HP Inc. onthult ’s werelds dunste laptop

HP Spectre combineert stijl, functionaliteit en prestaties

Brussel – HP Inc. introduceert vandaag ’s werelds dunste laptop1 tijdens de New York Times International Luxury Conference. De superslanke notebook heeft een modieus design en is van alle luxe voorzien zoals stereospeakers van Bang & Olufsen en een Full HD IPS scherm. HP lanceert de laptop als een high-end luxe notebook voor het topsegment. De nieuwe HP Spectre is afgewerkt met gepolijst koper voor een chique look.

Bekijk beelden van de HP Spectre 13,  ENVY x360 en ENVY 15, ook op Facebook en Twitter.

HP werkte voor de nieuwe Spectre samen met de Nederlandse sierraadontwerper Tord Boontje en designer Jess Hannah. Zij hebben de exclusieve Limited Edition Spectre notebooks ontworpen. Deze high-class devices zijn voorzien van een origineel kunstzinnig ontwerp.

"De HP Spectre is de dunste notebook ter wereld. In tegenstelling tot veel andere superslanke notebooks op de markt zijn er bij dit ontwerp geen concessies gedaan wat betreft functionaliteit," aldus Louis Perrin, Directeur Consumer Products, Personal Systems EMEA, HP Inc. "HP-ingenieurs hebben met de nieuwe Spectre met een mooi edge-to-edge-display, Intel® Core™ i-processors, Bang & Olufsen-sound en een sexy en slank design de lat opnieuw hoger gelegd."

‘s Werelds dunste laptop
Elk aspect van de HP Spectre is ontworpen met gebruiksgemak en prestaties in het achterhoofd. Het resultaat is een premium notebook waarbij gebruikers geen toegevingen doen op het gebied van stijl, functionaliteit en prestaties. De laptop is onder andere uitgerust met:

• Een sterke carbon fiber onderkant. Mede hierdoor weegt de notebook slechts 1.1kg.3
  • Gepolijst koper voor een luxe finish.
  • De verborgen scharnier van de laptop wekt de illusie van een scharniervrij systeem.
  • Een hybride accu die is opgesplitst in twee dunne delen, maar dezelfde wattage levert als een enkele accu met een batterijduur van 9,5 uur.
  • Het scherm is een Full HD IPS4  edge-to-edge display van Corning® Gorilla® glas en levert een geweldige kijkervaring voor bijvoorbeeld films en fotobewerking.
  • Een 6e generatie Intel® Core™ i5 of i7 processor6 en een bliksemsnelle PCIe SSD met een opslagcapaciteit van 512GB7. Het interne geheugen is 8GB. Intel® hyperbaric coolingsysteem houdt het toestel koel.
  • Stereo speakers van Bang & Olufsen met HP Audio Boost-technologie.
  • Drie full function USB Type-CTM connectors. Twee daarvan zijn uitgerust met ThunderboltTM en zorgen voor de snelste connectie tot op heden.

HP ENVY
De nieuwe HP ENVY Hybrid is dunner, heeft een langere batterijduur en kan worden uitgerust met een optioneel 4K-scherm. De HP ENVY x360 met scherm van 15.6 inch is 21% dunner dan zijn voorganger en heeft een langere batterijduur dan voorgaande generaties. De notebook weegt 2.04kg3 en is slechts 18.8mm dun. Het volledig metalen design is tijdloos. De HP ENVY x360 is verkrijgbaar met een 4K-scherm2 voor gebruikers die veel foto- en beeldmateriaal bekijken en editen. De belangrijkste kenmerken van de nieuwe ENVY x360 zijn:

• Batterijduur tot 11 uur5 – drie uur langer dan de batterijduur van het voorgaande model.
  • Een 6e generatie Intel® Core™ i5 of i7 processor6 met optionele Intel® IRIS GFX graphics.
  • Tot maximaal 16GB aan systeemgeheugen en single of dual opslagopties met tot maximaal 2TB HDD en 256GB PCIe SSD7.
  • Optioneel Full HD4 display. En uitstekend geluid dankzij HP Audio Boost technology dat getuned is door Bang & Olufsen.
  • Twee USB 3.0 Type-A poorten met een ondersteunende HP USB Boost en een USB 3.0 Type-C voor dataoverdracht. Het device is ook uitgerust met een HDMI en SD cardreader voor maximale productiviteit.

Er zit power in de lichtgewicht ENVY Laptops
De nieuwe generatie HP ENVY laptops heeft een slank, metalen design en biedt uitstekende prestaties. Ook is het device uitgerust met edge-to-edge flush glass display voor een scherpe kijkervaring. Het device beschikt over drie USB 3.0 poorten en een USB T Type-CTM. Deze poort ondersteunt dataoverdracht en maakt het voor gebruikers eenvoudig om computeraccessoires op de HP ENVY aan te sluiten. Ook beschikt de notebook over HP Fast Charge wat betekent dat de accu van de laptop in 90 minuten voor 90% is opgeladen, mits het apparaat is uitgeschakeld5. Het device heeft een scherm van 15.6 inch en is 0.2 kg lichter dan zijn voorganger. Het nieuwe device weegt 1.99kg3 en is 17.95mm dun.

De 15.6 inch HP ENVY beschikt ook over:

• De keuze tussen verschillende Intel® Core i-processoren, waaronder de i7 met een optie voor UMA6 of Intel® IRIS GFX graphics.
  • Een intern geheugen van 16GB met een dual-opslag optie tot maximaal 1TB HDD7  en tot 512GB PCIe SSD7.

HP Spectre Pro 13
Voor leidinggevenden en professionals die veel onderweg zijn, lanceert HP de HP Spectre Pro 13 G1 met Windows 10 Pro. Deze notebook is ideaal voor werk en privé. Hij is stijlvol en tegelijk krachtig genoeg voor lange en drukke werkdagen. Naast HP Care Pack opties14 biedt HP Spectre Pro ook een aantal zakelijke diensten. Zakelijke klanten kunnen kiezen uit HP Configuration, HP Deployment en HP Custom Business Services voor een gepersonaliseerde IT-omgeving en gereduceerde setup-tijd15. MKB-ers kunnen gebruik maken van Helpdesk by HP Care. HP Subscription biedt producten en diensten tegen een vast maandbedrag16.

Prijzen en beschikbaarheid17

• De 13,3” HP Spectre is naar verwachting vanaf juli beschikbaar voor een prijs van €1.799.
  • De 15,6” HP ENVY x360 met Intel processor is naar verwachting vanaf juli beschikbaar voor een prijs van €999.
  • De 15,6” HP ENVY laptop is naar verwachting vanaf juli beschikbaar voor een prijs van €999.
  • De HP Spectre Pro 13 G1 is naar verwachting vanaf juli beschikbaar, de prijs is nog niet bekend.
  1. Based on HP's internal analysis as of 2/10/16 of vendors shipping >1 million units worldwide annually with clamshell design, Windows or OSX, priced >$400USD, measured at z-height. For more information visit: http://h41111.www4.hp.com/pdf/spectre-laptop/spectre.pdf
  2. 4K content required to view full 4K images.
  3. Weight will vary by configuration.
  4. Full high-definition (FHD) content required to view FHD images.
  5. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  6. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. 64-bit computing system required. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  7. For storage drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of hard drive is reserved for system recovery software.
  8. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. AMD’s numbering is not a measurement of clock speed.
  9. Not all features are available in all editions or versions of Windows. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows functionality. Windows 10 is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com.
  10. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality.
  11. Some features including Windows Hello and Continuum require more advanced hardware. See www.hp.com/go/windows10upgrade and www.windows.com/windows10upgrade. Pre-release product shown, subject to change. Apps sold separately.
  12. Actual battery life will vary with use and environmental conditions, and will naturally decrease with time and usage.
  13. Features may require software or other 3rd party applications to provide the described functionality. Some or all of the features may be unavailable or under development in your market. See http://www.intel.com/realsense for more information.
  14. Service levels and response times for HP Care Packs may vary depending on your geographic location.  Service starts on date of hardware purchase.  Restrictions and limitations apply.  For details, visit www.hp.com/go/cpc.
  15. HP services are optional and are governed by the applicable HP terms and conditions of service provided or indicated to Customer at the time of purchase. Customer may have additional statutory rights according to applicable local laws, and such rights are not in any way affected by the HP terms and conditions of service or the HP Limited Warranty provided with your HP Product.
  16. Financing and service offerings available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries and affiliates (collectively HPFSC) in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Subscriptions to use are available for 24 or 36 month terms.  Rates and terms are based on customer’s credit rating, offering types, services and/or equipment type and options. Not all customers may qualify. Not all services or offers are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.
  17. Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries. USB Type-C™ and USB-C™ are trademarks of USB Implementers Forum.

© 2016 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

This press release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of HP for future operations, including the separation transaction; the future performance of Hewlett-Packard Enterprise and HP Inc. if the separation is completed; any statements concerning expected

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels