HP Inc. onthult nieuwe Indigo en PageWide Web Presses

Baanbrekende innovaties bieden hoogwaardig drukwerk

Brussel — HP Inc. kondigt vandaag de uitbreiding van zijn HP Indigo en HP PageWide Web Press portfolio’s aan. De introductie bestaat uit nieuwe persen en verbeteringen in kwaliteit, productiviteit, veelzijdigheid en kleur voor het gehele portfolio. Met de nieuwe producten groeien de mogelijkheden voor hoogwaardig maatwerk voor ‘print service providers’ (PSP’s).

“PSP’s hebben de nieuwste technologieën nodig om hun creativiteit om te zetten in omzetgroei”, aldus Mike Salfity, Vice President en General Manager, Graphics Solutions Business, HP. “Met de nieuwe HP Indigo en PageWide Web Press introducties en het recent gelanceerde HP PrintOS kunnen HP klanten zich met unieke toepassingen onderscheiden van de concurrentie zonder dat de productiviteit hier onder lijdt.”

“Als boekenproducent zijn wij voortdurend op zoek naar mogelijkheden om onze workflow te stroomlijnen, printkwaliteit te verbeteren en doorlooptijden te versnellen. Hiermee anticiperen wij op de behoeften van onze klanten”, zegt  Pierre-François Catté, voorzitter, CPI Group. “Met de HP PageWide Web Press T480 HD komen wij Europa’s meest veeleisende uitgevers tegemoet. Met dit apparaat is het mogelijk om in korte tijd drukkwaliteit te bieden van een nog hogere kwaliteit, terwijl verspilling wordt teruggebracht.”

HP zal de nieuwe producten tussen 31 mei en 10 juni laten zien op drupa 2016 in Düsseldorf. HP is op dit evenement de grootste standhouder op het gebied van digitaal printing. HP oplossingen worden bovendien gepresenteerd op Dscoop Tel Aviv en Dscoop San Antonio in april.

Meer mogelijkheden met nieuwe HP Indigo line-up dankzij 20 jaar ervaring

Het vernieuwde HP Indigo portfolio beschikt onder andere over de belangrijkste HP Indigo Liquid Electrophotography doorbraak in 20 jaar. General commercial printing (GCP) voor PSP’s is vernieuwd dankzij een breed scala aan formats, hogere snelheden en unieke mogelijkheden, waaronder:

Voor nog betere kwaliteit is de HP Indigo uitgerust met:

• New High Definition Laser Array (HDLA) technologie die de printresolutie verdubbelt.
  • Geïntegreerde hardware, supplies en software innovaties. Waaronder speciale printkwaliteitmodes die de printscherpte verbeteren.
  • Nieuwe automatische kleurmanagementtoepassingen waarmee klanten in staat zijn tot 75 procent betere kleuraccuratie en -consistentie te leveren.

HP Indigo digitale persen bieden tevens nieuwe mogelijkheden met het nieuwe HP Indigo ElectroInks en een uitgebreid scala aan druksubstraten waaronder canvas, metalen en synthese en zwart en/of gekleurde substraten tot wel 600 micron met uitstekende inkthechting dankzij ingebouwde HP Indigo ElectroInk Digital Primer. Daarnaast worden met HP SmartStream Mosaic 2.0 de designmogelijkheden uitgebreid met onder meer nieuwe kleurtoepassingen.

Dankzij verbeterde productiviteit en automatisering kunnen HP Indigo klanten moeiteloos duizenden opdrachten per dag verwerken. Klanten kunnen tot 50 procent van de voorbereidingswerkzaamheden schrappen met Production Pro 6.0 en de doorvoer tot 40 procent verhogen met HP Indigo Optimizer. Deze ondersteunt non-stop printen met ingebouwde sequencing en proefdrukken tijdens de productie.

Hoge HP PageWide Web Press kwaliteit en productiviteit maken Inkjet wijdverbreid
De uitbreiding van het HP PageWide Web Press portfolio met High Definition Nozzle Architecture (HDNA) bestaat uit de nieuwe HP PageWide Web Persen T490 HD, T490M HD en T240 HD. Deze bieden klanten betere printkwaliteit en hogere productiviteit dan voorheen mogelijk was. Ten opzichte van inkjet kunnen PSP’s nu dus meer hoogwaardige printproducten leveren. HP PageWide Web Press klanten hebben sinds 2009 meer dan 150 miljard briefformaat pagina’s gedrukt, dit onderstreept nogmaals de marktpenetratie van HP Thermal Inkjet technologie.

De 42-inch HP PageWide Web Press T490 HD is de meest productieve digitale kleuren duplex pers.(3) Met volumes tot wel 1000 voet per minuut (fmp) in de performance mode is dit een groei in snelheid van 67 procent(4), in kwaliteitsmodus is dit 500 fmp. De monochrome variant, de HP PageWide Web Press T490M HD, biedt hoog volume boekhandelproductiviteit gelijkwaardig aan digitale monochrome productie. Daarnaast bieden de HP PageWide Web Presses T470 HD en T480 HD nu snelheden tot 500 fmp in kwaliteitsmodus, dit is een snelheidstijging van 25 procent ten opzicht van 2015.

De nieuwe 22 inch HP PageWide Web Press T240 HD print met snelheden tot 500 fpm in performance modus en daarmee neemt de snelheid(5) toe met 25 procent. Ook is er een 250 FPM kwaliteitmodus. Met een maandelijkse duty cycle van maximaal 60 miljoen pagina's is de T240 HD ontworpen voor boek-, mailproductie- en commerciële printing providers die betrouwbare kleurprestaties wensen in een two-up productieomgeving.

De HP PageWide Web Presses zijn geschikt voor geavanceerd inkjetprinten met niche applicaties, maar ook voor commercieel gebruik. Daarom is er een groeiend aantal hoog volume, offset-quality printtoepassingen beschikbaar zoals boeken met gekleurde afbeeldingen, tijdschriften, retail catalogi en marketingmateriaal. Alle nieuwe HDNA aangedreven persen ondersteunen meer dan 300 HP-gecertificeerde en ColorPRO substraten, waaronder ongecoate offset media met een bindingsmiddel en gecoate offset media met een primingmiddel. Upgrades zijn ook beschikbaar voor huidige duplex kleur HP Page Wide Web Presses.

HP PageWide Web Press-klanten kunnen hun productiviteit verder opschroeven door gebruik te maken van HP PrintOS en HP SmartStream oplossingen. Ook kunnen zij een beroep doen op het workflow-aanbod van HP partners waaronder ColorGATE, Contiweb, Eltex, EMT International, Enfocus, Epic Products International, GMC Software Technology, Hunkeler, Magnum Digital Solutions, manroland web systems, Muller Martini, Pitney Bowes, Tecnau Group, Ultimate TechnoGraphics, VITS International en WEKO.

Beschikbaarheid

Het nieuwe HP Indigo-portfolio is verkrijgbaar vanaf de tweede helft van 2016. De nieuwe HP PageWide Web Presses zijn beschikbaar in 2016. Alle nieuwe HP Indigo digital presses en HP PageWide Web Presses beschikken over HP PrintOS-connectiviteit. Met HP Print OS kan de printproductie eenvoudiger gemanaged worden. Klanten kunnen op 31 mei 2016 aan de slag met Print OS.

Nieuwe commerciële Print Investment Solutions (6)

HP Financial Services heeft zijn IT-investmentportfolio uitgebreid waardoor klanten eerder gebruik kunnen maken van HP Indigo en HP PageWide Web Press-technologie. Ramp-up options zijn nu beschikbaar voor gereduceerde betalingen in de eerste zes maanden. Evenals een vast maandelijks betaalplan voor maximaal 60 maanden. Doordat de flexibiliteit van IT-investeringen voor zakelijke klanten  toeneemt, liggen er voor hun organisaties nieuwe mogelijkheden op het gebied van productiviteit en efficiëntie.

Dit jaar belooft de meest social drupa ooit te worden, met deelnemers, journalisten, experts en merken die in gesprek gaan via #drupa2016. Doe ook mee aan de discussie en geef je mening over de nieuwe HP Indigo label- en verpakkingsproducten door de hashtag #ReinventPossibilities te gebruiken.

Meer informatie over de nieuwste digitale printoplossingen voor commercieel drukwerk is beschikbaar op www.hp.com/go/graphic-arts. Productvideo's en updates zijn beschikbaar op Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn.

The HP PageWide Web Press T490 HD offers a monthly duty cycle of 205 million pages in U.S. letter-sized equivalent images, which is more productive than competitive digital color duplex presses according to Internal HP data.

Compared to the HP PageWide Web Press T410 in Performance mode

Compared to the HP PageWide Web Press T230 in Performance mode

Financing available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries (HPFSC) and its or their affiliates in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Rates are based on customer’s credit rating, financing terms, offering types, equipment type and options. Not all customers may qualify for these rates. Not all services are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.

© 2016 HP Inc. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels