HP Inc. presenteert robuuste Chromebook voor het onderwijs

Brussel – HP Inc. kondigt vandaag de HP Chromebook 11 G4 Education Edition (EE) aan. De Chromebook™ is een zeer stevige maar lichtgewicht laptop die tegen een stootje kan. Het device gaat een volledige schooldag mee zonder op te laden en is dankzij een aantal slimme functies eenvoudig te beheren. Dit maakt de nieuwe Chromebook 11 G4 EE tot de ideale oplossing voor studenten en scholen.

Gebouwd voor studenten

Als het om devices gaat, zijn studenten veeleisende gebruikers. Daarom heeft HP het nieuwe, compacte Chromebook 11 G4 EE afgestemd op de omgeving van scholieren en studenten. Het device is slechts 20 mm dik en weegt 1.5 kilogram. Met het fanless design is dit de dunste en meest duurzame Chromebook. Het design van dit device is speciaal op zijn doelgroep aangepast, het robuuste heeft onder anderen gegoten rubberen randen, waardoor de Chromebook bestand is tegen stoten of valpartijen tot 70cm[i] en heeft uitvoerige MIL-STD tests doorstaan.

Het morsbestendige toetsenbord beschermt het Chromebook tegen ongelukken met koffie, thee en frisdrank en bevat een aantal slimme functies. Een daarvan is het scharnier dat 180 graden draait, hiermee leg je het Chromebook eenvoudig plat. Het device kan ook uitgerust worden met een optioneel IPS-paneel met brede kijkhoek, perfect voor studenten die samenwerken aan een project of presentatie. Voor studiegroepen die gebruikmaken van Google Hangouts is het nieuwe Chromebook 11 uitgerust met een ingebouwde ruisonderdrukking voor kraakhelder geluid.

Het device is voorzien van een Intel® Celeron® processor[ii] voor snelle toegang tot favoriete apps. Met tot 9.5 uur batterijduur gaat het nieuwe Chromebook een volledige schooldag mee zonder te laden. [iii] Studenten kunnen ervoor kiezen het device uit te rusten met 3G/4G WWAN[iv], hiermee heb je altijd toegang tot internet, intranet en documenten.

“Chromebooks op school bieden een simpele, veilige en eenvoudig te beheren oplossing voor onderwijs waarin de technologie een steeds grotere rol gaat spelen”, aldus Gus Schmedlen, Vice President of Worldwide Education, HP. “Met de HP Chromebook 11 G4 Education Edition (EE) brengen we innovatie, design en HP’s welbekende kwaliteit naar studenten en docenten. Het duurzame device is dankzij zijn rubberen randen bestand tegen onbehouwen ritjes in een schoolrugzak en bevordert de schoolprestaties.”

Ook voor docenten

HP Chromebook 11 G4 EE is eenvoudig te implementeren en te beheren dankzij het optionele Chrome Management Console.[v] Docenten en beheerders kunnen het beleid, apps en OS updates over duizenden Chromebooks eenvoudig managen via een web-based admin applicatie. Daarnaast biedt HP voor dit device de keuze tussen de kleuren[vi] Black en Electric Green, dit maakt het voor beheerders gemakkelijk devices te identificeren en te distribueren naar jaargang, klas of een ander type indeling.

Prijs en beschikbaarheid[vii]

HP Chromebook 11 G4 EE wordt in maart in België verwacht.

[i] HP drop test results are not a guarantee of future performance under this test condition. Accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack.

[ii] Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering system is not a measurement of clock speed.

[iii] Testing conducted by HP using Google Chrome OS power Load Test. Battery life will vary and the maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See http://www.chromium.org/chromium-os/testing/power-testing for test details.

[iv] WWAN is an optional feature and requires factory configuration. Broadband use requires separately purchased service contract. Check with service provider for coverage and availability in your area. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions, and other factors. 4G LTE not available on all products, in all regions.

[v] Sold separately or as an optional feature.

[vi] Color options may vary by region.

[vii] Estimated street prices. Actual prices may vary.

Intel and Celeron are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.

Forward-Looking Statements

This document contains forward-looking statements within the meaning of the safe harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Such statements involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP Inc. and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including any statements of expectation or belief and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include the possibility the company’s business may not perform as expected; that the company may be unable to successfully implement separation strategies; and other risks that are described in the company’s reports to the U.S. Securities and Exchange Commission, including but not limited to the risks described in the company’s Annual Report on Form 10-K for its fiscal year ended October 31, 2014 and the company’s Quarterly Reports on Form 10-Q for its fiscal quarters ended April 30, 2015 and July 31, 2015. The company assumes no obligation to update these forward-looking statements.

© Copyright 2016 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP Inc. products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP Inc. shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.