HP introduceert HP Cloudline

Compute portfolio voor serviceproviders uitgebreid met nieuwe open hyperscale servers

Brussel – HP introduceert vandaag de HP Cloudline. Dat maakt het technologieconcern bekend tijdens de Open Compute Summit. De HP Cloudline is een nieuwe reeks van computeplatforms die ervoor zorgt dat serviceproviders IT-architecturen op grote schaal kunnen gebruiken. Het product zorgt voor optimale efficiëntie van het datacenter en voor een grotere agility voor de cloud serviceproviders.

Door middel van samenwerkingen met verschillende partners in de ecosystemen streeft HP naar open initiatieven. Met HP Cloudline worden servers toegevoegd aan de open-infrastructuurvisie van HP op het gebied van cloud en netwerkswitches. Open solutions versnellen innovatie en voorzien dienstverleners van de flexibiliteit die nodig is om nog sneller te groeien.

“Het zakelijke succes van de dienstverleners hangt tegenwoordig samen met hun vermogen om op rendabele wijze de IT-infrastructuur te verwerven en te gebruiken, zodat ze aan de vraag van de consument kunnen voldoen”, aldus Alain Andreoli, Senior Vice President en General Manager van HP Servers. “HP Cloudline is gebaseerd op open-designprincipes met een enorme schaalbaarheid, en helpt zo de serviceproviders infrastructuurkosten te reduceren en de levering van diensten te versnellen. Op die manier zullen uiteindelijk de bedrijfsprestaties verbeteren.”

De nieuwe HP Cloudline serverreeks is het resultaat van de HP-Foxconn joint-venture. HP Cloudline combineert het compute- en serviceleiderschap van HP met high-volume voordelen van een original design manufacturer (ODM) sourcingmodel. Het levert de mondiale schaal, ondersteuning, diensten en het management dat de serviceproviders nodig hebben.

HP Cloudline verkleint risico’s met klantspecifieke oplossingen, een wereldwijde toeleveringsketen, een dienstenpakket voor dienstverleners en een vertrouwd merk dat wordt geassocieerd met hoge kwaliteitsnormen en een wereldwijd bereik.

HP Cloudline systemen zijn gebouwd op een opendesign filosofie, met behulp van open componenten die het aanpassingsvermogen vergroten en de integratie vergemakkelijken. HP Cloudline ondersteunt open management tools, zoals OpenStack® technologie, en maakt gebruik van standaard industrie-interfaces zoals IPMI. Hierdoor kan men HP Cloudline eenvoudig in een multivendoromgeving integreren.

Qihoo 360 Technology Co.Ltd. levert diensten, internet en mobiele securityproducten aan 500 miljoen maandelijks actieve pcgebruikers en meer dan 640 miljoen mobielgebruikers in China. Dit snelgroeiende bedrijf, opgericht in 2005, is opgebouwd met behulp van HP servers. Vandaag heeft Qihoo gekozen voor HP Cloudline systemen, zodat men de cloudomgeving naar een hoger niveau kan tillen. Op dit moment bereidt het bedrijf zich voor om 20.000 extra servers toe te voegen.

“Dit systeem voorziet ons van betere beheermogelijkheden, meer mogelijkheden tot maatwerk en een betere prijs-prestatieverhouding”, aldus Tan Xiao Sheng, Vice President en Chief Privacy Officer van Qihoo 360. “Wij geloven dat HP Cloudline de beste oplossing biedt voor onze cloudimplementatie.”

Prijzen en beschikbaarheid
HP Cloudline rackservers zijn alleen op rackschaal verkrijgbaar met een exacte klantafhankelijke hoeveelheid. De CL100, CL2100 en de CL2200 zijn verkrijgbaar vanaf 30 maart 2015. Voor meer details over het bestellen van de CL7100 en CL7300 kunnen dienstverleners contact opnemen met hun HP accountmanager.

• Vervolg in het Engels

Compute for Cloud Age Service Providers

To deliver cloud services and applications to the masses, service providers require the scale and flexibility to meet growing, variable demand as well as support fast and continuous software deployment.  Additionally, they need to cost-effectively acquire and operate the IT infrastructure, including servers suited to web-scale architectures.

Purpose built for cloud-scale deployments, HP Cloudline servers meet the technical requirements, economics and functional performance needs of the growing service provider market.  HP Cloudline facilitates demand-driven deployment, accelerated service delivery and cost-effective operation.

HP Cloudline servers are optimized for workloads including cloud (OpenStack and other open cloud platforms), web servers, content delivery, hosting and big data (Hadoop framework). HP Cloudline is also optimized for HP Helion.  By adding the HP Helion Development Platform, developers can rapidly build and deploy cloud-native applications with a highly-scalable infrastructure that provides industry-standard programmability, ensures data persistency and durability, and offers built-in application resiliency.

With minimalist bare-iron design, standard management interfaces, a select set of configuration choices, equipment-based warranties and service provider-optimized support, the first generation of HP Cloudline rack servers feature the latest Intel Xeon E5 v3 series processors. The portfolio currently includes:

• CL7300 – A 2P server sled for memory and storage–rich compute applications.
  • CL7100 – A 2P server sled for memory and storage–rich compute applications.
  • CL2200 – A high-capacity, low-cost 2U 2P server for big data and storage-intensive cloud applications.
  • CL2100 – A multipurpose 1U 2P server for memory and storage–rich compute applications.
  • CL1100 – A low-cost 1U 2P server made to deliver efficient front-end web performance.

The new product line complements and strengthens the industry-leading HP ProLiant server portfolio, including HP Moonshot.

HP Cloudline servers can be supported with HP Technology Services including warranty and post-warranty support; technical and operational services; security services; and education/training.  Additionally, HP Flexible Capacity’s “pay-as-you-grow” model offers immediate access to storage, server and networking resources located on-site so service providers can scale quickly and pay only for the capacity used.  HP Financial Services also are available to help service providers grow within budget through a wide range of investment and IT asset management solutions.1