HP Inc. presenteert HP Elite x2 1012 business tablet

Krachtig design combineert security met eenvoudig gebruik & beheer

Brussel — HP kondigt vandaag de HP Elite x2 1012 aan. Een veelzijdige tablet met dezelfde productiviteit als een notebook en de voordelen van een tablet voor onderweg.

“We hebben de HP Elite x2 een dun, licht en krachtig ontwerp meegegeven. Eenvoudig en elegant ontworpen biedt de notebook kwaliteit, duurzaamheid, beveiliging en beheergemak voor mobiele productiviteit”, aldus Frank Brassart, director, Commercial Mobility, Personal Systems EMEA, HP Inc.

Hoger niveau design & performance

De Elite x2 is een premium design van HP met focus op esthetiek, vervaardigd uit CNC gefreesd aluminium. De tablet is slechts 8.1[1] mm dik, weegt minder dan 1 kg[2] en is voorzien van een ingebouwde kickstand die tot 150 graden verstelbaar is voor verschillende standen. Het 12 inch (30 cm) beeldscherm heeft een 3:2 ratio en past zich automatisch aan bij verschillende lichtsterkte.

Prestaties zijn het allerbelangrijkst voor mobiele professionals. Daarom biedt de x2 een lange batterijduur[3], veel mogelijkheden met Windows en is het device uitgerust met de 6e generatie Intel® Core™ M vPro™ processor voor hoge prestaties tegen een laag stroomverbruik.[4] Een ingebouwde SSD zorgt voor een fanless design waardoor het device muisstil werkt zonder geluiden van bewegende delen. Naast SSD technologie is de Elite x2 ook uit te rusten met een SED SSD of NVMe technologie. De Elite x2 maakt het gebruikers eenvoudig met collega’s samen te werken dankzij premium audio van Bang & Olufsen en HP Noise Reduction Software zodat conference calls soepel verlopen.

Zoals het gehele Elite portfolio van HP is ook de Elite x2 robuust gebouwd. Het device heeft de MIL-STD tests[5] doorstaan voor de meest uitdagende zakelijke omgevingen. De x2 is daarnaast ook uitgerust met een Corning® Gorilla® Glass 4 scherm en een legering van twee soorten aluminium voor de juiste balans tussen stevigheid en gewicht.

De Elite x2 is uitgerust met alle poorten die zakelijke gebruikers nodig hebben voor het gebruik van zowel Thunderbolt™ 3 als USB-A-poorten. Het device is tevens uit te breiden met een 4G LTE modem, waardoor klanten gemakkelijk online zijn zonder fysieke verbinding.[6] De Elite x2 kan tevens uitgerust worden met Mobile Connect Pro, met dit pakket krijgt de klant 200 mb data per maand gedurende drie jaar. Gebaseerd op de toonaangevende technologie van Qualcomm Technologies, biedt het X5 LTE modem Qualcomm Snapdragon™ een snelle, betrouwbare verbinding en ondersteuning van alle belangrijke 3G/4G-netwerken.

Voor flexibele contentcreatie is de Elite x2 standaard uitgerust met de HP Active Pen met App Launch. Met de industrieel gestandaardiseerde WACOM technologie heeft de pen een geïntegreerde druksensor om de lijndikte tijdens het schrijven en tekenen op het scherm te controleren. De pen is uitgerust met App Launch, een programmeerbare Bluetooth® applicatiebutton om snel met OneNote of een favoriete Windows applicatie aan de slag te gaan.

De Elite x2 komt gebruikers tegemoet door keuze te bieden uit twee optionele full-sized backlit toetsenborden.[7] Beide toetsenborden zijn afgeleid van de HP EliteBook Folio 1020, met een aluminium basis om de stijfheid en stabiliteit te creëren die vergelijkbaar zijn met het toetsenbord van een traditionele laptop. HP Advanced Keyboard is uitgerust met een NFC sensor in het touchpad en een ingebouwde kaartlezer voor optimale beveiliging bij het inloggen. Wanneer het HP Advanced Keyboard geen verbinding meer heeft, logt de Elite x2 automatisch uit om data veilig te stellen. Het HP Travel Keyboard biedt gebruikers een dunner toetsenbord van slechts 395 gram. Daarnaast is het met 1.5 mm travel en clickpad een volledig toetsenbord, ideaal voor productiviteit onderweg.

Ontworpen voor maximale productiviteit bevat de Elite x2 drie optionele bedrade en wireless dockingoplossingen. De Thunderbolt 3 poort op de Elite x2 maakt het aansluiten van de HP Elite USB-C Docking Station voor het gebruik van twee 2K schermen of de HP Elite Thunderbolt 65W Dock voor twee 4K schermen mogelijk. De Elite x2 kan ook op de HP Advanced Wireless Docking Station worden aangesloten dankzij WiGig technologie met een snelle netwerkverbinding voor schermen en andere devices.[8] De power pass-through in de USB-C™ biedt klanten een opgeladen accu gedurende een volledige werkdag. Smartphones en andere devices kunnen via deze poort ook opnieuw worden opgeladen.

Eindelijk een veelzijdige tablet waar ook IT blij van wordt

Veiligheid en beheer van een device zijn belangrijke factoren voor IT-beleidsmakers omdat zij hoge mobiele productiviteit van hun gebruikers willen zien. Om aan deze eisen te voldoen is de Elite x2 de eerste tablet die is uitgerust met een unieke combinatie van BIOS-level beveiliging met geïntegreerde HP Sure Start, beheer met HP Touchpoint Manager[9] en een optionele Intel® Core™ M vPro™ processor. Tevens is het device eenvoudig op locatie te onderhouden.[10]

De Elite x2 wordt geleverd met een groot aantal ingebouwde beveiligingscapaciteiten waaronder HP Sure Start met Dynamic Protection, HP Client Security, TPM en een optionele vingerafdruklezer of smartcard reader. Al deze functionaliteiten stellen het device, de data en de gebruikersidentiteit veilig. Met een optionele Intel Core™ M vPro™ processor kan IT op afstand de Elite x2 opstarten en managen. Zowel op verbonden als wireless netwerken.[11]

De huidige werknemer vraagt om devices die mobiel en betrouwbaar zijn en lang meegaan. De kickstand kan eenvoudig worden vervangen met twee schroeven. Mocht het device onderhoud nodig hebben, dan is de Elite x2 zo ontworpen dat dit niet ten koste gaat van de werktijd. Wanneer het device is gevallen of andere reparaties nodig heeft – aan bijvoorbeeld de batterij, de LCD/touch module, opslag, het moederbord of de WLAN en WWAN modules – kan dit eenvoudig worden gedaan door HP’s technische service. Dit betekent dat IT zijn productiviteit kan behouden met goedkopere reparaties op locatie bij de klant door eenvoudigweg het scherm te verwijderen en interne componenten te vervangen. Hierdoor blijft gevoelige data binnen de muren van de klant.

Om de Elite x2 eenvoudig te integreren in de bestaande IT-infrastructuur biedt HP een scala van services en 24 uur per dag ondersteuning in meer dan 180 landen en bij 230.000 channelpartners. Het is ook mogelijk om het device met één globale SKU te kopen. Grote klanten krijgen de mogelijkheid om een enkele globale SKU code te bestellen in plaats van zich druk te moeten maken om landspecifieke SKU’s en partnummers. Daarnaast zijn hardware en servicecomponenten verkrijgbaar in elk land ter wereld.

Prijs en beschikbaarheid[12]

The HP Elite x2 1012 wordt in januari in België verwacht. De adviesprijs bedraagt € 999 excl. BTW. Het HP Travel Keyboard is apart verkrijgbaar voor € 159 excl. BTW.

Kijk voor meer informatie over de Elite x2 op www.hp.com/go/elitex21012.
Volg ook onze nieuwsroom via http://hpnewsroom.pr.co/

[1] Tablet only without keyboard.

[2] Tablet only without keyboard.

[3] Windows 10 MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.

[4] Multicore is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s processor numbers do not reflect specific measurement of performance.

[5] MIL STD 810G testing is pending and is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. MIL STD and HP Total Test Process test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. Damage under these test conditions or any accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.

[6] WWAN module is optional, must be configured at the factory and requires separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available on all products, in all regions.

[7] Optional features sold separately or as add on features.

[8] The WiGig-compatible notebook or tablet must be positioned within 1.2 m (4 ft) and without obstruction in the line of sight of the wireless dock. HP Advanced Wireless Docking is compatible with the HP Elite x2 1012 G1 with an optional installed Intel Tri Band Wireless AC with WiGig Combo card available at the time of purchase.

[9] HP Touchpoint Manager requires purchase of a subscription and supports Android™, iOS and Windows 7 or higher operating systems and PCs, notebooks, tablets and smartphones from various manufacturers. Not available in all countries see www.hp.com/touchpoint for availability information.

[10] Serviceable by HP Support, HP Certified Technicians, HP Authorized Service Providers or participants in the HP Self-Maintainer Program. See hp.com/partners/SMprogram for more details.

[11] Some vPro functionality, such as Intel® Active management technology and Intel Virtualization technology, requires additional 3rd party software in order to run. Microsoft Windows required.

[12] Estimated street prices. Actual prices may vary.