HP introduceert nieuwe partnerprogramma’s voor Hewlett Packard Enterprise en HP Inc.

HP onthult de details van Partner First en Partner Ready, de nieuwe partnerprogramma’s voor respectievelijk HP Inc. en Hewlett Packard Enterprise. Beide programma’s zijn afgeleid van HP’s branche leidende PartnerOne programma. De programma’s helpen partners bij het verzilveren en benutten van marktkansen via nieuwe klantgeoriënteerde en oplossingsgerichte sales.

“Partners zoeken naar innovatieve oplossingen om aan de uitdagingen van hun klanten te voldoen en hun businessgroei te stimuleren”, aldus Al Chien, Executive Vice President, Dasher. “Het HP Partner First (HP Inc.) en het HP Partner Ready (Hewlett Packard Enterprise) programma bieden partners meer flexibiliteit en focus, zodat we kansen in onze belangrijkste markten kunnen pakken.”

HP Partner First zorgt voor partnergroei en winst
Bij het HP Inc. Partner First programma ligt de focus op het generen van de meeste groei en winst, het tonen van de meeste snelheid en flexibiliteit en het uitvoeren van eenvoudige en consistente operaties voor onze partners.

“Meer dan 80 procent van onze omzet komt vanuit de channel, waardoor partners belangrijk zijn voor ons succes”, aldus Dion Weisler, toekomstig President en Chief Executive Officer, HP Inc. “Afsplitsing is een katalysator. Nu we een nieuw HP creëren, hebben we een strategie met focus dat ons helpt om onze partners van innovatieve producten en oplossingen te voorzien die hun klanten zal verbazen. Samen halen we alles uit nieuwe groeikansen en adopteren we snel de markt en de gebruikersdynamieken.”

First in Sales: HP Inc. biedt uitgebreide services en salesondersteuning om partners te stimuleren en de skills te geven die zij nodig hebben. HP Inc. introduceert nieuwe Partner First Services waardoor partners hun businessmogelijkheden vergroten. Daarnaast breidt HP Inc. het HP Partner First programma uit en introduceert het een nieuw Integration Track.

First in Simplicity: Door gestroomlijnde programma’s, middelen en processen te introduceren maakt HP Inc. het eenvoudiger voor zijn partners om zaken te doen. In iedere markt en regio wordt innovatie en consistentie geleverd. HP Inc. lanceert HP Sales Central, één plek voor partner salesvertegenwoordigers met toegang tot alles wat zij nodig hebben om een deal voor te bereiden en te sluiten. Daarnaast implementeert HP Inc. de beste technologie, tools en processen om partners meer zichtbaarheid te geven in hun performance.

First in Speed: HP Inc. biedt partners verbeterde flexibiliteit en reactiesnelheid (responsiviteit) met nieuwe marketing tools. Hiermee versnelt en versimpelt HP de creatie van marketingcampagnes van zijn partners.

HP Inc. Partner First Program updates worden wereldwijd uitgerold vanaf 1 november 2015 en doorlopend in 2016.

Hewlett Packard Enterprise Partner Ready Program zorgt voor oplossingsgerichte sales
Het Hewlett Packard Enterprise Partner Ready programma zorgt dat partners oplossingen kunnen leveren waarmee klanten de New Style of Business kunnen omarmen. Deze evolutie is gebaseerd op vier fundamentele transformatiegebieden, mogelijk gemaakt door Hewlett Packard Enterprise oplossingen en expertise: transformeren naar een hybride infrastructuur, beschermen van de digitale enterprise, versterken van datagedreven organisaties en zorgen voor productiviteit op de werkplek.

“Organisaties zijn in een toenemend concurrerend bedrijfsklimaat meer dan ooit gericht op bedrijfsresultaten”, aldus Meg Whitman, toekomstig President en Chief Executive Officer van Hewlett Packard Enterprise. “Vanaf de eerste dag van Hewlett Packard Enterprise blijven wij toegewijd aan de channel en helpen we partners hun groei te stimuleren door uitgebreide technologische oplossingen te leveren die voldoen aan de eisen van de gebruiker. We zijn blij dit nieuwe hoofdstuk samen te kunnen beginnen.”

Het Partner Ready programma, aangekondigd in maart 2015, behoudt de belangrijkste toetredingsmodellen en financiële en niet-financiële voordelen van HP’s PartnerOne programma. Tegelijkertijd worden verdere verbeteringen toegevoegd om partners te helpen aan verbeterde partner winstgevendheid, het verbeteren van het genereren van de vraag (naar producten of diensten) en uitgebreidere middelen om partners in staat te stellen succesvol te zijn.

Vergroten van de vraag: Hewlett Packard Enterprise lanceert een gloednieuwe partner locator en rolt het eerder aangekondigde Planned Marketing Development Funds (MDF) programma uit. In de VS voegt Hewlett Packard Enterprise ook nieuwe cloud services toe aan de Helion Partner Marketplace.

Vergroten van de winstgevendheid: Partner Ready blijft voorspelbare compensatie (predictable compensation) bieden door direct bij de eerste euro omzetcompensatie uit te keren zonder begrenzingen. Daarnaast biedt het Partner Ready programma extra stimulans (incentives) aan solution providers die Hybrid IT en Aruba wireless networking solutions bieden. Hewlett Packard Enterprise biedt ook een nieuw Partner Ready International Program: gestroomlijnde exportautorisatie, wereldwijde prijsstelling en vereenvoudigde programma-eisen voor partners met multinationale klanten.

Inschakelen van partner sales en technische teams: Hewlett Packard Enterprise introduceert een nieuw Sales Certification, waarmee sales teams van partners nieuwe kansen kunnen identificeren. Ook introduceert Hewlett Packard Enterprise nieuwe Knowledge Credits om continue leeractiviteiten te belonen. Daarnaast biedt Hewlett Packard Enterprise stapsgewijze training aan sales en presales teams om de business transformatie van hun klanten te versnellen.

HP Financial Services
Om partners sneller en eenvoudiger omzetkansen te laten benutten, breidt het HP Financial Services (HPFS) Partner Connection Portal1 uit tot een dekking van 18 landen wereldwijd. Ook zijn er verbeteringen aan het portal. Zo kunnen partners de cyclus van hun deals versnellen met geautomatiseerde kredietbeoordeling binnen een minuut. Daarnaast kunnen partners het begrip maatwerk een geheel nieuwe betekenis geven met de mogelijkheid prijs en winstgevendheid aan te passen en een unieke oplossing te configureren (inclusief hardware, software en services) om aan de behoeften van gebruikers te voldoen.

Het HPFS Partner Connection Portal is momenteel een geïntegreerde functie van het HP Unison partner portal, verkrijgbaar voor zowel Partner Ready als Partner first partners.

Lees het laatste nieuws over HP in de newsroom.

[1] Financing available through Hewlett-Packard Financial Services Company and its subsidiaries (HPFSC) and its or their affiliates in certain countries and is subject to credit approval and execution of standard HPFSC documentation. Rates are based on customer’s credit rating, financing terms, offering types, equipment type and options. Not all customers may qualify for these rates. Not all services are available in all countries. Other restrictions may apply. HPFSC reserves the right to change or cancel this program at any time without notice.