HP Inc. onthult mogelijkheden van HP PageWide C500 Press voor standaard golfkartonverpakkingen

Single-pass inkjet biedt converters scala aan digitale post-printvoordelen

Vandaag kondigt HP Inc. op Interpack 2017 aan dat de HP PageWide C500 Press een productiecapaciteit heeft tot wel 25 miljoen vierkante meter karton per jaar, aangedreven door HP PageWide Thermal Inkjet Technology.

De HP PageWide C500, een robuuste direct-to-board digitale golfkartonoplossing, print ook op 1,3 meter brede boards, met behulp van een innovatieve golfkartonoplossing met een virtuele riem. De customer beta-tests, die al werden aangekondigd op drupa 2016, staat gepland voor het eind van dit jaar, met verwachte commerciële beschikbaarheid voor 2018.

“Deze post-print golfkartonoplossing van HP is een volgende stap in de richting van digitale conversie van traditioneel drukwerk, door het aanbieden van besparingen in afval en installatietijd en verbeterde supply chain-efficiëntie. In aanvulling op hoge kwaliteit kleurenafbeeldingen, makkelijke aanpassing en unieke versioning-mogelijkheden”, zegt Eric Wiesner, general manager HP PageWide Industrial Division, HP Inc. “De HP PageWide C500 helpt converters om te onderscheiden met mogelijkheden die alleen single-pass thermal inkjet en waterhoudende inkt kunnen leveren.”

De single-pass, digitale post-print HP PageWide C500 oplossing is ontworpen voor elk formaat golfkarton voor printtoepassingen van verzenders tot hoge kwaliteit grafische dozen, op gecoat en ongecoat papier, zonder te hoeven lamineren, alles in offset-vervangbare kwaliteit.

De HP PageWide C500 biedt ook een volledige geïntegreerde stack-to-stack workflow aan, waaronder een innovatieve in-line overprint vernis (OPV) oplossing. Converters zullen ook profiteren van een soepele integratie naar het HP PrintOS ecosysteem en industrie MIS, waardoor een makkelijke migratie naar digitaal mogelijk is met bestaande IT (MIS) infrastructuur en prepress workflow.

Corrugators nemen HP digitale golfkarton oplossing aan

De commercieel uitgebrachte HP PageWide T400S Press, HP PageWide T1100S Press , HP Scitex 17000 Corrugated Press,  en HP Scitex 15500 Corrugated Press worden al gebruikt door HP klanten om snel korte tot middellange printopdrachten uit te voeren en het bijhouden van eisen van de markt, terwijl het meer veelzijdigheid levert. Deze klanten verwachten van de HP PageWide C500:

“De C500 die we zagen bij HP PageWide Labs ziet er veelbelovend uit. Ik ben enthousiast over de printkwaliteit, het kleurenpallet, en wat het voor ons bedrijf kan betekenen. De C500 zal een revolutie zijn. Het gaat ons zeker helpen om te groeien op nieuwe markten en uit te breiden binnen onze kleurrijke afbeeldingen- en displaybusiness,” zegt Richard Brown, president van The Boxmaker.

Louie DeJesus, CEO van Third Dimension Inc, voegt toe: “De C500 is ongetwijfeld een revolutionaire machine. Het gaat veranderen hoe we in de toekomst gaan verkopen. Wat het meeste indruk maakte bij mij was het voedselveiligheid gedeelte van de inkt, en de snelheid.”

Andere klanten die onlangs HP golfkarton oplossingen hebben geïnstalleerd zijn:

• Christiansen Print van Thimm Group uit Duitsland kocht de HP PageWide T1100S Press om digitale pre-print capaciteit te lanceren.
  • DS Smith, een van de grootste fabrikanten van golfkartonnen dozen in Europa, werkt met de HP PageWide T1100S press.
  • Ghelfi Ondulati, gevestigd in Buglio in Monte (Sondrio), Italië, gebruikt zowel de HP PageWide T1100S en de HP PageWide T400S.
  • Georgia Pacific (Color-Box) gebruikt de HP PageWide T400S Press in Richmond, Indiana, en heeft onlangs de eerste Noord Amerikaanse HP PageWide T1100S ingezet in West Chester, Ohio.
  • Kaweah Container, Inc., een zelfstandig familiebedrijf en golfkarton-verpakkingenfabrikrant voor eten, wijn, industrieel, landbouw en software industrieën, gebruikt een hoge snelheid HP PageWide T400S Press in Visalia, Californië.
  • Great Northern Corporation (GNC), producent van golfkarton verpakkingen, vouwdozen en in-store displays, kocht de HP PageWide T400S Press.

HP benadrukt digitale golfkartonmogelijkheden op Interpack 2017

Op Interpack 2017, in hal 13 (Booth 13C93), toont HP PageWide de waarde van hoge kwaliteit digitaal printen voor pre-print en post-print gegolfde toepassingen.

De “Box of Ideas” is een must-see ervaring op de HP stand om te leren hoe verpakken met HP digitaal golfkarton printen getransformeerd kan worden in groei voor de toekomst.

Ontdek applicaties van verzenders tot hoge kwaliteit grafische dozen, op zowel gecoat en ongecoat papier, geproduceerd op de HP PageWide T1100S Press, T400S Press, HP PageWide C500, en Scitex 17000 Corrugated Press.

Golfkarton verpakkingen, een industrie van meer dan $226 miljard geniet een exponentiële groei, er wordt verwacht de $269 miljard te halen in 2021.1 De markt van HP wordt geschat op $3.4 miljard.2

HP PageWide technologie —met HP inkt op waterbasis en voorbehandelde vloeistoffen — is de enige digitale technologie die zich kan richten op een uitgebreid assortiment van voedsel gerelateerde golfkarton verpakking3. Deze HP inkt en vloeistoffen voldoen aan strikte eisen zoals Nestle richtlijnen, Swiss Ordinance en andere toonaangevende industrienormen.4

Meer informatie over HP digitaal printen is beschikbaar op hp.com/go/graphic-arts. Volg HP Graphics op FacebookTwitterYouTube en LinkedIn.

(1)Smithers Pira, “The Future of Global Corrugated Packaging to 2021.”

(2)According to an HP internal study, April 2017.

(3)Based on HP internal testing, and public information surveyed by HP on commercially available digital inks (as of Apr 2017) for digital single-pass industrial printing.

(4)Leading regulations and industry guidance include: US FDA 21CFR parts 170-199, EU Framework Reg’n 1935/2004/EC, Swiss Ordinance 817.023.21 (2017), EuPIA Guidelines on Printing Inks (incl. GMP guidance & 2017 NIAS-Inks for Food Contact Materials), Nestle guidance (2016), EN 1230 Sensory Evaluation of Printed Paperboard.  Evaluation based on representative use cases; packaging converter responsible for determining compliance of final packaging article.  The information contained herein is subject to change without notice.

Forward-Looking Statements

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If the risks or uncertainties ever materialize or the assumptions prove incorrect, the results of HP Inc. and its consolidated subsidiaries (“HP”) may differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions.

All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to any projections of net revenue, margins, expenses, effective tax rates, net earnings, net earnings per share, cash flows, benefit plan funding, deferred tax assets, share repurchases, currency exchange rates or other financial items; any projections of the amount, timing or impact of cost savings or restructuring and other charges; any statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations, including the execution of restructuring plans and any resulting cost savings, revenue or profitability improvements; any statements concerning the expected development, performance, market share or competitive performance relating to products or services; any statements regarding current or future macroeconomic trends or events and the impact of those trends and events on HP and its financial performance; any statements regarding pending investigations, claims or disputes; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing.

Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and the delivery of HP’s services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the results of the restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of the restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2015, HP’s Quarterly Reports on Form 10-Q for the fiscal quarters ended January 31, 2016, April 30, 2016 and July 31, 2016, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements. HP’s Investor Relations website at http://www.hp.com/investor/home contains a significant amount of information about HP, including financial and other information for investors. HP encourages investors to visit its website from time to time, as information is updated and new information is posted.

© HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP Inc. products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP Inc. shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.