HP introduceert de betaalbare en gebruiksvriendelijke t420 thin client

Brussel – Vandaag kondigt HP de HP t420 aan. De betaalbare t420 thin client is klaar voor de cloud en geschikt voor medewerkers in een callcenter, desktop-as-a-service en kioskomgevingen op afstand. De nieuwe HP t420 thin client maakt gebruik van HP ThinPro 5.0, het geïntegreerde Linux® Operating System (OS) voor thin clients. HP ThinPro 5.0 combineert het HP ThinPro OS en de HP Smart Zero Core in een nieuwe, gebruiksvriendelijke interface. Daarmee geeft het organisaties de mogelijkheid om, wanneer zij willen, te schakelen tussen het flexibele HP ThinPro OS en de simpele HP Smart Zero Core.

De HP t420 thin client is ideaal voor organisaties die kostenefficiënt willen werken met een betrouwbare, ruimtebesparende en geluidloze oplossing. In alle modellen is HP-software toegevoegd zonder extra kosten.

De HP t420 is voorzien van flash memory storage. Dankzij het fanless ontwerp zorgt het voor een ultrastille gebruikerservaring. De thin client heeft een afmeting van 12,7 x 17,8 x 2,5 cm en is daardoor gemakkelijk te installeren in compacte werkruimtes op kantoor. Installatie, implementatie en onderhoud gaan snel en gemakkelijk met HP Device Manager of HP Smart Zero Services. Met deze software tools – exclusief en zonder extra kosten verkrijgbaar voor HP thin clients – is tracken, centraal beheren en updaten van HP thin clients mogelijk in slechts een paar klikken.

In een tijdperk waar bedrijven worstelen met problemen zoals privacywetgeving en kostenbeheersing en waar ze op zoek zijn naar een oplossing voor wereldwijd samenwerken, hebben ze technologie nodig die alles naadloos bij elkaar brengt”, aldus Jeff Groudan, wereldwijd Directeur Product Management, Thin Clients, HP. “Onze nieuwe t420 heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding, is geschikt voor de cloud en is betrouwbaar en gemakkelijk te gebruiken.”

De HP t420 thin client:

• Is te bevestigen aan een HP ProDisplay monitor of te combineren met een HP-monitor en HP Integrated Work Center Monitor Stand. Zo wordt een compacte all-in-one werkplek gecreëerd met behoud van I/O poorten aan de voorzijde en in het midden.1
  • Verminderd energieverbruik en lagere kosten dankzij een doordacht, energie-efficiënt, laag-halogeen2 ontwerp met ENERGY STAR® certificering en EPEAT® Gold registratie.3
  • Biedt Gigabit Ethernet voor een bekabelde verbinding wanneer er geen draadloos WiFI-netwerk beschikbaar is en ondersteunt Bluetooth en 802.11n WiFi45
  • Standaard geleverd met een businessclass USB-toetsenbord en USB-muis.
  • Te personaliseren met keuze uit branding, applicaties, GUI, hardwarecompatibiliteit en meer.6

Prijs en beschikbaarheid
De HP t420 thin client is naar verwachting beschikbaar vanaf begin augustus 2015

• M5R73AT HP t420 ThinPro Thin Client DualCore AMD GX-209JA(1.0GHz) 8GB FLASH 2GB/RAM Radeon HD (1xDVI-I+1xVGA), 3-3-0, adviesprijs : 279 euro (exclusief BTW)
  • M5R74AA HP t420 ThinPro Thin Client DualCore AMD GX-209JA(1.0GHz) 8GB FLASH 2GB/RAM 802.11N WIFI BLUETOOTH Radeon HD (1xDVI-I+1xVGA), 3-3-0, adviesprijs : 286 euro (exclusief BTW)
  1. Each sold separately.
  2. EPEAT® registered where applicable. EPEAT registration varies by country. See www.epeat.net for registration status by country.
  3. External power supplies, power cords, cables and peripherals are not Low Halogen. Service parts obtained after purchase may not be Low Halogen.
  4. Optional feature sold separately or as add-on feature.
  5. Wireless access point and internet service required. Availability of public wireless access points limited.
  6. Minimum purchase required. See product QuickSpecs for exact details.

Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.