HP Inc. onthult nieuwe generatie WallArt Suite op Heimtextil 2016

Brussel – Op Heimtextil 2016 introduceert HP Inc. vandaag de nieuwe generatie HP WallArt Suite, een eenvoudige en innovatieve web-to-print ervaring, ontworpen om kleine tot middelgrote print service providers (PSP’s) te helpen bij de productie van hun decoratieve prints.

De unieke technologie is exclusief ontworpen voor HP’s aanbod van Latex printers om te voldoen aan de vraag naar de integratie van e-commerce tussen PSP’s en klanten. Dit is de eerste HP-oplossing voor het integreren van vrijwel alles van ontwerpproces tot quotes en klantenorders op één plek.

“Onze PSP-klanten hebben ons verteld dat zij graag gemakkelijk bruikbare en betaalbare intuïtieve software willen waarmee zij eenvoudiger kunnen printen en communiceren met hun klanten”, zegt Joan Perez Pericot, worldwide marketing director HP Inc. “Met de nieuwe HP WallArt Suite kunnen PSP’s en hun klanten alles zelf online regelen van ontwerp tot orderinformatie in realtime.”

De HP WallArt suite omvat:

- een verbeterde interface die intuïtief en makkelijk te gebruiken is, specifiek op maat gemaakt voor eindgebruikers;
- bijgewerkt dashboardontwerp om orders van klanten beter te beheren;
- eenvoudige webintegratie;
- vier gratis HP Wall decoration web apps;
- toegang tot verschillende contentbronnen zoals Fotolia, Pattern Design, Instagram en Dropbox.

De aankondiging van vandaag is de eerste van vele die voortbouwt op de strategische visie van het eerste open platform in de grootformaatmarkt, waarop integratie van verschillende digitale content-apps mogelijk is en waarop nieuwe toepassingen kunnen worden ontwikkeld.

HP op Heimtextil 2016

In de HP booth (Hal 4, stand C15) zal HP mooi designwerk van Robin Sprong tonen. Hij ontwierp het behang voor de productie-omgeving. Daarnaast toont HP het werk van ontwerper Agustina, die het HP Latex concept ontwierp voor de proofing-omgeving en design van Victoria Dvorzhanksa, winnaar van ‘Beste Digitaal Behang Ontwerp’ in 2015. Zij zal haar prijswinnende behangontwerp tonen tijdens de expositie. De hospitality-ruimte is ontworpen door interieurdesignstudio Eque y Seta.

Tevens zal HP op Heimtextil 2016 haar nieuwste portfolio van oplossingen presenteren, waaronder:

- De HP Latex 310 en HP Latex 360 printers waarmee klanten gebruik kunnen maken van de derde generatie HP Latex-technologie voor de concept proofing van interieurtoepassingen zoals thuistextiel.

- De onlangs geïntroduceerde HP Latex 3500 Printer voor industriële klanten met behoefte aan hoge printvolumes en het laden van grote papierrollen en 10-liter inkt cartridges.

Meer informatie over HP’s oplossingen voor muurbedekking is beschikbaar opwww.hp.com/go/latexdecoration en op YouTube via www.youtube.com/hpgraphicarts en via de HP Graphic Arts Twitter Feed www.twitter.com/hpgraphicarts. HP WallArt gebruikers zijn uitgenodigd om hun behanginstallaties met de wereldwijde ontwerpgemeenschap te delen op HP’s Facebookpaginawww.facebook.com/hpdesigners en via Twitter met gebruik van #HPWallArt.