HP introduceert end-to-end enterprise service delivery voor Microsoft Ecosysteem

HP preferred partner voor Enterprise Mobility Suite, Office 365, Skype voor business en Windows 10

Brussel – Vandaag heeft HP de Microsoft Enterprise Mobility Suite (EMS) toegevoegd aan zijn mobility portfolio. Hiermee creëert het technologieconcern een van de eerste sets end-to-end enterprise-grade services voor het Microsoft Ecosysteem. Daarmee kan HP nu enterprises helpen bij het transformeren naar een omgeving waar mobiele devices en PC’s zijn samengesmolten. Dankzij de betrouwbaarheid van HP-services kunnen gebruikers met dit Microsoft ecosysteem makkelijk wisselen tussen devices. Ook helpt men de IT-afdeling met het beheer van de gebruikersomgeving en datasecurity op gebruikersniveau in plaats van device niveau.

Voortbouwend op de recente overeenkomst met Microsoft om Office 365 en HP service delivery als één uitgebreide enterpriseoplossing te leveren, voegt HP nu de Microsoft Enterprise Mobility Suite (EMS) toe aan zijn ecosysteem. Zo verbetert men de productiviteit en vermindert men risico’s, complexiteit en kosten. Daarnaast wordt de convergentie van mobiel- en desktopmanagement versneld. Door servicedelivery voor EMS toe te voegen aan HP’s Microsoft ecosysteem wordt een gemeenschappelijk beheerplatform gecreëerd. Dit platform biedt meerdere operating systems en devices die gebruikmaken van single sing-on voor apps, self-service password reset en digitaal rechtenbeheer.

Als gebruikers mobility- en workplaceoplossingen in een enterprise gebruiken, willen ze een simpele, consumentvriendelijke ervaring die de productiviteit op ieder moment en ieder device verhoogt,” aldus Mike Nefkens, Executive Vice President, HP Enterprise Services. “Dankzij de implementatie van EMS in de bestaande Office 365 omgeving kunnen gebruikers de volledige potentie van beide oplossingen gebruiken. Ook lagere opstapkosten  voor Windows 10 upgrades staan op de planning.”

Microsoft Enterprise Mobility Suite

Microsoft EMS zorgt ervoor dat enterprisegebruikers productief blijven op hun favoriete apps en devices terwijl ook de bedrijfsdata veilig blijft. EMS brengt mogelijkheden voor identiteits- en toegangsbeheer, inclusief multifactorauthenticatie (MFA), samen met PC en mobiel device beheer. Daarmee levert het unieke, beheerde productiviteitsmogelijkheden voor Office mobiele apps en databescherming.

De implementatie van EMS in een bestaande Windows omgeving zorgt voor sterke integratie met Office 365 en Windows 8.1. Daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden met Windows 10 wanneer deze beschikbaar is.

Zowel HP als preferred partner als onze relatie van 30 jaar zorgt voor een sterke basis, die ervoor zorgen dat de enterprise IT-wereld onze mobile-first, cloud-first oplossingen omarmen”, aldus Scott Guthrie, Executive VP van Microsoft Cloud and Enterprise Group. “Door EMS toe te voegen aan het product van HP leveren we meer voordelen aan nu al meer dan 6 miljoen devices die momenteel beheerd worden  door System Center Configuration Manager en HP Managed Desktop.”

HP’s advies en transformatieservices voor Workplace of the Future, Microsoft Azure AD en Microsoft Office 365 zijn vanaf heden verkrijgbaar. HP Services for Office 365 en Skype for Business (inclusief HP management of an Office environment) zijn ook vanaf heden verkrijgbaar. Aanvullende advies-, transformatie- en beheerservices zullen later in 2015 beschikbaar zijn.

Meer informatie over dit aanbod en andere mobility oplossingen van HP is verkrijgbaar op www.hp.com/go/hpes4msecosystem