HP Inc. ontwerpt pc’s en software voor het onderwijs

Nieuwe hardware, evaluatietools en softwarepakketten bieden nieuwe mogelijkheden voor studenten, onderwijzers en schoolbestuur

Brussel — HP Inc. kondigt vandaag nieuwe pc’s en software aan die speciaal zijn ontworpen voor het onderwijs. De nieuwe producten bieden studenten en scholieren nieuwe leermethodes en leerkrachten innovatieve manieren om les te geven. Lessen worden op deze manier leuker en interactief.

Samenwerking wordt bevorderd waardoor prestaties verbeteren. HP introduceert:

• HP Education Edition notebooks
  • HP School Pack Software 2.0
  • HP en Microsoft’s Reinvent the Classroom Program

“Bij HP vinden we dat iedere student de mogelijkheid moet krijgen zich te ontwikkelen tot een inventief individu”, aldus Gus Schmedlen, Vice President van Education, Printing and Personal Systems bij HP Inc. “HP heeft als missie leerkrachten en studenten te voorzien van gepersonaliseerde tools die persoonlijk en uniek onderwijs mogelijk maken dankzij een flexibele, dynamische onderwijservaring gericht op samenwerking.”

HP Education Edition Notebooks: gebouwd voor scholen, ontworpen om te leren

HP Education Notebooks zijn duurzaam en stevig gebouwd om intensief gebruik op scholen en universiteiten te doorstaan. Onvoorzichtige studenten kunnen dit device onbezorgd gebruiken. Met Windows 10 en een innovatief software pakket voor leren en samenwerken zijn de Notebooks speciaal ontworpen voor studenten.

HP Education Edition Notebooks zijn onder andere uitgerust met:

• Batterijduur voor een volledige schooldag
  • Wireless voor cloud LMS en online leerprogramma’s[i]
  • Stevige constructie om het klaslokaal te ‘overleven’
  • Toepassingen voor intensief gebruik in het onderwijs

Het HP ProBook 11 G2 Education Edition notebook is gebouwd met industrieel gegoten rubber om optimale bescherming te bieden. Dit device biedt tot 18 uur batterijduur.[ii] De krachtige en veelzijdige HP ProBook 11 EE is uitgerust met Windows 10 en biedt Intel® Core™ prestaties. Het notebook is optioneel uit te rusten met een touchscreen waarmee het device netbooks ver voorbijstreeft.

HP School Pack 2.0 is een innovatief pakket met tools en content -exclusief voor Windows devices- dat is ontworpen voor coproducties en gepersonaliseerd onderwijs. School Pack 2.0 bestaat onder andere uit tal van instructie-, management- en aanvullende instrumenten. School Pack 2.0 is verankerd in HP Classroom Manager Student Edition.[iii] Hiermee kunnen leerkrachten pc’s in hun klaslokaal beheren en met studenten communiceren. Andere softwareprogramma’s in dit pakket zijn: HP Adaptive Learning van Fishtree, HP Prime Graphing Calculator App, Classlink Single Sign On, Codecademy for Learning How to Program, Corinth Classroom, Curriculum Matrix, Oxford® Advanced Learners Dictionary en PASCO® SPARKVue™.[iv]

Het HP School Pack is uitgebreid met HP Touchpoint Manager for Education[v], een cloud-based app die IT-management voor scholen vereenvoudigt met minimale IT-resources. Met Touchpoint manager for Education zijn data, devices en gebruikers eenvoudiger te managen. Daarnaast kunnen IT-beheerders sneller en in real-time problemen oplossen en gebruik maken van gebruiksklare beveiligingsprotocollen voor verschillende devices, merken en besturingssystemen.

Alle HP Education Edition tablets en notebooks worden (optioneel) geleverd met 2x2 AC WLAN[vi], HP School Pack 2.0 en een jaar HP Touchpoint Manager for Education.

HP en Microsoft ‘Reinvent the Classroom’

HP en Microsoft onthullen tevens een gezamenlijk project genaamd Reinvent the Classroom. Een wereldwijd initiatief om innovatie in het onderwijs met Windows 10 en HP  te stimuleren. Reinvent the Classroom bouwt state-of-the-art Teaching Innovation Studios op meer dan 60 scholen wereldwijd om inventief onderwijs en internationale samenwerking te stimuleren. Met tools zoals Microsoft Office 365, Skype en HP Adaptive Learning, willen deze scholen het voorbeeld zijn voor het onderwijs wereldwijd.

“In samenwerking met Microsoft bieden we spannende nieuwe devices en oplossingen die scholen en studenten helpen bij de doorontwikkeling van het onderwijs om zo het klaslokaal van de toekomst vorm te geven.” Aldus Alex Cho, Vice President van Commercial PC’s, Personal Systems bij HP Inc. “Deze visie wordt getoond via HP en het Microsoft’s Reinvent the Classroom-programma dat aantoont hoe innovatie een meeslepende leeromgeving teweegbrengt.”

Prijs en beschikbaarheid

• De HP ProBook 11 G2 Education Edition wordt in februari in België verwacht.

[i] Wireless 2x2 antenna is an optional feature on the HP ProBook 11 Education Edition G1 and G2 and the HP Pro x360 310 Education Edition.

[ii] IP52 testing is pending and test results are not a guarantee of future performance under these test condition. HP Total Test Process drop testing is pending and test results are not a guarantee of future performance under these test conditions.

[iii] Tested by HP using continuous HD video playback, 720p (1280x720) resolution, 150 nits brightness, system audio level at 50%, player audio level at 100%, played from local storage, headphone attached, wireless off, auto dimming off. Actual battery life will vary depending on configuration and maximum capacity will naturally decrease with time and usage.

[iv] HP Classroom Manager for Teachers is required and sold separately for control and device locking from the teacher’s Windows™ desktop console; no locking and control functionality originates from HP Classroom Manager for Student.

[v] HP Touchpoint Manager for Education includes a one-year Touchpoint Manager Basic subscription. Purchase required after one year. Not available in all countries see www.hp.com/go/touchpoint/education for availability information.

[vi] Wireless access point and Internet service required. Availability pf public wireless access points limited. The specifications for the 802.11ac WLAN are draft specifications and are not final. If the final specifications differ from the draft specifications, it may affect the ability of the notebook to communicate with other 802.1ac WLAN devices.

Intel, Celeron, Pentium and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of the Microsoft group of companies. Google Android is a registered trademark by Google Inc. and is used by HP Inc. under license. Bluetooth is a trademark of its proprietor used by HP Inc. under license.

Forward-Looking Statements

This document contains forward-looking statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP Inc. and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including any statements of expectation or belief and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the possibility the company’s business may not perform as expected; that the company may be unable to successfully implement separation strategies; and other risks that are described in the company’s reports to the U.S. Securities and Exchange Commission, including but not limited to the risks described in the company’s Annual Report on Form 10-K for its fiscal year ended October 31, 2014 and the company’s Quarterly Reports on Form 10-Q for its fiscal quarters ended April 30, 2015 and July 31, 2015. The company assumes no obligation to update these forward-looking statements.

© 2016 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.