HP introduceert nieuwe devices met een fris en kleurrijk design

Eerste lichting nieuwe convertibles en notebooks bieden meer hardware opties en een langere batterijduur

Brussel — HP onthult vandaag de nieuwste Pavilion en ENVY notebooks en convertibles. De devices hebben meer keuzemogelijkheden in schermen, processoren en graphics, zodat klanten kunnen kiezen voor een PC die veel waar voor hun geld levert.

De nieuwe producten zijn:

• Kleurrijke en krachtige HP Pavilion x360 convertibles in 11-inch en 13-inch formaat. De devices schakelen eenvoudig tussen notebook voor bijvoorbeeld werk, standmodus voor presentaties, tentmodus voor spellen en tabletmodus voor onderweg.
• De HP ENVY x360 is een 15.6-inch convertible met alle eigenschappen en voordelen van een krachtig notebook. Dankzij het x360 scharnier schakelt ook dit device eenvoudig tussen de stand-, tent- en tabletmodus.
• 15.6-inch en 17-inch HP Pavilion notebooks. Dankzij de brede keuze in hardware configuraties bieden de nieuwe Pavilion notebooks veel flexibiliteit en waar voor hun geld.

De bovenstaande producten zijn de eerste consumentenPC’s van HP die zijn uitgerust met Bang & Olufsen en B&O Play audio.

Klanten hebben ons verteld dat ze meer kleur, keuzemogelijkheden en batterijlevensduur willen in onze nieuwe Pavilion notebooks en x360 modellen,” aldus Louis Perrin, Director of Consumer Products, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “Met onze 2015 Pavilion portfolio combineren we speelse kleuren met de nieuwste processors. Zo bieden we klanten devices die er fris uitzien, optimaal presteren en een langer meegaan.”

Speelse en krachtige x360’s
Het nieuwe ontwerp van de HP ENVY x360 en HP Pavilion x360 is gebaseerd op het bekroonde ontwerp van de HP Spectre x360. Dankzij het nieuwe, innovatieve scharnier met drie spiraalvormige tandwielen scharniert het scherm zeer precies en soepel. Ook zorgt deze nieuwe constructie ervoor dat het scherm altijd in de gewenste stand blijft staan en het device in iedere modus zijn slanke vorm behoudt. Met een nieuw kleurenscala hebben klanten voor de 11-inch HP Pavilion x360 de keuze uit natural silver, sunset red, purple en minty green. De 13-inch HP Pavilion x360 is beschikbaar in natural silver en sunset red.

Het high-definition (HD) IPS -scherm van de 13-inch Pavilion maakt gamen en films kijken leuker met scherp beeld vanuit elke hoek. Het 13-inch model wordt ook geleverd met een optioneel Full HD-scherm.(1, 2) Voor optimaal geluid zijn de HP Pavilion x360’s uitgerust met B&O Play audio.

De 11-inch (29cm) HP Pavilion X360 heeft geen ventilator en is naast Intel Celeron of Pentium -processoren beschikbaar met Intel® Core ™ M - 5Y10C processors.(3) Met een 32 watt-uur batterij en de Intel® Core ™ M –processor biedt de nieuwe 11-inch HP Pavilion x360 tot vier uur méér stroomvoorziening dan de voorgaande Pentium modellen. Klanten kunnen genieten van maximaal acht uur en 15 minuten batterijduur.(4) De 11-inch HP Pavilion X360 wordt geleverd met maximaal 4 GB systeemgeheugen.(5)

De 13-inch (33cm) HP Pavilion x360 biedt klanten tot 10 uur en 45 minuten batterijduur – een toename van ongeveer twee en een half uur ten opzichte van zijn voorganger.(4) De 13-inch HP Pavilion x360 ondersteunt de vijfde generatie Intel® Core™ i3 en i5 processoren(3) en tot 1 TB HDD en 128GB SSD voor extra snelheid. De 13-inch versie wordt geleverd met maximaal 12 GB systeemgeheugen.(5)

De HP ENVY x360 is strak en duurzaam ontworpen met een geheel aluminium cover en toetsenborddeck. Ook nieuw voor 2015 is een full HD 15-inch IPS touch scherm.(1, 2) Voor optimaal geluid is HP ENVY X360 voorzien van Bang & Olufsen audio.

De HP ENVY X360 ondersteunt de vijfde generatie Intel® Core ™ i5 of i7 -processors en tot 16 GB systeemgeheugen.(3,5) Klanten kunnen kiezen voor maximaal 1 TB harde schijf (HDD) om veel content op te slaan. Klanten hebben de keuze voor een SSD tot maximaal 256GB voor hogere prestaties.

Met een 48 watt uur batterij, efficiëntere processors en systeemverbeteringen is de levensduur van de batterij op de HP Envy X360 verhoogd tot maximaal 8 uur 45 minuten ten opzichte van 7 uur met de vorige versie.(4) Zelfs met de grotere batterij weegt de HP ENVY X360 0,75 kg minder dan de vorige generatie.(6)

Alle nieuwe PC's zijn voorzien van een volledig, 1,5 millimeter toetsenbord voor een comfortabele en vertrouwde PC-ervaring. De HP Pavilion x360’s en de HP ENVY X360 hebben een HDMI-poort, twee USB 3.0 poorten en een USB 2.0-poort. De HP ENVY X360 heeft een HP USB slaap-en-laadpoort die klanten tevens kunnen gebruiken om andere apparaten zoals een mobiele telefoon op te laden, zelfs in slaapstand.

Lichte, dunne, kleurrijke notebooks
Klanten willen kleur, scherm en hardware opties. De nieuw vormgegeven HP Pavilion notebooks bieden klanten een reeks aan mogelijkheden waarmee zij een PC kunnen samenstellen die past bij hun lifestyle.

De HP Pavilion notebooks hebben een stevige, betrouwbare unibody behuizing. De notebooks zijn in een groot aantal kleuren beschikbaar: Natural Silver, Blizzard White, Sunset Red, Cobalt Blue, Violet Purple, Peachy Pink and Twinkle Black. Aan de binnenkant hebben de HP Pavilion notebooks een metaalkleurige afwerking rondom het toetsenbord. Optioneel is de notebook voorzien van een verlicht toetsenbord. Dankzij de dual speakers van B&O hebben klanten een fantastische muziekervaring.

De HP Pavilion notebooks bieden de volgende mogelijkheden: HD- of Full HD-scherm, met of zonder touch in 15.6-inch (39cm) of 17-inch (43cm) formaat.(1, 2) Klanten hebben de keuze uit AMD’s zesde generatie A-serie of vijfde generatie Intel® Core™ i3 tot en met i7 processors.(3) Ook aan opslagcapaciteit is gedacht. De HP Pavilion serie biedt configuraties die zijn voorzien van opslag tot wel 2TB HDD en tot wel 16 GB system geheugen.(5)

Om de draagbaarheid en accuduur van de notebooks te bevorderen zijn de HP Pavilions dunner en lichter gemaakt en voorzien van hardware en software die zorgen voor een langere werktijd. De 15.6- en 17-inch HP Pavilions hebben respectievelijk een accuduur tot wel 7 uur en 30 minuten en 6 uur en 15 minuten terwijl deze modellen een stuk lichter zijn geworden.(3, 6)

Ook zijn kleurrijke accessoires beschikbaar voor HP PC’s. Deze zijn apart verkrijgbaar. Draadloze speakers van HP, draadloze muizen (met Bluetooth) en sleeves geven een extra persoonlijke tint aan de notebooks.

Prijzen en beschikbaarheid(7)

• De 11-inch HP Pavilion x360 is naar verwachting midden juli beschikbaar in België en heeft een adviesverkoopprijs van €549,-.
• De 13-inch HP Pavilion x360 is naar verwachting midden juli beschikbaar in België voor een adviesverkoopprijs van €699,-.
• De HP ENVY x360 is naar verwachting in juli beschikbaar in België voor een adviesverkoopprijs vanaf €999,-.
• De 15.6-inch en 17-inch HP Pavilion notebooks zijn naar verwachting in juli beschikbaar in België voor een adviesverkoopprijs van €599,- tem €899,-.

(1)              High definition (HD) content is required to view high-definition images.
(2)              Full High definition (HD) content is required to view quad high-definition images.
(3)              Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
(4)              Battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. Battery life was tested using MobileMark 12.(5)              For hard drives, GB = 1 billion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 30GB of hard drive is reserved for system recovery software
(6)              Actual weight will vary by configuration.
(7)              Estimated street prices. Actual prices may vary.