HP Inc. vernieuwt DesignJet Z-serie met chromatic red-inkt

De HP DesignJet Z5600 en Z2600 hebben een uitgebreid kleurengamma dat grafische en technische printapplicaties verbetert

Brussel – Vandaag breidt HP Inc. (HP) zijn HP DesignJet Z-serie-portfolio uit. De productlijn bestaat uit grafische high impact printers: een 44 inch multi-roll-printer en een betaalbare 24 inch grafische high impact-printer.(1)

De HP DesignJet Z5600 en Z2600 PostScript-printers beschikken over een printsysteem met zes inkten. Deze techniek bespaart kosten omdat de inktconsumptie van de printers tot maximaal 20 procent afneemt.(2) Ondanks de inktbesparing blijven printkleuren haarscherp. Deze devices zijn ontworpen voor copyshops, retailers en bedrijven (gis-afdelingen in het bijzonder). Omdat de printers nu zijn uitgerust met chromatisch rode inkt wordt het kleurengamma sterk verbeterd en dat is ideaal voor high impact point of purchase (POP) signs en posters.

“Onze klanten willen kleuren die levendig zijn, maar ze hebben ook behoefte aan oplossingen die een verhoogd kleurengamma weergeven, zonder dat er onnodig veel inkt wordt gebruikt”, zegt Xavier Garcia, General Manager, Large-Format Sign and Display Division, HP Inc. “De HP DesignJetportfolio dekt alle grafische behoeften. Van het ontwikkelen van high impact graphics tot het leveren van afdrukken in fotokwaliteit. Wij zijn ervan overtuigd dat gebruikers zich met deze nieuwe printers kunnen onderscheiden van de concurrentie.”

De HP DesignJet Z5600 en Z2600 PostScript-printers produceren veelzijdige applicaties op een efficiënte manier en in de hoogste kwaliteitstandaard. Er kunnen opvallende signs en posters worden geprint, maar ook duurzame kaarten en technische tekeningen. De printers maken gebruik van HP Professional PANTONE® kleuremulatie, Adobe® PostScript®/PDF en HP-GL/2. Deze functionaliteiten resulteren in een betere kleurbetrouwbaarheid en lijnnauwkeurigheid. Vloeiende kleurtonen worden behaald dankzij HP Multi-Dimensional Smart Drop Placement Technology. Bovendien verbetert deze technologie de kleurnauwkeurigheid en printbetrouwbaarheid.

“De HP DesignJet Z5600 is uitgerust met vibrant red. Hierdoor kunnen onze klanten zich onderscheiden van de concurrentie als zij grafische applicaties en technische tekeningen afdrukken”, aldus Wilson Rodriquez, Speedi Pack. “Als toevoeging hierop zorgt het gebruiksgemak en zijn dual-roll ervoor dat we minder tijd kwijt zijn aan de bediening van de printer en kunnen we ons richten op de klant.”

Snel en efficiënt grafisch high impact printen
De 44 inch, automatische multi-roll HP DesignJet Z5600 PostScript printer geeft het laden van media een boost en verbetert de efficiëntie tot maximaal 75 procent.(3) Ook kunnen gebruikers tot maximaal 39 procent sneller printen(4) met sneldrogende HP-inkten. De HP Vivid Photo-inkten zijn ontworpen voor high impact graphics. Deze inkt bevat pigment, is waterbestendig en vervaagt niet waardoor technische tekeningen en kaarten wel 200 jaar meegaan.(5)

HP’s meest betaalbare 24 inch high impact grafische printer
De nieuwe HP DesignJet Z2600 PostScript-printer bespaart tot maximaal 20 procent inkt als er gebruikgemaakt wordt van HP’s printingsysteem met zes inkten.(6) Er zijn voor deze compacte printer geen gebruiksinstructies nodig dankzij zijn simpele en intuïtieve bediening. Ook zorgen HP Vivid Photo-inkten, inclusief chromatisch rode inkt, voor high impact foto’s die een blijvende indruk achterlaten.

Gemakkelijk printen met één druk op de knop
Beide HP DesignJet Z-serie printers beschikken over nieuwe HP DesignJet printsoftware. Hiermee wordt printen snel en eenvoudig doordat men met één druk op de knop PDF-, JPEG-, TIFF- en HP-GL/2-bestanden kan afdrukken vanaf een pc of MAC naar de HP DesignJet Z-serie printer.(7)(8) De software verlaagt mediakosten met functies zoals nesting en file error warnings. Tot slot wordt de productiviteit verbeterd door real time previews, driverless en multipage/multifile PDF-printen van posters, roll-up banners, CAD-tekeningen, kaarten en infographic-presentaties.

HP DesignJet: sinds 1991 toonaangevend op het gebied van Large Format Design
Er zijn over de hele wereld inmiddels al meer dan 3 miljoen HP DesignJets geïnstalleerd. Daarom is het moeilijk voor te stellen dat deze printrevolutie 25 jaar geleden begon. HP bracht in 1991 de eerste grootformaat inkjet printer op de markt.

Beschikbaarheid
Verwacht wordt dat de HP DesignJet Z5600 en Z2600 Postscript-printers vanaf half juni beschikbaar zijn.

Tussen 31 mei en 10 juni vindt in Düsseldorf drupa plaats. Bezoek het evenement en kom kijken bij de stand van HP; bezoek Hexacon in Anaheim, Californië tussen 13 en 16 juni, of woon Esri in San Diego, Californië bij tussen 27 juni en 1 juli. Op deze beurzen vindt u stands van HP waar u meer te weten komt over het vernieuwde HP DesignJet Z-serie portfolio.

Raadpleeg de online presskit of HP website voor meer informatie over het HP DesignJet Z-serie portfolio. Nieuwe productupdates en video’s staan op Facebook, Twitter en YouTube.

1. Compared to other HP DesignJet Z-series printers.
  2. Reduced ink consumption based on comparing the 6-ink HP DesignJet Z5600 PostScript® Printer to the 8-ink Canon imagePROGRAF iPF8400S printer when used in a small copy shop environment as of March, 2016.
  3. Based on March, 2016 internal HP competitive research comparing single-roll printers with dual-roll printing with smart switching on the HP DesignJet Z5600 PostScript® Printer on jobs that require switching between two types of media.
  4. Compared to the Canon imagePROGRAF iPF8400SE printer on plain paper, in fast mode.
  5. Print Permanence estimates by HP Image Permanence Lab based on HP Vivid Photo Inks with the HP DesignJet Z6200 Photo Production Printer. Water resistance performance varies based on printer and print profile. Water resistance testing by HP Image Permanence Lab on a range of HP media and follows ISO 18935 method. Scratch-resistance based on internal HP testing using the Taber and coin test method on a range of HP media. Display permanence rating for interior displays/away from direct sunlight by HP Image Permanence Lab, and by Wilhelm Imaging Research, Inc. on a range of HP media. For more information, see http://www.HPLFMedia.com/printpermanence.
  6. Reduced ink consumption based on comparing the 6-ink HP DesignJet Z5600 PostScript® Printer to the 8-ink Canon imagePROGRAF iPF8400S printer when used in a small copy shop environment as of March, 2016.
  7. Once image is selected, one-click printing when printing the entire file without any modifications to the print settings. Applicable to PDF, JPEG, TIFF, and HP-GL/2 files.
  8. Applicable to HP DesignJet Z2100/Z5200 Photo Printers, the HP DesignJet Z3200 Photo Printer series, HP DesignJet Z2600/Z5400/Z5600 PostScript® Printers, HP DesignJet Z6200/Z6800 Photo Production Printers, and the HP DesignJet Z6600 Production Printer.
Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels