HP Indigo print Being Nobel voor derde keer op rij

Brussel – HP Inc. kondigt vandaag aan dat HP Indigo voor de derde keer op rij Being Nobel uitprint, een boek over de inspirerende levens van Nobelprijswinnaars. Tijdens het 15e World Summit of Nobel Peace event wordt het boek voorgelegd aan iedereen die zich verdienstelijk heeft gemaakt bij de bevordering van vrede. Het evenement wordt gehouden van 13 t/m 15 november en vindt plaats in Barcelona, Spanje.

Being Nobel werd geschreven door auteur Livia Malcangio en is gedrukt in Duitsland door Elanders. De Duitse firma selecteerde de HP Indigo 10000 Digital Press vanwege zijn fotografische prints, levendige details, geavanceerde beeldkwaliteit en zeer korte doorlooptijd.

Livia Malcangio is een Italiaanse journaliste en mensenrechtenactiviste, die als sinds 2001 werkt voor the Secretariat of the World Summit of Nobel Peace. ‘’Met het boek Being Nobel uit ik mijn passie voor inspirerende verhalen over bijzondere mensen waarmee ik heb samengewerkt’’, vertelde Malcangio. ‘’Het boek richt zich op het belang van de wijze waarop geschiedenis wordt onderwezen, geleerd en begrepen. Eén voorbeeld hiervan is het conceptualiseren van geschiedenis door middel van vrede, in plaats van oorlog.

Met meer dan 170 foto’s, illustraties en kaarten, beschrijft het boek de heldhaftige verhalen van recente winnaars van de Nobelprijs van de Vrede. Van Mikhail Gorbachev en Desmond Tutu tot de Dalai Lama en de 18 jarige Malala Yousafzai, de jongste Nobelprijswinnaar in de geschiedenis. Het boek is met zorg samengesteld en bevat levendige foto’s en illustraties. Elk hoofdstuk vertelt de gebeurtenissen van mensen die door hard werken of per toeval, de wereldgeschiedenis van de laatste 60 jaar voorgoed veranderden.

‘’Elk jaar worden we geconfronteerd met grote tijdsdruk als het gaat om het afdrukken van het boek. Dit komt omdat de prijswinnaars relatief laat worden aangekondigd’’, zegt Ashley Wood, Print Production Manager. ’’Met zo’n korte doorlooptijd  en veranderingen die op het laatste moment plaatsvinden, gaf de keuze voor Indigo-technologie mij een prettig gevoel’’, concludeerde Ashley.

De HP Indigo 10000 Digital Press, die in 2013 de InterTech Technology Award for Innovation won, is gekozen omdat hij afdrukken kan maken van elk formaat en in hoge kwaliteit: van kleine folders en brochures tot posters en boeken, zoals Being Nobel. De B2 / 29 - inch HP Indigo 10000 maakt gebruik van maximaal zeven inktstations voor een uitgebreid kleurengamma, waaronder HP Indigo ElectroInk wit, steunkleuren en speciale kleuren. En omdat de winnaars zo dicht worden gekozen bij de dag van de ceremonie, zijn snelle doorlooptijden van cruciaal belang. Deze digitale pers kan maximaal 4600 kleuren B2-vellen per uur printen en kan worden geïntegreerd met een bereik van inline en near-line afwerking voor een naadloze productie.

Voorgaande edities van Being Nobel werden geprint in Duitsland (Elanders) en Zuid-Afrika (Fairstep).

Aanvullende informatie over HP Indigo digital printing solutions kunt u hieronder vinden

www.hp.com/go/HPIndigo, op het HP Graphic Arts YouTube-kanaal

www.youtube.com/hpgraphicarts, of bij de HP Graphic Arts Twitter Feed, www.twitter.com/hpgraphicarts