HP Inc. vernieuwt mid-volume industriële printers voor sign & display

Nieuwe HP Scitex 9000 industriële pers en HP Scitex HDR245 Inks aangekondigd op FESPA Digital 2016

Amsterdam - HP Inc. introduceert vandaag de HP Scitex 9000 Industrial Press en HP HDR245 Scitex Inks, voor print service providers (PSP's) in het sign & displaysegment die een betaalbare optie zoeken om ook op industriële printproductiesnelheden te kunnen printen.

Mid-volume PSP’s staan voor de vraag hoe zij hogere productiesnelheden kunnen halen dan gangbare instapmodellen, tegen lagere kosten dan high-end industriële persen. Met de nieuwe HP Scitex 9000 industriële pers en HP HDR245 Scitex Inks breidt HP zijn HP Scitex High Dynamic Range (HDR) portfolio uit (momenteel geïnstalleerd in meer dan 30 landen). Hiermee maakt HP snelle en hogekwaliteitprints meer betaalbaar voor de mid-volume industriële categorie.

"Sign & display PSP’s zijn voortdurend bezig om de juiste printoplossingen te vinden die bij hun printbehoeften en budget passen", zegt Xavier Garcia, Vice President en General Manager, Large Format Printing, HP. "Met de nieuwe betaalbare HP Scitex 9000 Industrial Press en HP HDR245 Scitex Inks kunnen meer klanten profiteren van de kwaliteit en productiviteit van de HP Scitex HDR printtechnologie voor hogekwaliteitprints. Bovendien kunnen klanten eenvoudig upgraden wanneer hun printbehoefte na verloop van tijd toeneemt."

Concurrerend aanbod voor de mid-volume markt
De HP Scitex 9000 Industrial Press draait tot 90 beds per uur. Wanneer de pers handmatig wordt gebruikt, kan de productie afhankelijk van de operator oplopen tot 60 beds per uur.(1) Met een duty cycle van tot 500.000 m2 per jaar stelt de HP Scitex 9000 Industrial Press klanten in staat om een breed scala aan printproducties af te drukken, inclusief point-of-purchase sign & displays. Bovendien is het mogelijk de pers uit te breiden wanneer de kwaliteit of productiviteit moet toenemen.

De nieuwe HP HDR245 Scitex Inks bieden betaalbare productie op diverse materialen (flexibel, rigide en bepaalde plastics, waarbij betere kwaliteit op hogere snelheden worden gehaald.(2) De nieuwe, minder geurende inkten maken langere runs met minder oponthoud voor onderhoud. Extra beschermende overjassen zijn niet meer nodig als gevolg van de flexibiliteit en duurzaamheid van het oppervlak van de inkten. Hierdoor kunnen zowel de productietijd als de operationele kosten omlaag.(3) HP Scitex HDR245 Inks bieden een breed kleurbereik met maximaal 86 procent pantonedekking en een printlevensduur van maximaal twee jaar buiten.(4, 5)

De HP Scitex 9000 Industrial Press zal op 1 juni 2016 beschikbaar zijn.(6)

HP en FESPA 2016
In aanvulling op de aankondiging van de nieuwste HP Scitex HDR-technologie, presenteert HP ook zijn brede portfolio van toonaangevende grootformaatoplossingen(7), waaronder:

• De HP Latex 310, HP Latex 360 en HP Latex 370 Printers, de nummer 1 laag-volume printer-serie(7) voor klanten die hun grootformaattoepassingen efficiënt willen uitbreiden met duurzamer materiaal en betere beeldkwaliteit.
  • De HP Latex 3500 Printer, ideaal voor specifieke hoog-volume producties.
  • De HP Scitex FB750 Industrial Printer industriële printer biedt betere kwaliteit, flexibiliteit, gebruiksgemak, compactheid en betrouwbaarheid, maar ook de mogelijkheid om te printen op hard en flexibel materiaal.
  • De HP PageWide XL 8000 Printer, de snelste grootformaat zwartwit- en kleurenprinter ooit(8) waarmee de kosten voor technische productie met maximaal 50 procent afnemen.(9)
  • De HP WallArt Suite, het eerste open platform in de grootformaatmarkt die de integratie van verschillende digitale content en nieuwe applicatieontwikkelingen mogelijk maakt.
  • De HP DesignJet Z3200 en Z6200 Photo Production Printers leveren hoge kwaliteit bij hoge snelheden en bieden PSP’s de mogelijkheid hun aanbod uit te breiden met kwalitatief hoogwaardige fotokwaliteitprints, backlit reclameborden, POP displays, roll-up banners, doeken en meer.

Meer informatie over HP grootformaat sign & display is beschikbaar op www.hp.com/go/graphic-arts, op de HP Graphic Arts YouTube-kanaal, volg @HPGraphicArts op Twitter en op de HP for Designers Facebookpagina

Yasmine Schillebeeckx Porter Novelli Brussels