optie.

Investeren in innovatie van de klant
HP Financial Services heeft de afgelopen zeven jaar meer dan $ 2,3 miljard geïnvesteerd om zijn klanten te helpen om de nieuwste toonaangevende digitale printtechnologie te verwerven.(5)

Met het recent uitgebreide portfolio van beleggingsopties van HP Financial Services, kunnen print service providers makkelijker en sneller toegang krijgen tot nieuwe HP-producten die worden aangekondigd op drupa 2016, hierdoor kunnen ze meegroeien met innovaties van HP.

Bekijk de HP drupa 2016 online press kit voor meer informatie over de aankondigingen van vandaag. HP drupa-updates en video's zijn ook te vinden op onze socialmediakanalen, waaronder Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn en via #ReinventPossibilities.

Einde persbericht

1. “The Future of Package Printing to 2019,” by Vlad Savinov, Smithers Pira 2014.
  2. The ink is intended to comply with the following US & European regulations and industry guidance: US FDA 21CFR parts 170-199, EU Framework Reg’n 1935/2004/EC, Article 26(i) of the Swiss Ordinance 817.023.21, EuPIA Guideline on Printing Inks 2011 (&  EuPIA Guidance 3rd Revised Version for GMP), Nestle guidelines (2014), EN 1230. The customer is responsible for determining food packaging compliance of the final packaging article; HP can provide information about relevant OPV candidates to assist in that determination.
  3. Availability is subject to change and may vary by region.
  4. The HP Indigo 8000 Digital Press is the most productive digital narrow web press in the market according HP Internal and independent market data.
  5. Financing and service offerings available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries and affiliates (collectively HPFSC) in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Rates and terms are based on customer’s credit rating, offering types, services and/or equipment type and options. Not all customers may qualify. Not all services or offers are available in all countries. Other restrictions may apply.

© 2016 HP Inc. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

This press release contains forward-looking statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including any statements of expectation or belief and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the possibility that expected benefits may not materialize as expected and other risks that are described in HP's Securities and Exchange Commission reports, including, but not limited to, the risks described in HP's Annual Report on Form 10-K for its fiscal year ended October 31, 2015 and HP's Quarterly Report on Form 10-Q for its fiscal quarter ended January 31, 2016. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

Herbert Wormgoor PR Manager HP Inc.
Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels
Herbert Wormgoor PR Manager HP Inc.
Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels