HP introduceert nieuwe serie mobiele LaserJet printers

HP Inc., marktleider in printing,1 kondigt vandaag zes betaalbare en mobiele monochrome LaserJet Pro printers aan. De printers worden gezien als meest productief in hun klasse en zijn speciaal gemaakt voor micro en kleine bedrijven. De vernieuwde lijn heeft printers die 15 tot 20 procent sneller zijn.

“Onze klanten zijn dol op de heldere afdruk uit de HP LaserJet printers, maar ze willen meer opties voor een zo laag mogelijke prijs”, aldus Santi Morera, vice president and general manager, Imaging & Printing, HP Inc. “De printers die vandaag zijn aangekondigd voldoen precies aan deze behoeften en zijn perfect voor het gebruik binnen micro en kleine bedrijven.”

• De nieuwe HP LaserJet Pro M12 en multifunctionele HP LaserJet Pro MFP M26 serie leveren de betrouwbare HP kwaliteit en zijn, binnen deze klasse, de meest betaalbare laserprinters van HP.
  • De compacte M100 serie bestaat uit energiebesparende, multifunctionele apparaten. Ze leveren betrouwbare prestaties met minimale interventie en printsnelheden tot 22 pagina’s per minuut.
  • De nieuwe M200 serie heeft een printsnelheid tot 28 pagina’s per minuut en is zowel single als multifunctioneel verkrijgbaar. Deze printers zijn dé oplossing voor kleine bedrijven die hun productiviteit willen verhogen. De apparaten leveren een snelheid van zo’n 7 seconden voor first page out-tijd, wat ze het meest productief binnen hun klasse maakt.

De nieuwe printers zijn ontworpen om ondersteuning te bieden in deze huidige tijd, die snel en mobiel is geworden. Met WiFi Direct krijgen smartphones, tablets en laptops toegang tot de printers zonder het bedrijfsnetwerk op te moeten gaan.2, 3

Tot slot helpen de nieuwe laserprinters bedrijven om geld te besparen door middel van lagere energiekosten. De HP Auto-On/Auto-Off technologie4 draagt ook een steentje bij aan het milieu.

Kosten en beschikbaarheid:

• De HP LaserJet Pro M12 en HP laserJet Pro MFP M26 serie zijn de voordeligste5 apparaten van HP binnen deze klasse. Ze zijn ontworpen voor individuen en kleine teams. Maandelijks6 kunnen ze zo’n 100 tot 1000 pagina’s aan met een snelheid tot 18 pagina’s per minuut.7
    • De HP LaserJet Pro M12 en de HP LaserJet Pro MFP M26 serie zijn al sinds begin  oktober 2016 verkrijgbaar; prijzen beginnen vanaf €99,-.
  • De HP LaserJet Pro M100 serie is zowel single als multifunctioneel verkrijgbaar. Ze zijn ontworpen voor kleine teams – tot 5 gebruikers – en printen zo’n 150 tot 1.500 pagina’s per maand.8  Printsnelheden van deze apparaten lopen op tot 22 pagina’s per minuut.9
    • De HP LaserJet Pro M102 serie is sinds begin oktober 2016 verkrijgbaar en prijzen starten vanaf €104,-.
    • Ook de HP LaserJet Pro MFP M130 serie is vanaf medio oktober 2016 verkrijgbaar met een startprijs van €145,-.
  • De HP LaserJet Pro M200 serie is ook ontworpen voor kleine teams tot 5 gebruikers en de devices printen tot ongeveer 25.000 pagina’s per maand10. Verder lopen de snelheden van deze apparaten op tot 28 pagina’s per minuut en hebben de modellen two-side printing als standaard.11
    • De HP LaserJet Pro M203 serie is begin november 2016 verkrijgbaar met een startprijs van €189,-.
    • De HP LaserJet Pro MFP M227 serie is ook begin november 2016 verkrijgbaar met als startprijs €259,-.

Meer informatie over HP’s nieuwe LaserJet Pro serie is verkrijgbaar via www.hp.com/go/laserjet.

1 According to recent IDC market share data. http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS41705716

2 Wireless performance is dependent on physical environment and distance from access point. Wireless operations are compatible with 2.4 GHz routers only.

3 Wireless direct feature works with devices running Android™ 4.4 or later. Mobile device needs to be connected directly to the Wi-Fi® network of a wireless direct capable MFP or printer prior to printing. Depending on mobile device, an app or driver may also be required. Learn more at hp.com/go/mobileprinting. Wi-Fi is a registered trademark of the Wi-Fi Alliance®.

4 HP Auto-On/Auto-Off Technology capabilities are subject to printer and settings.

5 Based on manufacturer’s suggested retail price (MSRP). Actual prices may vary.

7 Printing speed measured using ISO/IEC 24734 and excludes first set of test documents. For more information, see hp.com/go/printerclaims. Exact speed varies depending on the system configuration, software application, driver, and document complexity.

8 HP recommends that the number of printed pages per month be within the stated range for optimum device performance based on factors including supplies replacement intervals and device life over an extended warranty period.

9 Printing speed measured using ISO/IEC 24734 and excludes first set of test documents. For more information, see hp.com/go/printerclaims. Exact speed varies depending on the system configuration, software application, driver, and document complexity.

10 HP recommends that the number of printed pages per month be within the stated range for optimum device performance based on factors including supplies replacement intervals and device life over an extended warranty period.

11 Printing speed measured using ISO/IEC 24734 and excludes first set of test documents. For more information, see hp.com/go/printerclaims. Exact speed varies depending on the system configuration, software application, driver, and document complexity.

Lies Van Nieuwenhuyse Porter Novelli Brussels