HP Inc. ontketent doorbraak Pack Ready Lamination oplossing voor flexibele verpakking

Demonstreert productie van digitaal geprinte, gelamineerde, on-demand sachets op Interpack 2017

HP Inc. kondigt vandaag op interpack 2017 de commerciële beschikbaarheid aan van de HP Indigo Pack Ready Lamination, dat directe time-to-market van flexibele verpakking mogelijk maakt. Pack Ready Lamination is een vooruitstrevende technologie, die hoogwaardige producten creëert voor de digitaal gedrukte flexibele verpakkingen, zonder het gebruik van lijm.

HP Indigo Pack Ready Lamination is ontworpen voor HP Indigo om flexibele verpakkingen digitaal te printen op de HP Indigo 20000, 8000 en WS6800 digitale persen.1 Het zorgt voor veel hechtkracht zonder droogtijd voor directe sachet-verwerking, het begin van nieuwe mogelijkheden voor digitaal geprinte flexibele verpakkingen.

Pack Ready Lamination, ontwikkeld en gepatenteerd door HP, werd voor het eerst getoond op drupa 2016 als een proof-of-concept ontwerp, en snel opgevolgd in een volledig ontwikkelde commerciële oplossing gebaseerd op vraag vanuit de markt en positieve partnerfeedback. De oplossing bevat de HP Indigo Pack Ready Laminator en Pack Ready Film.

“Pack Ready is de volgende stap in HP’s digitale disruptie bij het printen van flexibele verpakkingen, de snelst groeiende verpakkingssector”, zegt Alon Bar-Shany, HP Indigo general manager, HP Inc. “We zijn trots dat we deze oplossing beschikbaar kunnen stellen voor HP Indigo klanten om de waarde van HP digitaal printen te maximaliseren, hen te helpen met merkbetrokkenheid, de time-to-market te verkorten, en te besparen op afval en kosten.”

HP Inc. kondigde ook het commerciële model aan van de Pack Ready Laminator, geoptimaliseerd voor de HP Indigo 20000 Digital Press. Nu het commercieël ontworpen is zal het worden gemaakt en geleverd door Karlville. Deze zomer zullen klanten de beta-tests van de laminator uitvoeren. De eerste modellen zullen aan het einde van dit jaar worden verzonden.

Op Interpack 2017 wordt de commerciële Pack Ready Laminator voor de eerste keer gedemonstreerd, voor de productie van digitaal geprinte, gelamineerde, on-demand sachets. Voor de demonstratie maakt HP gebruik van de HP Indigo 20000 Digital Press, Pack Ready Film, en een form-fill-seal (FFS) machine.

HP’s gepatenteerde Pack Ready Film bevat een hittegevoelige polymeerlaag die mechanisch verbindt met HP’s Indigo ElectroInk. Als eenmaal voldoende warmte en druk zijn aangebracht is onmiddelijk gebruik mogelijk. HP Indigo Pack Ready Film voldoet aan belangrijke wereldwijde voedselverpakkings veiligheidsvoorschriften, onder welomschreven gebruiksvoorwaarden. Pack Ready folies, geschikt voor voedselcontact zijn nu beschikbaar van wereldwijde toonaangevende leveranciers, waaronder Polyplex en Polifilm.2

HP Indigo Pack Ready Coating maakt hoogwaardige toepassingen mogelijk

HP Indigo Pack Ready Coating is een andere oplossing in het HP Indigo Pack Ready ecosysteem. HP klanten in Europa, waaronder de Zwitserse flexibele verpakkingsconverter O. KLEINER AG die recent een tweede HP Indigo 20000 digitale pers heeft geïnstalleerd, maken gebruik van de post-print coatingoplossing voor hoogwaardige toepassingen zoals retort-sachets. Producten als retort-sachets zijn al op de markt. De oplossing is commercieël uitgegeven in november 2016 en nu verlengd om transparante retort-sachets die geschikt zijn voor de magnetron te ondersteunen.

Verschillende commerciële samples gebruiken de HP Indigo Pack Ready Lamination en HP Indigo Pack Ready Coating en zullen door HP Indigo gebruikers worden weergegeven op de HP stand.

(1) Requires use of DigiPrime® 050 or DigiPrime®  680 primer from Michelman.

(2 HP Indigo Pack Ready Film can be combined with non-optimized laminator under certain condition of use.

Forward-Looking Statements

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If the risks or uncertainties ever materialize or the assumptions prove incorrect, the results of HP Inc. and its consolidated subsidiaries (“HP”) may differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions.

All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to any projections of net revenue, margins, expenses, effective tax rates, net earnings, net earnings per share, cash flows, benefit plan funding, deferred tax assets, share repurchases, currency exchange rates or other financial items; any projections of the amount, timing or impact of cost savings or restructuring and other charges; any statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations, including the execution of restructuring plans and any resulting cost savings, revenue or profitability improvements; any statements concerning the expected development, performance, market share or competitive performance relating to products or services; any statements regarding current or future macroeconomic trends or events and the impact of those trends and events on HP and its financial performance; any statements regarding pending investigations, claims or disputes; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing.

Risks, uncertainties and assumptions include the need to address the many challenges facing HP’s businesses; the competitive pressures faced by HP’s businesses; risks associated with executing HP’s strategy; the impact of macroeconomic and geopolitical trends and events; the need to manage third-party suppliers and the distribution of HP’s products and the delivery of HP’s services effectively; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; risks associated with HP’s international operations; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its suppliers, customers, clients and partners; the hiring and retention of key employees; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the results of the restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost (including any possible disruption of HP’s business) and the anticipated benefits of the restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2015, HP’s Quarterly Reports on Form 10-Q for the fiscal quarters ended January 31, 2016, April 30, 2016 and July 31, 2016, and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements. HP’s Investor Relations website at http://www.hp.com/investor/home contains a significant amount of information about HP, including financial and other information for investors. HP encourages investors to visit its website from time to time, as information is updated and new information is posted.

© 2017 Hewlett-Packard Development Company LP. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP Inc. products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP Inc. shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.