HP introduceert het HP Internet of Things Platform

Brussel – Onlangs kondigde HP het HP Internet of Things (IoT) Platform aan, waardoor zakelijke klanten en consumenten makkelijker en efficiënter gebruik kunnen maken van apparaten die verbonden zijn met het internet, ofwel the Internet of Things (IoT). Dankzij deze nieuwe dienst voor Communications Service Providers (CSP’s) kan men gelijktijdig verschillende IoT apparaten managen. Bovendien is het mogelijk om verticale applicaties, applicaties die afgestemd worden op specifieke groepen binnen de organisatie te gebruiken. Tot slot is het produceren en analyseren van de verzamelde data in een cloudplatform mogelijk en kan de data zakelijk benut worden. Ook kondigt HP vandaag de nieuwe HP Energy Management Pack aan, de eerste verticale applicatie voor het HP IoT platform.

HP IoT Platform
Om de concurrentie voor te blijven en om klantloyaliteit en omzet te verbeteren kijken CSP’s verder dan traditionele telecommunicatiediensten. Digitale diensten die gebruikmaken van IoT bieden nieuwe kansen om met technologie een concurrentievoordeel te behalen. Zo ondersteunt het HP IoT platform ieder ‘smart’ ecosysteem en kan het in iedere cloudomgeving ingezet worden.

HP voorziet CSP’s van end-to-end mobile management op afstand, inclusief device discovery, configuratie en controle van het IoT verkeer. De infrastructuurkosten gaan omlaag  terwijl het IoT verkeer afzonderlijk van traditionele voice en data traffic. Het HP IoT platform garandeert controle op data en staat gebruikers toe om miljoenen IoT devices op afstand te besturen. Bovendien kan iedere leverancier het platform gebruiken via elke verbinding. De oplossing werkt op lage gebruikerskosten met hoge schaalbaarheid en flexibiliteit door het ingebouwde netwerk interworking proxy en de oneM2M/OMA-DM normen. HP heeft de beveiliging direct in het fundament van het platform gebouwd, waardoor end-to-end bescherming binnen iedere fase van de data levenscyclus mogelijk is.

De nieuwe HP Energy Management Pack
Opdat men het HP IoT platform volledig zou benutten, creëert HP doelgerichte, verticale applicaties. Deze zijn ontworpen om snelle en makkelijke groei binnen belangrijke sectoren te stimuleren. Dankzij het nieuwe HP Energy Management Pack kunnen telecommunicatieproviders elektronica voor thuis en energiemeters  van klanten, branches en gemeentes beheren. De HP Energy Management Pack verenigt en stroomlijnt diverse Smart Environments. Bijvoorbeeld:

• Meten: gebruik Smart Meters om pre-paid energie, dynamische updates of tarieven van real-time consumptie te meten.
  • Energie Management: monitor en optimaliseer energieconsumptie van verbonden huishoudelijke apparaten, gebaseerd op gebruik, temperatuur- en lichtvoorwaarden en tarieven.
  • Openbare verlichting: bedien de openbare verlichting op afstand, gebaseerd op profielen, spoedaanvragen en weersomstandigheden.
  • Smart City Services: gebruik elektronische parkeersystemen met sensoren die parkeercapaciteit beheren en meten.

Met deze applicatie kunnen CSP’s en hun klanten nieuwe omzetstromen genereren door data te analyseren en de uitkomsten uit verbonden apparaten om te zetten in nieuwe producten of diensten. Hiermee wordt ook de gebruikerservaring van zakelijke klanten en consumenten verbeterd.

Beschikbaarheid
HP IoT platform en HP Energy Management Pack zijn per direct wereldwijd verkrijgbaar.